View Full Version : Exell VS Twinlab
Exell ca 75% Protein 139kr/kg
Tripple Whey Fuel ca 75% protein 398kr/kg
Vad säger ni:D
Hmmm tja enligt den rådande argumentations standarden för kolozzeum så är det väl nu vi börjar göra kryptiska uttalanden om kostnader för råvaror och hur omöjligt lågt priset är, kombinerat med suddiga antydningar om kvalitet och att man får vad man betalar för.
eller? :D
Iofs märkte jag inget större fel på mina 10kg exell.
Rapid Hydro Jordgubb 2 kg 674,00 kr
Originally posted by JJ
Rapid Hydro Jordgubb 2 kg 674,00 kr
Det är ju viss skillnad på ett rent kasein/vasslehydrolysat och ett vasslekoncentrat...
Tror säkert man får "nästan" lika resultat om man jämför med ett koncentrat och hydrolysat, men som jag gillar att säga - "grädden på moset..." :D
Hur pass snabbt proteinet tas upp efter träning har ju faktiskt visat sig vara viktigt med avseende på muskeluppbyggnad...så varför inte köra med det bästa?
Själv blandar jag för övrigt RH och Exell efter träningen... typ 30+30...
/pez
nunchaku
18-03-2003, 15:55
Originally posted by Fairing
vad jag säger??? =p
att Exell vanilj e skitgod :hbang:
juste...billigt oxå.....
Originally posted by Grahn
Hmmm tja enligt den rådande argumentations standarden för kolozzeum så är det väl nu vi börjar göra kryptiska uttalanden om kostnader för råvaror och hur omöjligt lågt priset är, kombinerat med suddiga antydningar om kvalitet och att man får vad man betalar för.
eller? :D
Iofs märkte jag inget större fel på mina 10kg exell.
Skillnaden är väl iofs till viss del att Kolozzeum inte på nåt sätt hymlar om eller försöker skriva upp Exell till att vara nåt annat än det det är - ett vasslekoncentrat.
/pez
muskelbyggarn
18-03-2003, 16:04
Nu är ju inte Tripple Whey Fuel bara vasslekoncentrat, men ändå...
Tycker twinlab har ett bra trackrecord på aktien de sista 5 åren, eller vad tycker ni?
:D
http://chart.bigcharts.com/bc3/quickchart/chart.asp?symb=twinlab&compidx=aaaaa%3A0&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=0&lf3=0&type=2&size=4&state=9&sid=17492&style=320&time=12&freq=2&nosettings=1&rand=169&mocktick=1&rand=2822
Originally posted by muskelbyggarn
Nu är ju inte Tripple Whey Fuel bara vasslekoncentrat, men ändå...
Har hört "rykten" från flera håll som säger att det de facto just är så - att det bara är ett koncentrat... :notme:
/pez
muskelbyggarn
18-03-2003, 16:10
Men å andra sidan så hör jag ju rykten om dig också la pezo kleno :D :naughty: :love:
Vänl,,,
Tobbe
Originally posted by muskelbyggarn
Men å andra sidan så hör jag ju rykten om dig också la pezo kleno :D :naughty: :love:
Vänl,,,
Tobbe
Ja vad ska man säga.. man är ju beryktad liksom. Sen finns det väl inte mycket annat att göra i Fellingsbro än att skvallra om oss Cityfolks... :D
/pez
Originally posted by Fairing
Jag säger så här: Såvitt jag har förstått så finns det ingen som vågar ställa sig bakom produkten Excell. Eiselt har ett finger med i spelet, Fairing har ett finger med i spelet, Kolozzeum har ett finger med i spelet. Men ingen vågar ställa sig bakom, som ansvarig för produkten. Den som är ansvarig är anonym. Det luktar oerhört skumt och jag skulle inte köpa ett stoft av erat (vems det nu är) Excell. OM det skulle visa sig innehålla 80% vetemjöl, vem ska jag då klaga hos? Vem skulle ersätta mig? Förstår ni inte att jag som potentiell köpare anar oråd, när ni synliga inblandade tycks vara måna om att ha ryggen fri?
