View Full Version : Söker råd angående kosttillskott.
Tja! jag har tränat ett par månader och tycker allt funkar skitbra, dock känner jag att jag vill börja med kosttillskott som protein och kreatin. Har varit inne på ************* och här men jag känner mig väldigt vilsen.
Jag skulle uppskatta om man kunde få ett par tips om vad för protein man skall inhandla? Jag satsar på att deffa just nu.
Alla tips är välkommna!
tusen tack i förhand!!
/MVH
Sam
Börja med Vassleprotein + maltodextrin eller Dextropur och blanda som för samt efterträningsdrink. Det funkar bra och är rätt "basic".
Senare när du känner att du är redo kan du ju prova kreatin också.
Kör hårt
NisseEriksson
11-06-2007, 20:05
Här läser du om bantning/deffning
http://www.kolozzeum.com//forum/showthread.php?t=26881
Vassleprotein rekommenderas efter träning och kasein som övernatten-protein
så om jag beställer hem nån whey80 protein och kör låt säga kolozzeums kreatin skulle de vara en bra start? tack för svaren mycket glad.
vad är maltodextrin eller Dextropur? också något jag bör inhandla med proteinet och kreatinet?
TylerDurden84
12-06-2007, 00:59
Whey-80 är mycket populärt vassleprotein så det funkar bra. Maltodextrin och dextropur är kolhydrater i pulverform som är bra att ha med i din träningsdrink. Du behöver inte bägge utan du kan välja ett av alternativen. Deras effekt är likvärdiga med en viss fördel till maltodextrin.
varför ska du "satsa på att deffa" när du bara tränat några månader ?
King Grub
12-06-2007, 10:27
varför ska du "satsa på att deffa" när du bara tränat några månader ?
Beror väl på om man behöver, om man anser sig ha för mycket kroppsfett/vara överviktig, eller inte?
NisseEriksson
13-06-2007, 15:54
så om jag beställer hem nån whey80 protein och kör låt säga kolozzeums kreatin skulle de vara en bra start? tack för svaren mycket glad.
vad är maltodextrin eller Dextropur? också något jag bör inhandla med proteinet och kreatinet?
Beställ båda sakerna från Kolozzeum så slipper du dubbel frakt
Pure Whey (Kolozzeums) är dessutom billigare än Whey-80
Kolozzeum säljer även Fast Carbs (100% Maltodrextin) för ca 50 kr/kg
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.