View Full Version : Kreatintjafs
Körde kreatin förut och vilket fungerade bra, men körde då ingen uppladdning.
På burken (performance) står bara "ta 1tsk=5 g, 3gg/dag".
Bör jag ladda? Hur mkt ska jag ta då?
Hur mkt bör man ligga på sen?
Spelar det någon egentligen roll när jag tar kreatinet?
Normalt brukar det rekommenderas att ladda i fem dagar och då köra 5*5 gram utspridet över dagen. För bättre effekt ihop med snabba kolisar. Sedan skall man underhålla med 5 gram 1-2 ggr dagligen.
De dagar jag underhåller brukar jag ta det en timme före träning och sedan direkt efter passet de dagar jag tränar. övriga dagar kör jag det någon gång under dagen ihop med någorlunda snabba kolisar.
Du behöver inte ladda om du inte vill men det tar då längre tid att nå önskad effekt.
Personligen har jag som störst effekt efter 7-10 dagar från det att laddningen startar sedan avtar effekten. Prova dig fram är väl det jag rekommenderar!
/mangs
feldtarn
11-03-2003, 16:18
några nackdelar med att överdosera lite? så man verkligen får i sig så det räcker... kostar ju inte mycket...
nehepp, iväg o riva lite i skiten nu då!
men jag kan för fasen knappt gå sen maten jag åt nyss:/ hueda!!!
Hoppas på ett bra pass...
weeeeeeee
du kan ju testa kreatin pyr. med det ska man ju slippa uppladdningen. beställde själv igår eseilts kreatin pyr från muskelbutiken för 400 inkl frakt å allt..billigaste över nätet iaf
ska bli skoj att testa
Cerberus
11-03-2003, 21:52
asså gör kreatin nån skillnad egentligen? har funderat på att pröva det men är osäker på om det är värt det.
vad för skillnader gör det? läste att man typ klarar ett par extra reps utöver det vanliga
Senaste nummret av BK innehöll e´n mycket bra artikel om nästa generations kosttillskott...
Saxat fån http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/2003/3/index.htm
Kreatinpyruvat: Är det för bra för att vara sant?
Bland de styrketränande som provat kreatin råder ingen som helst tvekan om kreatinets positiva effekt på volym- och styrkeökning. På motsvarande sätt är det också känt att pyruvat stimulerar fettförbränningen.
Men allt kan göras bättre. I denna artikel får du bekanta dig med det allra senaste inom kosttillskott - kreatinpyruvat.
Såg att på muskelbutiken så kostade Eiselts kreatinpryvat 289:-, stämmer det? det är ju mycket billigare än någon annan jag sett, inklusive kolozzeum.
Originally posted by Massivf
Senaste nummret av BK innehöll e´n mycket bra artikel om nästa generations kosttillskott...
Saxat fån http://www.bk-sportsmag.se/tidningen/2003/3/index.htm
Snip.. snip
Men allt kan göras bättre. I denna artikel får du bekanta dig med det allra senaste inom kosttillskott - kreatinpyruvat.
Det allra senasta...hm.. när var det Fairing började sälja det ? 96 ? 98 ?
muskelbyggarn
12-03-2003, 12:30
367,5 totalt i en annan butik, priset på produkte säger inte allt...
:D
Vänl,,,
Tobbe
Originally posted by z_bumbi
Det allra senasta...hm.. när var det Fairing började sälja det ? 96 ? 98 ?
Tänkte på en sak... illustrationerna till artikeln var väl mer eller mindre direkt tagna ur "Alien 2 - Aliens".. :confused:
/pez :D
För övrigt brukar jag stoppa i mig mellan 15-25gr kreatin/dag genom hela "kuren"...
15gr/dag är ju nära den dosen som man ska "ladda" med så jag tror inte att det gör nån större skillnad.. men om du vill så är det ju bara att köra med 5tsk/dag första veckan.
Kreatin är ju såpass billigt att det för mig är lika bra att elda lite för kråkorna för att vara säker på maximal effekt. Och ja, det funkar bättre med 20gr/dag än 10gr/dag tycker jag själv.
Tar det morgon, före och efter träning samt kväll..
Nu testar jag iofs KCG och då tar jag 2-4tsk ca. 30minuter innan träning...kliar dödsskönt i nyllet... :laugh:
/pez
är KGC bättre än kreatinpyr?
har sett att det iofs är rätt dyrt :(
Pez-> För övrigt brukar jag stoppa i mig mellan 15-25gr kreatin/dag genom hela "kuren"...
bara jag som får magproblem vid sånna doser??
Originally posted by Laan_84
Pez-> För övrigt brukar jag stoppa i mig mellan 15-25gr kreatin/dag genom hela "kuren"...
bara jag som får magproblem vid sånna doser??
Inga problem här.. brukar iofs köra på creapure kreatin, vet inte om det är större problem med "kinesiskt"?
/pez
Originally posted by Wilson
Inte dyrare än Kreapyr.. tänk på att KCGn kommer i 270gr burk, medans kreapyr kommer i 150gr storlek.