Är det något jag missförstått får ni gärna förklara. Förhoppningsvis har jag fått det hela om bakfoten. I så fall ber jag naturligvis om ursäkt.
>Pez: Nä, tack och lov för att vi slipper den mysticismen.
Örjan: Jo jag har faktiskt undrat vilka det är som ligger bakom kolozzeum, i fallet med exell så är jag dock konstigt nog beredd att lita på produkten.
Iofs så köper jag den ju inte men i alla fall :D
Originally posted by Örjan
OM det skulle visa sig innehålla 80% vetemjöl, vem ska jag då klaga hos?
http://www.kungsornen.se/
EiseltUK
18-03-2003, 17:19
Det är Kolozzeum som står bakom EXELL så det är inga problem om du vill klaga. Telefonnummer och adress finns på hemsidan. I värsta fall skulle du kunna klaga hos Eiselt eller Fairing (som sköter själva distributionen).
Eiselt ansvarar för produktion och vi har bra koll på kvalitén eftersom vi även köper in råvarorna. Råvarorna som används i Exells är av samma kvalitet som de flesta svenska och utländska företag använder., även om ingen skullle erkänna det. Om du vill ha billiga produkter som ändå håller vad de lovar så funkar Exell fint. Det är inte är någon som tjänar några större summor på EXELL eftersom priserna är så låga. I slutändan är det kunderna som tjänar på det. Se det som en gåva från ovan. :D
Mvh
Henrik
Det syns väl tydligt vem som ansvarar för Exell eller..................
"Niklas Röste
Kolozzeum, Exell kosttillskott
niklas@kolozzeum.com
Eller ring oss på: 08-505 821 16"
/Lasse
:D "som arbetar med gåvan från ovan"
Jag har försökt leta upp tråden som gjorde mig så misstänksam nu, men jag kan inte hitta den.
Står alltså Niclas Röste bakom Kolozzeum, som ansvarig? Om inblandade skulle börja hänvisa till varann, så är det herr Röste som får ta smällen? Han kan inte i sin tur skylla på någon annan? I så fall tar jag tillbaka vad jag skrev.
Eiselt skriver:
"I värsta fall skulle du kunna klaga hos Eiselt eller Fairing". Ok, det är bra att veta det. Att kunna klaga hos någon innebär såklart att man kan få ersättning av dem?
Jag utgår såklart från att ni har rent mjöl i påsen ;). Jag kanske har sett för mycket på mitt favoritprogram Plus, och är lite väl kritisk.
EiseltUK
19-03-2003, 14:29
"I värsta fall skulle du kunna klaga hos Eiselt eller Fairing". Ok, det är bra att veta det. Att kunna klaga hos någon innebär såklart att man kan få ersättning av dem?
Ett klagomål leder ju i o f inte automatiskt till att man får pengar tillbaka, men om det finns skälig grund för klagomålet så skulle vi ersätta om inte Exell/ Kolozzeum skulle göra det (av ren good-will för vårt egna varumärke för att visa att vi står för det vi säger och våra produkter). Det är ju Kolozzeum som är distributör för Exell och i första hand ska eventuella klagomål ske till dem.
Mvh
Henrik
Tjaa.. alltså det är ju faktiskt tämligen ofta man handlar/har kontakt med företag utan att ha direkt koll på vem/vilken person som står bakom företaget ifråga.
Det är ju egentligen ganska få förunnat att ha som vi har här med Lasse och Henrik tillgängliga för att svara på frågor osv...
Hur ofta ringer man upp Carl-Henric Svanberg för att man har fel på sin Ericssonlur? Snarare går man till inköpsstället som sen vidarebefodrar klagomål osv. till tillverkare/grossist.
/pez
Jag tror du kan känna dig säker, när jag klagade på konsistensen på min jordgubb, blev jag hänvisad till lasse på Fairing direkt, sen att jag inte orkat göra det är en annan historia.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.