PDA

View Full Version : Farmacias Pro FX = Gift?

PooX
08-04-2007, 20:25
Standard Farmacias Pro Fx = gift? Magsjuka?
Hej!

Jag köpte mig en påse Pro FX choklad från ******** för ett tag sen.
Och i helgen var jag i umeå, och lämnade det hemma.
Jag hade hällt i det i en oboyburk, men då hade mina föräldrar tänkt göra oboy och såklart dum som jag var så hade jag ju satt det i oboyburken.

Men iaf, dom gjorde ju det och satte i en termos och stack iväg ut med bilen, och hade tagit en fika och då druckit av det.
Dom har blivit jätte sjuka, dom for på sjukhuset och fick några tabletter mot magen, den krampade och dom bara spydde hela gårdagen och även idag, men det har blivit bättre. Skulle det inte bli bättre skulle dom få fara på magpumpning sa dom på sjukan.

Hur ska man göra? Dom funderade på att skicka in det på analys men dom slängde bort det för dom trodde det var gammal oboy dom druckit tills jag sa att jag hade stoppat i oboyburken.

Ska man snacka med dom på ******** om detta? Vad ska man göra? *whistle*

// PooX

rQx
08-04-2007, 20:33
Det kan ju vara något annat dom åt på picknicken?

De har ju knappast lagt i gift och de borde ha fått massor av klagomål o.s.v. om detta skulle varit fallet och varningar gått ut o.s.v.

stellan
08-04-2007, 20:45
Jag drar i mig en hel del sånt där och min mage strejkar då inte, har aldrig gjort det heller för den delen. På grund av kosttillskottet alltså. Fick nyligen hem 3 påsar med den där äckliga chokladsmaken :)

mangemani
08-04-2007, 21:01
ähh,struntprat.
har köpt storpack utav det förut och inte upplevt någe problem med magen.
med största sannolikhet så var det nånting annat som du stoppade i dej.

GI-Joe
08-04-2007, 21:10
ähh,struntprat.
har köpt storpack utav det förut och inte upplevt någe problem med magen.
med största sannolikhet så var det nånting annat som du stoppade i dej.

Var dock hans föräldrar som druckit det *whistle* Gift tror jag då inte att det är iallafall. Det låter mer troligt att det var något annat som ätit.

eleni
08-04-2007, 21:12
Jag har kört med profx i över ett halvår utan några problem...
som sagt, det är nog något annat.... dålig mjölk kanske?

aliquis
08-04-2007, 22:56
Jag tror helt klart det var rävgift du hade fått tag på istället.

X:et är en dåligt tryckt döskalle.

Varför de mådde dåligt vettefan.

Zakath
08-04-2007, 23:06
Det måste helt klart varit nåt annat de åt, hur kan de vara så säkra på Oboyen?

PooX
09-04-2007, 03:16
Jag tror inte att det något gift, men känns som att det måste ha varit något fel i påsen.

Ja, men det är inget struntprat. Och mjölken var det inget fel på, och dom hade inget annat med sig förutom denna termos med det dom trodde var "Oboy" fast som var mitt Pro FX.

Sverker
09-04-2007, 07:07
Tycker det låter som ett klassiskt exempel på vad man ska göra för att matförgifta sig:(

Blanda mjölk med O´boy eller valfritt annat pulver och värm till 50 grader C. Ta en dåligt urdiskad termos och häll över drycken. Stoppa i ryggsäcken 4 timmar.

Vi har helt plötsligt fått en reaktor som ligger och gosar till sig vid 35 grader C. En härlig blandflora av bakterier växer till i antal.

Mitched
09-04-2007, 10:07
Kan bara hålla med Sverker. Samma sak hände en polare till mig för nån vecka sedan. Han hade blandat mjölk och o'boy i en termos som inte var riktigt rengjord.

martin_vbg
09-04-2007, 11:19
De kanske plockade fel sorts svampar i skogen :)

Allan
09-04-2007, 11:26
Självklart är det inte gift i den produkten. End of story. Låst.