View Full Version : Malto + Några frågor
1. Har hört att maltodextrin är bättre än andra kolhydrater. Varför?
2. Ska man satsa på protein (vassle/kassein) eller eaa som tillskott vid byggande (om man behöver tillföra mer aminosyror)? Vilket är mest prisvärt?
3. Har hört av en vän att han känner otroligt tryck under styrketräningspassen när han använder kreatin. Är det verkligen sån stor skillnad kontra när man inte använder det (ni som använder det)?
kallebaah
13-02-2007, 02:29
1. Maltodextrin är inte lika sött och dessutom mildare för magen än ex. dextrose. Dock betydligt dyrare.
2. Liksom punkt 1 och 3 finns det förmodligen en hel drös trådar om detta. Prova sökfunktionen.
Ang. kreatin svarar jag enbart för mig själv då jag säger att det ger knappt märkbar effekt, varierar helt klart från individ till individ, men "otroligt tryck" nja....
TylerDurden84
13-02-2007, 14:23
Jag betalar 59 kr för 1,5 kg malto. Dextrose kostar runt 18-20 kr för 0,5 kg i affärerna så jag tycker inte malto är så fruktansvärt mycket dyrare. Jag blandar 50/50 där. Vitargo är däremot oförskämt dyrt!
jag pröjsade 24kr/kg sist jag köpte maltodextrin
jag pröjsade 24kr/kg sist jag köpte maltodextrin
Vart då?
Vart då?
Får inte länka här
flera nätbutiker som har storpack maltodextrin. sök.
Kolozzeums är ändå hyfsade i pris!
Är det nån skillnad prestationsmässigt eller resultatmässigt om man kör t.ex carbo fx med dessa inredienser:
INGREDIENSER: Kolhydrater (enzymatiskt hydrolyserad stärkelse med varierande molekylvikt bestående av huvudsakligen polysackarider samt disackarider och glukos).
än vanligt maltodextrin ?
har nämligen beställt 10kg carbo fx o börjar undra om ja inte skulle köpa maltodextrin istället..
King Grub
14-02-2007, 13:12
"Enzymatiskt hydrolyserad stärkelse med varierande molekylvikt bestående av huvudsakligen polysackarider" är maltodextrin.
torregen
14-02-2007, 18:33
har nämligen beställt 10kg carbo fx
fo shó the best du kan hitta! =D är dundernöjd över den energi man får utav det!
Jag har gymmat i 2 år (1 år med proteindrinkar).
Har hunnit pröva whey80,dalbalds three in one, pure whey och ON:s whey 100.Jag har druckit shaksen efter gymmet + en banan.
Hur fungerar mina shakes+banan, är de samma sak som att tillsätta malto, osv? Eller är de mindre kolhydrater av de jag kör på? Om man tänker sig 20g protein+banan, 20g protein 40g malto?
Hur fungerar mina shakes+banan, är de samma sak som att tillsätta malto, osv? Eller är de mindre kolhydrater av de jag kör på? Om man tänker sig 20g protein+banan, 20g protein 40g malto?
det går inte riktigt att jämföra en banan och 40g malto.
EN banan är långt ifrån tillräckligt för att hjälpa kroppen att återhämta sig efter ett styrkepass.
40g malto är troligtvis inte tillräckligt heller förutsatt att du inte äter något annat också. du behöver ungefär 1g kolhydrater per kg kroppsvikt.
Hmm ok,så tanken med rent protein (ej gainers) är att man skall blanda med malto, för att få sig en gainer --> återställa kroppen maximalt?
Folk som "deffar" trycker de även i sig dessa protein+malto drinkar?
Skälet till att jag alltid kör en banan är att jag tampas med den där extra minimala bilringen året-om. Är så extremt nojjig för att göda.
:confused:
Folk som "deffar" trycker de även i sig dessa protein+malto drinkar?
ja, men dom har koll på exakt hur mycket dom ska ha totalt under dagen
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.