PDA

View Full Version : Vilse i Jungeln

Wixner
26-03-2003, 13:58
Suck... jag som trodde jag hade koll på detta med tillskott men hade totalt helt jättefel.

I någon tråd nyligen skapad av mig så diskuterades twinlabs produkter och dessa fick negativ kritik...

hur som helst så funderar jag på att köpa upp ett förråd av produkter nu när jag har pengar. De produkter jag söker är:

1. Prestationshöjande / uthållighet (kör med Eiselt Kreatinpyruvat nu.. bör jag fortsätta med det?)
2. häxbrygd för intag efter träning. (vill inte bli jätte-"fet" utan bara få maximal muskeldefination / uppbyggnad)

Rekommendera något som finns på kolozzeum ;)

2hardcore4u
26-03-2003, 14:11
Originally posted by Wixner
Suck... jag som trodde jag hade koll på detta med tillskott men hade totalt helt jättefel.

I någon tråd nyligen skapad av mig så diskuterades twinlabs produkter och dessa fick negativ kritik...

hur som helst så funderar jag på att köpa upp ett förråd av produkter nu när jag har pengar. De produkter jag söker är:

1. Prestationshöjande / uthållighet (kör med Eiselt Kreatinpyruvat nu.. bör jag fortsätta med det?)
2. häxbrygd för intag efter träning. (vill inte bli jätte-"fet" utan bara få maximal muskeldefination / uppbyggnad)

Rekommendera något som finns på kolozzeum ;)

Som Prestationhöjare är kreatin och kretinpyrovat bra, det som avgör är dock ekonomin monohydrat är ju betydligt billigare.

Vad som är bäst efter träning beror på vilken typ av ämnesomsättning du har. Kör med proteinpulver som bas och tillsätt kolhydrater efter behov. Pröva dig fram då vi alla är olika presonligen kör jag med 60-80 gram prottein och cirkus 100 gram kolisar då jag annars lätt lägger på mig fett. Kör med eller druvsocker eller andra snabba kolhydratskällor. Ett het tips e Exell protein, tycker vaniljsmaken e super!!!

/2hardcore4u

Wixner
26-03-2003, 14:18
okej.. då vet jag, men om jag vill bygga muskler utan att "lägga på mig fett" så ska jag ta ett proteinpulver med mycket protein och mindre kolhydrat? typ eiselt ultraway och fairing whey hydro?

2hardcore4u
26-03-2003, 15:55
Svårt att säga tycker jag, för mig funkar det så, lägger inte på mig så mycket Fett av överkonsumtion av protein gentemot kolhydrater. Däremot tycker jag gainers är klart överskattade, passa på att njuta av godis läsk o annat efter träningen det gör jag iaf hehe!

Pez
26-03-2003, 16:28
Originally posted by Wixner
okej.. då vet jag, men om jag vill bygga muskler utan att "lägga på mig fett" så ska jag ta ett proteinpulver med mycket protein och mindre kolhydrat? typ eiselt ultraway och fairing whey hydro?

Om vi säger såhär, ett renare proteinpulver är ju bättre då du har större kontroll över mängden kolhydrater/fett.

MEN - t.ex Exell som säljs här på Kolozzeum är ett vasslekoncentrat - ca. 72-77% protein och runt 5% fett/kolh tar du då 50gr pulver efter träning så är det endast 2.5gr fett/kolh det handlar om. Om du inte går på diet eller är känslig för laktos så är det inget att fundera över.
Så om du vill ha ett billigt pulver med bra smak osv. så är Exell ett bra val.

Om du dock är villig att gå upp en prisklass så har du ju Fairings hydrolysat proteiner och Eiselts vassle som är snäppet vassare.

Vad du nu än väljer så kan du blanda det med t.ex dextropur efter träningen så har du gjort en egen gainer där du kan välja precis hur mycket protte/kolisar du själv vill ha i. ;)

/pez

Wixner
26-03-2003, 16:59
Originally posted by Pez

Om du inte går på diet eller är känslig för laktos så är det inget

Jag går inte på diet, men jag vill ju inte bulka heller.. jag vill som sagt bara få en defination å musklerna och om de bli större är ju ingen negtiv bieffekt direkt.

men alltså.. de produkter som jag listade:
Eiselt Ultraway: 75% protein 7.0% fett och 7% kolhydrat
Fairing Whey Hydro: 84% protein 4 % fett och 4% kolhydrat

verkar ha "bra" protein / kolhydrater och sedan så kompletterar jag bara med egna kolhydrater och det behövs?

lite offtopic:
om jag nu som liten och klen kille bestämmer mig för att tatuera mig, hur kommer då tatueringen se ut om området jag tatuerar den på växer en aning? kommer den då att spricka?