PDA

View Full Version : kreatin help!

Mickaz
17-02-2007, 21:25
Kan någon ge mej förslag på bra kreatin som funkar och inte bara är skit. plz =)

Lelle Pelle
17-02-2007, 22:03
KP3 är hur bra som helst, svarar bättre på det än monohydrat. Sen "funkar" väl det mesta. Sök, lär ju ska finnas några trådar om ömnet redan...

Thorwaldsson
17-02-2007, 22:28
Omöjligt att säga om ett kreatin fungerar för dig, då det finns gott om non-responders. Generellt sett skulle jag råda dig att prova på ett monohydrat av creapure-kvalitet exempelvis Eiselts.

jedimind
17-02-2007, 23:37
Peak Creatine Citrus - Om du inte skulle svara på Monohydrat, dock likvärdig vätske-retention. Snäppet bättre explosivitet än sina konkurrenter.

SAN Cubed - Ingen laddningsfas, binder mindre mängder vatten. Större biotillgänglighet (upptag) än monohydrat.

Primaforce CEE - billigt (pulverform), Ingen laddningsfas,behöver ej tas med kolhydrater, Små mängder behövs för Cellmättnad, smakar gammalt bajpapp, binder mindre mängder vatten

Fairing Kre-alkalyn - Dyrt, Ingen laddningsfas, små mängder behövs för cellmättnad, binder mindre mängder vatten.

MONOHYDRAT:Beprövat, Gör sin grej, men är lite 1996... Det finns mycket bättre alternativ i dagsläget anser jag. Går du dock på detta alternativet se till att det är 100% creapure och mikroniserat.

Är man inte så noga med hur det ser ut i spegeln kör på Citratet, annars kör på CEE.

That's all yall

Mickaz
18-02-2007, 11:41
jag tror jag har det Fairing Kre-alkalyn, är det bra? Det är kappslar.

eandersson
18-02-2007, 11:55

Jag fick respons, styrkehöjning. Kan ju ha suttit i skallen. Reagerar inte på monohydrat. Kre-alkalyn binder inte vatten, pH-stabiliserat osv.

Mickaz
18-02-2007, 12:03
monohydrat vad är det? Sånt som bindervatten? Pulver?

Thorwaldsson
18-02-2007, 13:06

Fick ingen märkbar effekt om jag följde de doser som angavs. Provade att öka doseringen och fick då lite effekt, men inte i närheten av vanligt monohydrat. Klart mer prisvärt med monohydrat om du frågar mig.

Mickaz
18-02-2007, 13:46
men ökar man inte mkt i onödig vikt? Det försvinner sen när man slutar med kreatinet?

rinse
18-02-2007, 13:55
du samlar på dig vätska och det är samma vätska som du pissar ut efter avslutad kreatinkur..

bengdoktor
18-02-2007, 19:36
Fairings Kre-Alkalyn använder jag och märker ganska stor skillnad när jag tränar på både styrka och uthållighet, främst uthållighet. Det är mkt lättare att köra flera set med samma vikt och samma antal reps.
Jag tar 4 kapslar ungefär 1,5 timme innan jag tränar.

Johannes
13-03-2007, 16:30
Det står att man ska ta det mellan 30-60 innan träning på denna hemsida sen på burken står det mellan 60-90 min innan träning? vilket är det? på kre-alkalyn

Johannes
13-03-2007, 16:40
Kan man öppna kapslarna och typ äta pulvret? eller ger det en sämre effekt på kreatinet

polzki
13-03-2007, 17:36
Peak Creatine Citrus - Om du inte skulle svara på Monohydrat, dock likvärdig vätske-retention. Snäppet bättre explosivitet än sina konkurrenter.

SAN Cubed - Ingen laddningsfas, binder mindre mängder vatten. Större biotillgänglighet (upptag) än monohydrat.

Primaforce CEE - billigt (pulverform), Ingen laddningsfas,behöver ej tas med kolhydrater, Små mängder behövs för Cellmättnad, smakar gammalt bajpapp, binder mindre mängder vatten

Fairing Kre-alkalyn - Dyrt, Ingen laddningsfas, små mängder behövs för cellmättnad, binder mindre mängder vatten.

MONOHYDRAT:Beprövat, Gör sin grej, men är lite 1996... Det finns mycket bättre alternativ i dagsläget anser jag. Går du dock på detta alternativet se till att det är 100% creapure och mikroniserat.

Är man inte så noga med hur det ser ut i spegeln kör på Citratet, annars kör på CEE.

That's all yall

Är det bara jag som tycker att felsägnerna gällande kreatin är lite väl utspridda? eller är det jag som har fel?

Syftet med kreatinsupplementering är ju att öka konc. av kreatin-och kreatinfosfat i musklerna, vilket ger den ergogena effekten.

Om man åstadkommer detta m.h.a kreatinmonohydrat, kre-alkalyn dvs pH-buffrat kreatinmonohydrat, kreatincitrat, kreatinpyruvat eller med kreatin i esterform som CEE, spelar väl mindre roll, förutom för plånboken?
Undantaget är väl om upptaget av monohydrat inte skulle vara så bra av någon anledning och att detta kan kringås med någon av de dyrare formerna, så att effekt uppnås.

En ökning av konc. av kreatin- och kreatinfosfat i musklerna kommer väl oundvikligen att leda till vätskeretention (mer eller mindre)... ökad osmolaritet är väl ofrånkomlig?

Ingen nämnvärd vätskeretention = ingen nämnvärd ökning av krea-konc. i musklerna...eller?? dvs de varianter av kreatinpreparat (ex. krealkalyn) som påstås icke åtföljas av vätskeretention kan väl inte ge den ergogena effketen man eftersträvar (troligtvis p.g.a så låga doseringar)

KP3 och andra "blandpreparat" kan väl ge prestationshöjande effekt på annan väg, som betaalaninets mjölksyrapuffrande effekt exempelvis

Har jag fel?

polzki
13-03-2007, 17:57
hehe, mjöklsyrabuffrande inte mjölksyrapuffrande

bravotrainer
19-03-2007, 14:40
Instämmer helt och hållet här, polzki. Det intracelulära vätskeökningen är vad vi vill med en kreatinsupplementering! Den ökade konc. av kreatin och kreatinfosfat i musklerna ger oss bättre ork och pump i träningen. Tänk också på att muskel består till 70% vatten!