PDA

View Full Version : en snabbis bara

Wixner
17-03-2003, 16:45
i dag när jag rensade mitt skafferi så hittade jag en burk men Ripped Fuel med end handfull kapslar på botten :D
I en tråd för ett par dagar sedan så nämde jag inköp av Eiselt Kreatinpyruvat och _tänkte_ starta med det i dag men blir lite fundersam nu när jag hittade dessa.

ska jag köra slut på Ripped Fuel först eller törs jag kombinera dessa med Pyruvatet?

till min andra fråga:
Jag köpte också en burk med Super Gainer Fuel som jag tänkte ta med mellanmjölk direkt efter träningen, vilket ger ganska mycket protein (38.6g). Om jag nu bestämmer mig för att mala ner lite andra grejer i den drinken typ ägg och banan... det bör väl inte skada?

EiseltUK
17-03-2003, 17:43
Det är inga problem att blanda. Tänk på att en allt för stor drink Super Gainer efter passet kan leda till att du missar fettförbränning och därför kan de vara bra att spetsa upp den med mer protein, t ex ägg eller ett rent proteinpulver.

Mvh
Henrik

Wixner
17-03-2003, 17:46
AAhhh..okej, men som jag sade så funderar jag på att spetsa drinken med 2 äggvitor och eventuellt ngn banan till det... =D

EiseltUK
17-03-2003, 17:54
Ta inte bananen om du vill bränna fett. Super Gainers innehåller redan väldigt stor andel kolhydrater och om du vill bränna mer fett så är det bättre med en produkt med större andel protein, gärna ca 50 % protein och 50 5 kolhydrater. Det innebär att du måste lägga till ganska mycket protein. Om du tar två hela ägg, inkl äggulan, så får du i dig ca 7 gram protein per ägg. Det blir kanske lagom. Du bör kanske inte ta hela den dosen av pulvret som står på förpackningen. Ta en dos som ger dig max 100 gram kolhydrater eller kanske nedåt 50 gram.

/ Henrik

Wixner
17-03-2003, 18:00
så om jag kör då med Kreatinpyruvat och Ripped Fuel före träningen och HALV dos (2Dl minimjölk + 1 skopa pulver) inkl. 2 hela ägg och ingen banan då direkt efter passet?

EiseltUK
17-03-2003, 18:20
Jag vet inte hur myckt som är i en skopa, men det låtar bra.

/ Henrik

Wixner
17-03-2003, 21:07
83gram / 125ml innehåller en skopa..

EiseltUK
18-03-2003, 13:00
Det låter ok!

/ Henrik