Utvärdering av de 2 kommer till sommaren, ska testa kreapyr senare i vår. Har bara kört KCG senaste 3 passen och i samband med att jag ställt om dygnet så jag kan inte uttala mig om effekten riktigt än.
/pez
KCG är bra, inget snack om det. Själv upplever jag att jag kan öka tempot och vikterna i träningen.
Däremot har de kanske har lite olika användningsområden.
Ta KCG för att öka intensiteten på gymmet och Kreapyr när du mer tänker på att komma iform
feldtarn
12-03-2003, 18:18
pez?
när du överdoserer efter uppaddningen...
tar du bara innan o efter träningen lr flera gånger?
hur pass viktigt är det att inte ta det med större måltider? viktigt att ta med snabba kolisar?
Originally posted by Sverker
KCG är bra, inget snack om det. Själv upplever jag att jag kan öka tempot och vikterna i träningen.
Däremot har de kanske har lite olika användningsområden.
Ta KCG för att öka intensiteten på gymmet och Kreapyr när du mer tänker på att komma iform
ok. men är KCG som kreatin? dvs att man måste dra på sig massa vatten?
jag behöver inte komma i form... har lagom BF tycker jag. men jag beställde det ändå för å testa på det är något å ha för styrkan å det..
Cerberus
13-03-2003, 15:34
asså vad för effekter kan kreatin göra??
vilken kreatin-form är bäst?
EiseltUK
13-03-2003, 18:05
Originally posted by Cerberus
asså vad för effekter kan kreatin göra??
vilken kreatin-form är bäst?
Den senaste studien från Hannover University där man testade effekten av de bästa råvarorna av Kreatinmonohydrat, Kreatincitrat och Kreatinpyruvat (samtliga från Degussa i Tyskland) var kreatinpyruvatet ganska överlägset. Den styrkeökande effekten är ganska lika (fast effekten av kreatinpyruvatet håller i sig lite längre) men du har även den positiva effekten på uthållighet och även fettförbränning. Jag hörde att studien snart är på väg att publiceras.
/ Henrik
ok. men är KCG som kreatin? dvs att man måste dra på sig massa vatten?
jag behöver inte komma i form... har lagom BF tycker jag. men jag beställde det ändå för å testa på det är något å ha för styrkan å det..
Vatten ? Igen aning eftersom jag toppar vanligt kreatin monohydrat med KCG.
KCG öppnar ju blodkärlen i kroppen ( känns som stickningar i huden och fingrarna ) vad jag förstår, och ökar blodflödet till musklerna. => mer syre i musklerna och betydligt mindre mjölksyra så att man orkar pressa två rep till.
Hade man haft råd skulle man kanske köra på både Kreapyr och KCG för att få ALLT på en gång:D
Sverker!
Jag tror att Bamse kör på den kombinationen just nu.
Den måste fungera bra för Bamse är prismedveten (mycket):D
/Lasse
Originally posted by Sverker
Vatten ? Igen aning eftersom jag toppar vanligt kreatin monohydrat med KCG.
KCG öppnar ju blodkärlen i kroppen ( känns som stickningar i huden och fingrarna ) vad jag förstår, och ökar blodflödet till musklerna. => mer syre i musklerna och betydligt mindre mjölksyra så att man orkar pressa två rep till.
Hade man haft råd skulle man kanske köra på både Kreapyr och KCG för att få ALLT på en gång:D
Skulle KCG kunna användas för att öka upptaget av andra ämnen än kreatin?
Hur borde kreapyr och KCG (evt med extra monohydrat) kombineras? (Bamse verka ju köra så nu). Båda borde väl tas före träning.
Minskar man behovet av snabba kolhydrater/ALA med KCG och/eller kreapyr?
/adde
Originally posted by feldtarn
pez?
när du överdoserer efter uppaddningen...
tar du bara innan o efter träningen lr flera gånger?
hur pass viktigt är det att inte ta det med större måltider? viktigt att ta med snabba kolisar?
Oftast blir det typ 5-10gr på morgonen, 5gr innan träning och 10gr efter.. eller så tar jag bara 10gr före och efter träningen.
Funkar lika bra för mig.
/pez
Lite tidigt att uttala sig kanske, men de senaste 3passen jag kört (har använt KCG+inositol den senaste veckan) har varit kanon... bra pump, reppar lite extra osv... blir en uppdatering om detta om ett par veckor för att se om det håller i sig eller om det bara är en slump.
/pez
En här i Östersund som går på samma Gymnasium som mig blandade ihop 2dl kreatin med en massa vatten och drack direkt. Han spydde konstant i en hel dag och fick ligga på sjukan.:nono:
För övrigt så håller jag på att ladda upp nu, är på dag 5 nu så det ska bli skönt att slippa dricka 5l vatten om dagen. Har strilat 4 gånger sen jag kom till skolan:D
Muskelsmurfen
14-03-2003, 18:03
Jag brukar köra med 25-30g kreatinmonohydrat. Har inte upplevt några negativa effekter. Kreatin är billigt...
Om jag får råd framöver så skall jag prova Kreapyr då det verkar väldigt bra.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.