View Full Version : Billig Protein!!!!
Muttrixx
11-06-2007, 18:32
Jag menar om maxi stormarknad säljer proteinpulver måste man ju kunna lite på dessa, nåå för att maxi är känt men i livsmedels sammahang. Jaa jag tror faktiskt att jag ska börja köra det faktiskt...körde whey 80 tidigare..
Är det någon som har testat billigare proteinet och att det funkar:)
Nåå för dyrare protein är bättre kvalitee, men islutändan lär man ju få samma resultat:)
King Grub
11-06-2007, 18:35
Vilken sorts protein är det? Titta också på mängden per 100 gram, och vad övrigt innehåll består av.
NisseEriksson
11-06-2007, 18:49
Nåå för dyrare protein är bättre kvalitee
Why´s that?
Om det är vassle protein och det är mer än 80% protein så är det bara att köra på!
zeusden1
11-06-2007, 19:07
Om det är vassle protein och det är mer än 80% protein så är det bara att köra på!
Kolozzeum Pure Whey är bara 78 %!:cool:
Muttrixx
11-06-2007, 19:41
Nää förlåt de va willys jag såg det på... har för mig att de kosta runt 150 - 180 nu var det ett tag sedan jag såg den, men det var nog lite i den...
Vill typ inte säga mycket mer eftersom jag inte vet, sheck it out:)
Har nämligen hört att de ska vara rätt okej faktiskt:)
Muttrixx
11-06-2007, 19:43
vadå menar du per 100 gram, vilket är bra liksom ge gärna ett exempel om du kan:)
vadå menar du per 100 gram, vilket är bra liksom ge gärna ett exempel om du kan:)
Hur många gram protein det innehåller per 100 gram pulver.
EiseltUK
12-06-2007, 10:10
Det är väl EAS som säljs på Willys?
Anders The Peak
12-06-2007, 10:20
Det är väl EAS som säljs på Willys?
Du är rätt vaken Henrik/ Brukar du handla dina burkar där:cool:
Seriöst så har de oftast en bättre prissättning jämfört med den sk Hälsokostsegmentets butiker.
EiseltUK
12-06-2007, 11:22
Du är rätt vaken Henrik/ Brukar du handla dina burkar där:cool:
Seriöst så har de oftast en bättre prissättning jämfört med den sk Hälsokostsegmentets butiker.
Nej, de säljer ju inte Eiselt. :)
Ja prissättningen är bättre beroende på att de både jobbar med lägre marignal och större volymer. Synd bara att de valde att ta in EAS. Hade varit bättre med något svenskt märke tycker jag. Kanske breddar de utbudet i framtiden.
Handcuff
12-06-2007, 11:42
Ja prissättningen är bättre beroende på att de både jobbar med lägre marignal och större volymer. Synd bara att de valde att ta in EAS. Hade varit bättre med något svenskt märke tycker jag. Kanske breddar de utbudet i framtiden.
Att det inte är svenska tillverkare är enligt mig ett mysterium..
Ja, Eiselt i Willys. EsaPro för halva priset hade jag inte tackat nej till :D
paddanboy
12-06-2007, 12:19
Trådskaparen verkar helt förvirrad, kan inte stava rätt.
Det protein som säljs på Willys är DYRT, inte billigt. Förövrigt så tror jag inte försäljningen av EAS går så bra inom Willys.
EiseltUK
12-06-2007, 14:19
Trådskaparen verkar helt förvirrad, kan inte stava rätt.
Det protein som säljs på Willys är DYRT, inte billigt. Förövrigt så tror jag inte försäljningen av EAS går så bra inom Willys.
Håller med. Det är inte så billigt... troligen pga av att den är extra mellanhänder som trissar upp priset. De skulle nog sälja bättre av vissa andra märken och med bättre pris.
paddanboy
12-06-2007, 18:38
Håller med. Det är inte så billigt... troligen pga av att den är extra mellanhänder som trissar upp priset. De skulle nog sälja bättre av vissa andra märken och med bättre pris.
Frågan är vad som skulle gå hem egentligen till en bred publik, EAS burkar må vara mjuka till utseendet, men i övrigt så tror jag folk har svårt att ta till sig "Gainer", "Whey", "Glutamin" osv som EAS har i utbudet.
EAS säljer ju i 900 gram tror jag, sen ett pris på runt 150 kr burken vilket knappas gör det till ett bra kilopris.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.