PDA

View Full Version : Sommarträningen

aaaooo
09-06-2007, 19:37
Jag spelar badminton på en hög nivå och nu är det dags för sommarträningen. Det innebär mycket löpning och styrketräning. Vanligtvis dricker jag gainomax efter träningen, men det är svårt att ha med sig när man inte är hemma under sommaren. Jag är inte ute efter till att få stora klumpiga musker utan jag är ute efter snabba expolosiva muskler. Så tänkte om det finns nå kosttillskott som kan ge träningen en possetiv effekt. Jag har ingen koll på vad det finns, men har hört lite om Gainers och proteinpulver.

Vad rekomenderar ni?

L-Sami
09-06-2007, 19:47
Kre-Alkalyn

Sverker
09-06-2007, 20:27
Du lär ju inte få stora och klumpiga muskler av den träningen...vad det nu kan vara:D

Du ska fortsätt med gainer efter träningen. Allt annat är överkurs men återhämtningen är viktig.

aaaooo
09-06-2007, 20:40
Du lär ju inte få stora och klumpiga muskler av den träningen...vad det nu kan vara:D

Vad menade du med det då??

Pro Gainer har jag hört om, är det bra?

Sverker
09-06-2007, 20:49
Att ditt sommaruppehåll är alldeles för kort tid att lägga på dig rejält med muskelmassa. Speciellt när du konditonstränar samtidigt.
Sedan kan jag glatt berätta att muskler är bra att ha och kan vara till stor nytta till att skapa stabilitet i kroppen.

Det finns många bra gainers här i shoppen:
http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=23

mangemani
09-06-2007, 21:18
ska du träna över sommaren?
isf får du nog ställa in dej på att du varken får "stora klumpiga" muskler eller explosiva muskler,det är för kort tid helt enkelt.
ge det typ 1-2 år,då kan vi börja snacka om resultat och muskler.

men annars är det bara att köra på och käka mycket mat samt nån gainer efter träningen.

aaaooo
09-06-2007, 23:51
Okej, men det är inte direkt så att jag börjar från 0. Saken är den att jag undrar om gainers kan vara nått bra när man tränar hårt. Under sommarmånaderna tränar jag mer uppbyggnad för att klara av resten av sesongen. Jag kör ca 2 pass per dag.... så det blir en hen del. Gainers eller nått liknande kanske vara ett bra tillskott till den vanliga kosten. Men är det Gainers eller nått proteinpulver man ska sattsa på? Vad är skilnaderna på de olika sorters gainers.

mangemani
10-06-2007, 02:10
Okej, men det är inte direkt så att jag börjar från 0. Saken är den att jag undrar om gainers kan vara nått bra när man tränar hårt. Under sommarmånaderna tränar jag mer uppbyggnad för att klara av resten av sesongen. Jag kör ca 2 pass per dag.... så det blir en hen del. Gainers eller nått liknande kanske vara ett bra tillskott till den vanliga kosten. Men är det Gainers eller nått proteinpulver man ska sattsa på? Vad är skilnaderna på de olika sorters gainers.

beror helt på hur kosten din ser ut.
får du i dej tillräckligt med proteiner genom maten,så är ett proteinpulver rätt så meningslöst.
det enda som skiljer dom olika gainers märkena åt är priset.
dock så brukar färdigblandade gainers innehålla tok för mycket kolhydrater och tok för lite proteiner,så mitt tips är att du blandar din egen gainer,dvs du köper snabba kolhydrater(typ maltodextrin) och snabba proteiner(whey/vassle),mycket billigare och mycket bättre.

Guddi
10-06-2007, 11:09
Om man tränar två gånger om dagen är protein efter passet inte meningslöst oavsett hur mycket protein man stoppar i sig under resten av dan. Protein tillsammans med kolhydrater ger en snabbare glykogeninlagring än något av dem för sig själv.

Har man problem med att få i sig tillräckligt med kalorier eller om man inte kan äta direkt efter träningen är det en väldigt bra idé att få i sig kolhydrater och protein i vätskeform direkt efter passen istället. Tränar man ute i den här hettan kan det nog också vara en idé att lägga i nått gram salt i drickan med.

mangemani
10-06-2007, 11:33
Om man tränar två gånger om dagen är protein efter passet inte meningslöst oavsett hur mycket protein man stoppar i sig under resten av dan. Protein tillsammans med kolhydrater ger en snabbare glykogeninlagring än något av dem för sig själv.

om det var mej du svarade på så får du nog läsa en gång till.

aaaooo
10-06-2007, 12:54
Okej, låter bra. Tror jag föredrar en färdigblandad. Är det nån speciel ni rekomenderar?

mangemani
10-06-2007, 13:07
Okej, låter bra. Tror jag föredrar en färdigblandad. Är det nån speciel ni rekomenderar?

its your money;)
maxgain från eiselt är krämig och god,så den rekomenderar jag iaf.

Guddi
10-06-2007, 14:07
om det var mej du svarade på så får du nog läsa en gång till.Det var ett förtydligande, inte ett svar...

aaaooo
10-06-2007, 14:19
Läste precis http://dopingjouren.se/page.asp?page=kosttillskott

Att råka ut för nån av de prepareaten och att företagen ibland ``spettsar´´ sina produkter gör så att jag börjar tvivla. Handlar detta om gainers med?

Sverker
10-06-2007, 14:29
Jag svarar i denna tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59295&highlight=kvalitetsledningssystem

Risken är näst intill obefintlig. Men ska du vara på den säkra sidan ska du alltid köpa från tillverkarare som har dokumenterade kvalitetsledningssystem:thumbup:

aaaooo
10-06-2007, 14:41
Jag svarar i denna tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59295&highlight=kvalitetsledningssystem

Risken är näst intill obefintlig. Men ska du vara på den säkra sidan ska du alltid köpa från tillverkarare som har dokumenterade kvalitetsledningssystem:thumbup:

Men hur vet man om de är granskade av de där sakerna?

Nitrometan
10-06-2007, 15:53
Man kan fråga dem?

Sverker
10-06-2007, 16:04

Därför det skulle bli ett herrans liv ifall det avslöjades att påståendena var felaktiga. Det är brott mot tex:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryID=892&lngArticleID=2237

aaaooo
10-06-2007, 19:23
Jag menade mer om det står på informationen om prudukten eller nått liknande. Finns det några märken som är kända för att va säkra och bra kvalitet?

Sverker
10-06-2007, 20:09
Jag menade mer om det står på informationen om prudukten eller nått liknande. Finns det några märken som är kända för att va säkra och bra kvalitet?

Det finns många bra gainers här i shoppen:
http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=23

Skulle du tveka så titta på tillverkarens hemsida.

mangemani
10-06-2007, 20:27

eiselt?fairing?star nutrition?
vad menar du med "säkra" egentligen?oroar du dej över att det ska finnas doping preparat i gainern?du behöver inte vara orolig,maltodextrin/dextro och vassle är det enda du hittar i dom,och möjligtvis lite vitaminer på sin höjd.

aaaooo
10-06-2007, 20:50
Jag vet så lite om kosttullskott, men tänkte att det kunde vara nått bra. Kommer köpa en gainer nu.

Tack för proffsiga och snabba svar!