View Full Version : Val av kosttillskott? kreatin? protein?...
Har planerat att rycka mig i kragen och börja träna. Och när jag surfat runt på diverse sajter som säljer kosttillskott och diverse bra att ha saker blir jag svimmfärdig.. Vad ska man välja?? vad "behöver" man när man ska börja träna?? mitt mål är så klart att gå ner i vikt samt öka så mycket det går i muskelmassa..
Du har verkligen inte sökt.
Whistler
05-06-2007, 03:47
Du "behöver" inga kosttillskott. Sådana produkter är till för att det är smidigare att t ex hälla en skopa pulver i en shaker och skaka om med lite vatten än vad det är att steka upp 200g kycklingfilé.
Som alltid i de här diskussionerna så är dina mål motstridiga. Det är fysikaliskt omöjligt för en vuxen människa att öka i muskelmassa och samtidigt gå ner i fettmassa. Du väljer antingen att gå upp i muskler, och då också lägga på dig lite fett, eller att bränna bort fettet och försöka behålla den muskelmassa du har.
För att vi ska kunna hjälpa dig mer vore det bra om vi vet mer om dig.
Ålder, träningsbakgrund, vikt, längd... Och annan info du tror kan vara relevant för diskussionen.
Det finns gott om info i "Best of"-trådarna. Kolla här på forumet.
Eddie Vedder
05-06-2007, 05:53
Om du planerar att börja träna och i din första post på forumet väljer att fråga vilka tillskott du "behöver" så börjar du i helt fel ände tyvärr.
Men jag rekommenderar dej att söka om du är intresserad av att inhandla ett tillskott. Finns otaliga trådar att läsa och jag rekommenderar själv i såna fall en gainer, d.v.s. snabba kolhydrater och vassleprotein, mer än så är totalt onödigt för en nybörjare.
Förslag på produkter att inhandla om du vill blanda dig en gainer att dricka direkt efter träning för att påskynda återhämtningen::thumbup:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=166
I övrigt föreslår jag att du, som sagt, börjar i rätt ände och lär dig om träningen främst. Det är det viktigaste, inga tillskott sköter träningen åt dej. Därefter tar du tag i kostbiten så ska du se att det blir bra.:)
Lycka till!:thumbup:
Proteintilskott och jogging ffs
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.