View Full Version : Vilka produkter?
Tjenare,,
Har vilovecka nu och hade tänkt dra igång på allvar nu på måndag.. Skillnaden är att jag nu tänkt köpa på mig lite tillskott då det som var problemet förut (pengar) nu är löst:cool: . Har ************* 100 meter ifrån mig så lämpligast är produkter därifrån.. Det jag har (och bestämt att handla) är:
Starnutrion Gainer Pro (inne) -- efter träning lr vid behov
Starnutrion whey-80 (ska köpas) -- på morgon samt i drink att ha över dan
Starnutrion Kreatin (ska köpas) -- efter behov :)
Mina kunskaper inom kosttillskott slutar där - jag vet absolut inga andra produkter eller va de används till.. Därför vänder jag mig till er som kan för att kolla om det är något jag bör köpa :) Tack på förhand...
Ciao!
*butiken jag har 100 meter ifrån mig är tydligen censurerad här på forumet, visste inte och ursäktar för det. ni som vet vilken butik som samarbetar med starnutrion kan ju gärna tipsa om produkter därifrån:) annars är det fritt fram för produkter från vartsomhelst :D
Tjenare,,
Har vilovecka nu och hade tänkt dra igång på allvar nu på måndag.. Skillnaden är att jag nu tänkt köpa på mig lite tillskott då det som var problemet förut (pengar) nu är löst:cool: . Har ************* 100 meter ifrån mig så lämpligast är produkter därifrån.. Det jag har (och bestämt att handla) är:
Starnutrion Gainer Pro (inne) -- efter träning lr vid behov
Starnutrion whey-80 (ska köpas) -- på morgon samt i drink att ha över dan
Starnutrion Kreatin (ska köpas) -- efter behov :)
Mina kunskaper inom kosttillskott slutar där - jag vet absolut inga andra produkter eller va de används till.. Därför vänder jag mig till er som kan för att kolla om det är något jag bör köpa :) :D Tack på förhand...
Ciao!
Du bör inte köpa något du inte själv vet vad det är!
Du verkar vara kosttilskottsföretagens idealkund som man kan packa på vad som helst.
Självklart kollar jag upp produkterna som folk tipsar innan jag köper, jag är inte dum. Tack ändå för påminnelsen!
Jag tycker att det ser bra ut, tillskottsmässigt alltså. Jag själv funderar lite på att köpa koffeintabletter att ta innan gymmet så att man får en liten energiboost... Rätt billigt, typ 60-70 spänn för en burk och dom verkar räcka rätt länge...
Sen finns det många här på forumet som tar EsaPro, men jag har ingen aning om vad det gör :confused: Verkar vara någon sorts pre-workout-grej man tar som också ger en energiboost?
Finns en MASSIV tråd om EsaPro i det här forumet, får väl ta att läsa igenom den någon gång. Men koffeintabletter, är det så smart i samband med kreatin? Är väl vätskedrivande?
Lelle Pelle
17-02-2007, 23:22
Gainer intas endast före/efter träning, då du inte vill ha de snabba kolhydraterna annat än i samband med träning.
Det står på Kreatintes förpackning hur du "skall" intas. Uppladdningfas först, och sedan några gram/dag som påfyllning.
Proteinpulvret kan du ta när som helst, som kompensation vid måltider med lite protein som t.ex. frukost. Det där med att "ha en drink över dan" skulle jag skippa, då drinken lätt blir dålig, och sjukt vill man ju inte bli.
Allt annat i kosttillskottväg tycker jag att du ska skippa till vidare. Börja med det där.
jedimind
17-02-2007, 23:43
Finns en MASSIV tråd om EsaPro i det här forumet, får väl ta att läsa igenom den någon gång. Men koffeintabletter, är det så smart i samband med kreatin? Är väl vätskedrivande?
Ingen fara att stacka, så länge du tar nån koffeintablett innan träning bara. Många säger att de ska "ta ut varann" men det finns studier som visar att så inte alls är fallet.
Tycker snarare att det är dubbeleffekt när man har 200 mg koffein i kroppen med kreatinladdade muskler.
Ah just fan, kopplade inte på det sättet *whistle* Jag kör utan kreatin för jag pissar som en häst av det... Så jag ska skaffa koffeintabletter att ta, men det är nog inte så smart att blanda...
Gainer intas endast före/efter träning, då du inte vill ha de snabba kolhydraterna annat än i samband med träning.
Det står på Kreatintes förpackning hur du "skall" intas. Uppladdningfas först, och sedan några gram/dag som påfyllning.
