View Full Version : fundering kring esa-pro (inte den första direkt...)
TerrorShark
22-06-2007, 00:37
2frågor
Är det värt att ta det på vilodagar? Är det till och med så att man bör ta det på dessa dagar?
Om man på vilodagen tar det på morgonen, hur snart efter det kan man äta något utan att sabba effekten?
http://www.eiselt.se/tools/EsaPro.htm
TerrorShark
22-06-2007, 11:03
Okej. Fick dock inget svar på ungefär när man tidigast efter intaget av ESA kan äta något utan att riskera försämrad effekt, eller snarare utebliven effekt annat än den man skulle fått av vilket protein som helst...
Okej. Fick dock inget svar på ungefär när man tidigast efter intaget av ESA kan äta något utan att riskera försämrad effekt, eller snarare utebliven effekt annat än den man skulle fått av vilket protein som helst...
Fasta ca 3h innan passet och därmed innan EAA intaget, sen tränar du, sedan äter du en måltid när du kommer hem.
TerrorShark
22-06-2007, 13:41
Vad är det som är oklart? Jag vill veta hur länge jag bör vänta med att äta efter intag av ESA pro, under vilodag??? Alltså inte "esapro på fastande mage, sen träning sen middag" vill veta om jag äter på morgonen det första jag gör, hur länge bör jag vänta med frukost???
King Grub
22-06-2007, 14:23
Förstår inte riktigt problemet. Det är väl tvärtom det gäller? Alltså mat före EAA som saktar ned upptaget.
Vad är det som är oklart? Jag vill veta hur länge jag bör vänta med att äta efter intag av ESA pro, under vilodag??? Alltså inte "esapro på fastande mage, sen träning sen middag" vill veta om jag äter på morgonen det första jag gör, hur länge bör jag vänta med frukost???
Varöfr ska du ta det då för?
EiseltUK
22-06-2007, 16:26
Om du tar EsaPro direkt på morgonen så är det okej att äta fruktost redan några minuter därefter. På tom mage tas aminosyrorna upp väldigt snabbt och mat efteråt stör inte effekten.
TerrorShark
23-06-2007, 21:13
Kör nu 10g ESA-pro omedelbart före träning (efter 2-4tim fasta...) och 6gEsa-pro och 50g dextropur i en liter vatten under min träning... Verkar det vettigt? Efter träningen, är det vettigt att också komplettera med en protteshake? Kan nog behöva det i vilket fall som helst, för total mängd protein och kcals... eller är det dumt? Brukar käka ett ordentligt mål mat inom ungefär en timme efter också...
King Grub
23-06-2007, 21:21
Tar du före träning, behöver du knappast mer under passet. Nöj dig med före+efter.
Jag kör bara direkt före. Direkt efter blir det vasslepulver istället. Men funderar nu på att ta lite eaa timmen efter passet direkt innan min måltid som jag brukar inta där. Kanske lite slöseri, vad vet jag.
torregen
26-06-2007, 20:11
lånar tråden lite, tränar ca 1 timma efter jag vaknar på morgonen. ska jag skippa frukosten och äta efter eller skippa esat?
King Grub
26-06-2007, 20:13
Det är bättre med bara EAA+maltodextrin direkt före passet i ett sådant läge (givetvis förutsatt att du ser till att få i dig lika mycket mat och kalorier totalt sett över dygnet)
torregen
26-06-2007, 20:30
Det är bättre med bara EAA+maltodextrin direkt före passet i ett sådant läge (givetvis förutsatt att du ser till att få i dig lika mycket mat och kalorier totalt sett över dygnet)
ska nog inte vara några problem, äter som en mygga på morgonen ändå!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.