PDA

View Full Version : Lite råd i tillskottsdjungeln

miles
01-04-2007, 13:41
Tjabba,

Innan min fråga kanske det är bra om ni vet hur jag tränar, så min dag ser väl ut så här; går till och från jobbet ca 25 min. Jobbar som brevbärare så jag är ute och cyklar och kutar i trappor allt ifrån 2-5 timmar om dagen. Tränar kickboxning 2 ggr i veckan och i april nu ska jag börja gymma 2 ggr i veckan med det fina nybörjarprogrammet som finns här på kolo *flex*

Maten sköts även om jag just nu ligger på ett litet litet underskott för viktminskning, men det blir inte så mycket protein som jag vill. Där kommer min fråga in i bilden. Jag vill ha något som jag kan klunka i mig efter rundan och efter träningen. Mer protein åt folket och så något som fyller på med kolhydrater. Förklara gärna varför jag ska ta just det märket och inte det andra som verkar innehålla exakt samma jox. Sen vore det ju vajert om det inte kostade skjortan också *whistle*

Det vore guld värt om jag slapp knalla hem efter jobbet och käka middag innan träningen, men jag känner på mig att det bästa alternativet är att jag gör det.

Johan.S
01-04-2007, 13:55
En gainer låter väl som en bra ide. Alternativt att du köper protein och kohydrater separat och blandar själv i dom propotioner du vill ha. Du skulle ju tex kunna ta en ren proteindrink efter rundan och en gainer efter träningen och då är det ju bättre att köpa protein och kolhydrater separat.