Proteinpulvret kan du ta när som helst, som kompensation vid måltider med lite protein som t.ex. frukost. Det där med att "ha en drink över dan" skulle jag skippa, då drinken lätt blir dålig, och sjukt vill man ju inte bli.
Allt annat i kosttillskottväg tycker jag att du ska skippa till vidare. Börja med det där.
Tror du missförstod lite, jag vet vad de tillskott jag har/ska köpa har för användningsområden och när man ska ta dem :) Undrade om det var några tillskott jag missat bara, men verkar inte som de, tack!
Jedimind: Ev köper jag koffeintabbletter, ruskigt billigt.. Kan behvas efter långa skoldagar! :)
Lelle Pelle
18-02-2007, 10:18
Okej, bra att du har koll:)
Lät bara så konstigt, "lr vid behov" efter gainern osv.
själv hade jag kört på ett vassle pulver och en burk malto. och sedan köpt typ sloow protein istället.
mangemani
18-02-2007, 10:35
vad är du ute efter egentligen?
prestations höjande?protein?kolhydrater?vad?
att rabbla upp allt som funkar känns ju kanske lite onödigt om du nu bara vill ha nått specifikt.
Vet inte, har ju som sagt whey80, gainer och kreatin.. Tänkte att jag kanske hade missat någonting (inte så haj på kostillskott) så därför ställde jag frågan ;) Ska börja en liten bulk så helst tillskott som inriktar sig på det. Men finns det långsamma kolhydrater att köpa? Tänkte för att kanske ta istället någon gång då man verkligen inte har möjligheten att käka mat..
mangemani
18-02-2007, 13:35
Vet inte, har ju som sagt whey80, gainer och kreatin.. Tänkte att jag kanske hade missat någonting (inte så haj på kostillskott) så därför ställde jag frågan ;) Ska börja en liten bulk så helst tillskott som inriktar sig på det. Men finns det långsamma kolhydrater att köpa? Tänkte för att kanske ta istället någon gång då man verkligen inte har möjligheten att käka mat..
ok.
om du nu frågar mej så(om din ekonomi tillåter det dvs)tycker jag att du ska byta ut kreatinet och istället köpa produkter som KCG kanske,sen för att toppa det hela så kan du också köpa LEAN,fungerar mycket bra tillsammans.
annars så ser det väl ok ut,whey-80 före träningen och gainern efter är väl mitt förslag.
bulk säger du,hmm,tja,finns väl inget som typ gynnar nått i en bulk,gainer,whey,prestations höjande osv osv gynnar lika mycket om man är på en deff,allt handlar om hur mycket kcal du stoppar i dej per dag,vill du gå ner i vikt äter du mindre och vill du gå upp i vikt samt lägga på dej muskler så äter du mer.
kolhydrater(både långsamma och snabba) finns att köpa.
kika i shoppen här på kolozzeum vetja,där lär du hitta ett och annat ang detta.
ok.
om du nu frågar mej så(om din ekonomi tillåter det dvs)tycker jag att du ska byta ut kreatinet och istället köpa produkter som KCG kanske,sen för att toppa det hela så kan du också köpa LEAN,fungerar mycket bra tillsammans.
annars så ser det väl ok ut,whey-80 före träningen och gainern efter är väl mitt förslag.
bulk säger du,hmm,tja,finns väl inget som typ gynnar nått i en bulk,gainer,whey,prestations höjande osv osv gynnar lika mycket om man är på en deff,allt handlar om hur mycket kcal du stoppar i dej per dag,vill du gå ner i vikt äter du mindre och vill du gå upp i vikt samt lägga på dej muskler så äter du mer.
Tack för dina tips! :)
Kreatin har funkat jävligt bra för mig förut så kör nog på det, blir till att testa de andra senare då jag känner att jag nära mitt mål och inte har så mycket att förlora:thumbup:
Inte gynnar, men gainer och protein hjälper ju till rent kalorimässigt (att inta gainer vid en deff är väl inte så smart? då räcker väl protein). Men då så borde jag alltså köpa långsamma kolhydrater att ta de gånger jag känner att jag behöver fylla på kaloriintaget?
mangemani
18-02-2007, 17:56
Tack för dina tips! :)
Kreatin har funkat jävligt bra för mig förut så kör nog på det, blir till att testa de andra senare då jag känner att jag nära mitt mål och inte har så mycket att förlora:thumbup:
Inte gynnar, men gainer och protein hjälper ju till rent kalorimässigt (att inta gainer vid en deff är väl inte så smart? då räcker väl protein). Men då så borde jag alltså köpa långsamma kolhydrater att ta de gånger jag känner att jag behöver fylla på kaloriintaget?
