PDA

View Full Version : Behöver lite tips..

apostle
30-03-2007, 02:28
Hej!

Jag är en kille på 22 år väger 68-69kilo och är 176cm lång, inte så grov som ni ser :)

Jag har inhandlat Före o efter träning paketet på *************, som innehåller Whey-80, Gainer pro och Kreatin.

Nu till frågan, Kretinet ska jag ta dagligen och Gainer ska jag ta dom dagar jag tränar presic efter träningen, men hur ofta ska jag ta whey-80 ?? Vissa säger att man ska dricka den 2 gånger om dagen även om man inte tränar.. stämmer det?

Sen en annan fråga om mitt träningsschema, (är nybörjare):

Tänkte köra 4 gånger i veckan till o börja med.

dag 1: Bröst Biceps

dag 2: Ben Mage

dag 3: Axlar triceps

dag 4: Rygg

Hur ser det ut då? Några tips?

Tacksam för svar

Speedy
30-03-2007, 08:02
står det inte på paketet hur ofta det ska tas? jag själv kör en gång om dagen..efter träning på träningsdagar och när jag hinner de övriga är säkerligen inte optimalt men det är det som hinns med...

kyla
30-03-2007, 09:11
Det beror på hur mycket protein du får i dig från övrig kost. Själv försöker jag ligga på kaloriöverskott genom att äta proteinrik mat med mjölk som måstidsdryck, då kommer jag lätt upp i 2gram protein per kilo kroppsvikt (tar iofs gainer efter träning också). Proteintillskott kan du ta för att uppnå den siffran.

blekfet2
30-03-2007, 09:14
Angående scheman så finns färdiga sådana så funkar fint, kika i "best of" på forumet.

apostle
30-03-2007, 14:55
tack för alla svar o tips :)

så till minn andra fråga: kan jag blanda i min kreatin i mitt gainer efter träning?

står att kreatinet ska blandas med vatten... kan man blanda det med gainer o mjölk istället asså i samma shake?

blekfet2
30-03-2007, 15:15
tack för alla svar o tips :)

så till minn andra fråga: kan jag blanda i min kreatin i mitt gainer efter träning?

står att kreatinet ska blandas med vatten... kan man blanda det med gainer o mjölk istället asså i samma shake?

japp.