View Full Version : SAN Blaze Xtreme
Jag har frågor angående SAN's Blaze Xtreme.
1)Är det kapslar som man bara sväljer ner?
2) Hur många mg koffein/kapsel?
3) Hur många om dagen? Vid något speciellt tillfälle under dygnet?
Hittar inte den faktan någon annanstans.
Tack tack:)
Mass-Tech
19-02-2007, 21:04
Jag har frågor angående SAN's Blaze Xtreme.
1)Är det kapslar som man bara sväljer ner?
2) Hur många mg koffein/kapsel?
3) Hur många om dagen? Vid något speciellt tillfälle under dygnet?
Hittar inte den faktan någon annanstans.
Tack tack:)
Supplement Facts
Serving Size: 3 Soft Gels
Servings Per Container: 32
Amount
Per Serving
Proprietary Blend of:
(Undecylthioacetic Acid, Green Tea Extract (60% EGCG)(leaf), Caffeine Anhydrous, Coleus Forskohlii (20% Forskolin)(root), Bacopa Monniera (50% Bacosides A & B)(leaf), Tyramine (96%)(root) 825 mg
Delta-5-ETM
(1,2,4,11,12,15,16-Septahydro-10,13-dimethyl-3, 17-dimethoxycarboxy-cyclopenta[a]phenanthrene-7-one) 100 mg
Other Ingredients: Gelatin, Soybean Oil, Beeswax, Glycerin, Lecithin, Water, Titanium Dioxide, FD&C Red # 40, FD&C Yellow #6, FD&C Blue #1
Var inte så svårt att hitta
Var inte så svårt att hitta
Jag hittar inte bland den texten hur många mg koffein det är/ kapsel...
fitnessman-
19-02-2007, 21:45
Irriterande när sånt inte är angivet. Ring och fråga dom brukar vara hjälpsamma...
Kan väl undvika det en 6-7 timmar före läggdags iallafall om det innehåller koffein.
Ja, men jag vill ändå veta hur många mg jag stoppar i mej..
Ja, men jag vill ändå veta hur många mg jag stoppar i mej..
Där skicka e-post och fråga
http://www.sann.net/homecontact.html
Jag tror att när dom summerar allt i en "blend" så vill dom egentligen dölja hur lite det är av varje substans och att dom sannolikt tagit mest av det billigaste.
jedimind
20-02-2007, 18:01
är blaze xtreme stimulantfri som sin föregångare blaze?
jedimind
20-02-2007, 18:13
koffein är en stimulant
cheers to that!:thumbup:
det är alltså koffein i den?
Jepp! Innehållet är länkat längre upp i tråden. Tyvärr är det angett som "Proprietary Blend" vilket är skit!!
jedimind
20-02-2007, 18:19
Tyramine verkar va en intressant ny grej.
Jag har mejlat ************* och frågat. Om de inte kan svara så får jag mejla till San. ok tack
Det är tyramine som gör att man kan få migrän av stilton-ost och chianti-viner. Kombination med MAO-inhiberande läkemedel kan vara riktigt farligt.
Tanken är att T ska öka frisättningen av adrenalin & noradrenalin >> fettförbränning. Jag är tveksam till hur nyttigt tyramine är?
A large dietary intake of tyramine can cause the 'tyramine pressor response,' which is defined as an increase in systolic blood pressure of 30 mmHg or more. The displacement of noradrenaline from neuronal storage vesicles by tyramine is thought to cause the vasoconstriction and increased heart rate and blood pressure of the pressor response. The possibility that tyramine acts directly as a neurotransmitter was revealed by the discovery of a G protein-coupled receptor with high affinity for tyramine, called TA1. The TA1 receptor is found in the brain as well as peripheral tissues, including the kidney. The existence of a receptor with high affinity for tyramine supports the hypothesis that tyramine may also act directly to affect blood pressure regulation.
jedimind
20-02-2007, 19:11
Intressant. Varifrån e det saxat?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.