om det funkar ska du inte ändra.
självklart hjälper det till kcalmässigt,men du missförstår mej tror jag,finns inget som du du kan käka utav som just gynnar en bulk(mer än mer mat då,mer kcal),alltså finns inget tillskott som är gjort för just bulk,i stort sätt allt som man kan käka under en bulk kan man lika gärna käka under en deff.
gainer är helt ok att inta under en deff,det är som sagt hur mycket kcal du stoppar i dej som avgör det hela.protein är mycket bra under en deff(eller i överhuvud taget),men proteiner för sej(enbart) är inte den bästa iden.
tja,varför inte,så länge du får i dej dom kcal du behöver under 1 dag,så är det lugnt.
MEN(!),kolla upp vad det är för kolhydratskälla i dessa pulverprodukter,dom flesta inehåller fruktos och fruktos är inte så bra att käka i allt för stora mängder.
om det funkar ska du inte ändra.
självklart hjälper det till kcalmässigt,men du missförstår mej tror jag,finns inget som du du kan käka utav som just gynnar en bulk(mer än mer mat då,mer kcal),alltså finns inget tillskott som är gjort för just bulk,i stort sätt allt som man kan käka under en bulk kan man lika gärna käka under en deff.
gainer är helt ok att inta under en deff,det är som sagt hur mycket kcal du stoppar i dej som avgör det hela.protein är mycket bra under en deff(eller i överhuvud taget),men proteiner för sej(enbart) är inte den bästa iden.
tja,varför inte,så länge du får i dej dom kcal du behöver under 1 dag,så är det lugnt.
MEN(!),kolla upp vad det är för kolhydratskälla i dessa pulverprodukter,dom flesta inehåller fruktos och fruktos är inte så bra att käka i allt för stora mängder.
:D Jo missförstod dig där.. Kalorier som kalorier ;) Ska kolla upp några produkter som verkade intressanta.. lär nog lägga en beställning på ett paket bars också! Vart är Dalblads billigast? Någon som vet?
mangemani
18-02-2007, 19:26
:D Jo missförstod dig där.. Kalorier som kalorier ;) Ska kolla upp några produkter som verkade intressanta.. lär nog lägga en beställning på ett paket bars också! Vart är Dalblads billigast? Någon som vet?
gör så:)
får dock ej länka eller nämna sidor som säljer tillskotts produkter,mot reglerna,men gör en liten sökning på google så hittar du nog en hel del.
Du kan pma ;) jo gjorde en sökning men de sökresultat som google visar upp först är ju de som har betalat extra för reklamplatser och de är oftast inte dom som är billigast!
hittils på inköpslistan:
Whey-80 protein
Kreatin
Caffeine Alert koffeintabletter
Dalblads swebars 20 st
mangemani
18-02-2007, 19:51
Du kan pma ;) jo gjorde en sökning men de sökresultat som google visar upp först är ju de som har betalat extra för reklamplatser och de är oftast inte dom som är billigast!
hittils på inköpslistan:
Whey-80 protein
Kreatin
Caffeine Alert koffeintabletter
Dalblads swebars 20 st
låter bra,kanske lite kolhydrater att ta tillsammans med whey-80?
pröva att sök på produkter som carbo flex så kommer du garanterat att hitta svenska och pålitliga sidor som säljer tillskott.
du får ursäkta,men jag vågar tyvär ej PMa eftersom moderatorerna lätt kan gå in och kolla det man har skickat,har redan 1 varning,2 och man bannas;)
Np,, verkar som om jag får köra på butiken där ja köper de andra grejerna. Vad är åsikterna angående dessa två produkter (kolhydrater):
Starnutrion Carbo Flex (95% komplexa (snabba = maltodextrin) och 5% (långsamma = fruktos)) 79kr/kg
eller
Dalblads Carbo 136 (100% snabba kolhydrater (50/50 dextros och maltodextrin)) 76kr/kg
?
Persnoligen ser jag nog produkten utan fruktos som lockande,, rätta mig om jag har fel.
mangemani
18-02-2007, 21:00
tja,åter igen,om du frågar mej så är catboflex en personlig favorit.
har dock ej aldrig kört med dalblads,så den kan jag ej uttala mej om.
det är en sån liten del fruktos i carbo flex,men dalblads låter lovande,50/50 utav bra och snabba kolhydrater samt billigare.
så inte vet jag,pröva med dalblads och se vetja?
Hört mycket gott om dalblads rent generellt så köper nog en dunk sånt också... Läggs till på listan.
Inköpslista:
Whey-80 4kg - 589kr
Kreatin - 159kr
Caffein Alert - 79kr
Dalblads Swebars 20st - 320
Dalblads Carbo 136 - 229kr
total summa: 1376 :hbang:
*flex*
ok.
KCG och lean? är det rena prestationshöjare eller?
Np,, verkar som om jag får köra på butiken där ja köper de andra grejerna. Vad är åsikterna angående dessa två produkter (kolhydrater):
Starnutrion Carbo Flex (95% komplexa (snabba = maltodextrin) och 5% (långsamma = fruktos)) 79kr/kg
eller
Dalblads Carbo 136 (100% snabba kolhydrater (50/50 dextros och maltodextrin)) 76kr/kg
?
Persnoligen ser jag nog produkten utan fruktos som lockande,, rätta mig om jag har fel.
Kör på det utan fruktos, det var ju billigare dessutom :naughty:
mangemani
18-02-2007, 23:32
KCG och lean? är det rena prestationshöjare eller?
testa och bedöm.
för mej är det 2 utav favoriterna när det gäller tillskott/prestationshöjare.
Nu har jag inhandlat allting (:D) och jag har några frågor. I koffeintablets burken av märket Caffein Alert var det först en försegling efter locket men också en stor bomullstuss som skiljde utsidan från tabletterna så att säga, är detta normalt? Sen undrar jag var bäst före-datumen är på såna här grejer... stod ingenting på burken.
testa och bedöm.
för mej är det 2 utav favoriterna när det gäller tillskott/prestationshöjare.
Okej, men om det inte "bara" är en prestationshöjare, vad är det mer isf?
Nu har jag inhandlat allting (:D) och jag har några frågor. I koffeintablets burken av märket Caffein Alert var det först en försegling efter locket men också en stor bomullstuss som skiljde utsidan från tabletterna så att säga, är detta normalt? Sen undrar jag var bäst före-datumen är på såna här grejer... stod ingenting på burken.
Tror knappast att dom skulle sälja dåliga koffeintabletter...
Nej men jag vill inte ta risken att knapra på utgående tabletter heller ;).. Har ni nu några tips på hur jag ska lägga upp det hela, är det smart/vettigt att blanda ner lite whey-80 i en drink jag gör varje kväll?
den innehåller:
500 gram kvarg
3-4 dl mjölk
Rapsolja på måfå
banan
sen, vad är smartast att ha som "utfyllnadsdrink", borde jag dra en whey-80 blandat med kolhydraterna jag köpte eller en gainer då jag känner att jag inte hinner laga schysst käk?
mangemani
21-02-2007, 20:16
Okej, men om det inte "bara" är en prestationshöjare, vad är det mer isf?
KCG2= uthållighet samt orkar med det där "lilla extra".
LEAN= uppiggande inför träningen.
Nej men jag vill inte ta risken att knapra på utgående tabletter heller ;).. Har ni nu några tips på hur jag ska lägga upp det hela, är det smart/vettigt att blanda ner lite whey-80 i en drink jag gör varje kväll?
den innehåller:
500 gram kvarg
3-4 dl mjölk
Rapsolja på måfå
banan
sen, vad är smartast att ha som "utfyllnadsdrink", borde jag dra en whey-80 blandat med kolhydraterna jag köpte eller en gainer då jag känner att jag inte hinner laga schysst käk?
Någon?
den innehåller:
500 gram kvarg
3-4 dl mjölk
Rapsolja på måfå
banan
den där drinken innehåller redan en väldig mängd protein typ 70g. att tillsätta mer protein gör den inte bättre..
Okej. Dagsbehovet av protein är väl på ett ungefär 2 gram protein per kroppskg?
Det jag inte har förstått ännu (tappad som liten) är vilken av Gainern eller Whey-80 blandat med kolhydrater som jag bör prioritera att inta när jag känner att jag inte har lust att äta andra saker (inte i samband med träning alltså).. Verkligen ingen som kan svara på det?
För kännedom hade jag glömt den sjukt söta smaken av dextros, den gjorde sig påminnd kan jag ju säga :cool:
Förslagsvis proteinet.,gainern är det ju redan kolhydrater i.
Rekommenderat intag av protein ligger på 0,8-1,2g/kg kroppsvikt. dock så är det vanligt att kroppsbyggare äter mer än så. 2g/kg kroppsvikt är ett kanon riktmärke.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.