PDA

View Full Version : Taurin

CroCop
10-02-2007, 17:29
Vad vet man om detta tillskott? Läste på ett annat forum att det är prestationshöjande, är det någon här som testat det? Själv är jag lite orolig, har ju varit ett flertal dödsfall kopplat till taurin på sistone.

Sheogorath
10-02-2007, 17:46
Äsch. För mig är det lite som guilloutinpressar i smithen. Jag vet att jag inte borde, men jag kan bara inte låta bli. :D

Whistler
10-02-2007, 17:48
Har väl mest varit dödsfall kopplade till taurin och alkohol?

Alkohol går liksom inte ihop med så mycket här i livet...

Eddie Vedder
10-02-2007, 17:49
Vad vet man om detta tillskott? Läste på ett annat forum att det är prestationshöjande, är det någon här som testat det? Själv är jag lite orolig, har ju varit ett flertal dödsfall kopplat till taurin på sistone.

Jag vet inte hur pass farligt taurin anses vara om du enbart tar de så att säga "ensamt".

Det jag menar är att dödsfallen har ju berott på att folk har blandat energidryck med sprit å taurin i samband med alkohol är väl va som tros vara hälsofarligt såvitt jag vet. Du kan nog ta de, men se till att inte grogga me skiten bara;)

EDIT:Whistler hann precis före

...btw är du en gravid kvinna kan de nog va bra å skippa oxå.

CroCop
10-02-2007, 18:03
Äsch. För mig är det lite som guilloutinpressar i smithen. Jag vet att jag inte borde, men jag kan bara inte låta bli. :D

Haha! känner precis sådär, onödigt att utmana ödet efter att så många (ungdomar) tagit skada av det, men det är som ni säger alkoholrelaterat i de flesta fall va?

Sheo; Du mixtrar med mycket känns det som, berätta om din magiska kombo nu!

Sheogorath
10-02-2007, 18:06
Haha! känner precis sådär, onödigt att utmana ödet efter att så många (ungdomar) tagit skada av det, men det är som ni säger alkoholrelaterat i de flesta fall va?

Sheo; Du mixtrar med mycket känns det som, berätta om din magiska kombo nu!

OK, håll i hatten, för här kommer den:

Innan träning, 1 Powerking och 1 dl Whey-80. Efter träningen 1 Powerking och en påse Eldorado Flygplan. Sen är det bröd och mjölk och en bit choklad när jag kommer hem. Färdigt. :D

Ryska_raketen
10-02-2007, 18:08
Samma för mig när ja kör ultimatedoublehanddumbellcurlinthebencpress, man kan liksom inte låta bli

Sheogorath
10-02-2007, 18:09
Samma för mig när ja kör ultimatedoublehanddumbellcurlinthebencpress, man kan liksom inte låta bli

:D

Eddie Vedder
10-02-2007, 18:44
http://www.slv.se/upload/dokument/Mat_Halsa/Saker_mat/RB%20Läkartidningen%20Sep06.pdf

Lite läsning i ämnet

CroCop
10-02-2007, 18:53
OK, håll i hatten, för här kommer den:

Innan träning, 1 Powerking och 1 dl Whey-80. Efter träningen 1 Powerking och en påse Eldorado Flygplan. Sen är det bröd och mjölk och en bit choklad när jag kommer hem. Färdigt. :D

Okej, lät om inte annat rätt gott. ha,ha fick upp nån counter-strikesida när jag sökte på "powerking" btw. lite lustigt.

Sheogorath
10-02-2007, 19:19
Okej, lät om inte annat rätt gott. ha,ha fick upp nån counter-strikesida när jag sökte på "powerking" btw. lite lustigt.

Det är typ en av de där billighets-Red-Bullsen som det finns tjugo på ett dussin av. Cult, Battery, Powerking osv osv ad infinitum. Samma innehåll, olika pris. Powerking finns på Willys. Willys ligger 5 min bort. :)

RassK
10-02-2007, 19:30
Det är typ en av de där billighets-Red-Bullsen som det finns tjugo på ett dussin av. Cult, Battery, Powerking osv osv ad infinitum. Samma innehåll, olika pris. Powerking finns på Willys. Willys ligger 5 min bort. :)

Vad är innehållet? *cupid*

larre
10-02-2007, 19:34

Den är dock inte i samma smakklass som redbull men är ändå helt ok.

Sheogorath
10-02-2007, 19:54
Vad är innehållet? *cupid*

*cupid*

http://www.energydrinkreviews.com/images/Powerking.jpg

Innehåll: vatten, socker, glukos-fruktos-sirap, taurin, glukoronlaktron, koffein och en massa olika B-vitaminer. Sen var det massa färgämnen och surhetsreglerande medel också. Läste direkt från burken. :)

Eddie Vedder
10-02-2007, 20:06
*cupid*

Innehåll: vatten, socker, glukos-fruktos-sirap, taurin, glukoronlaktron, koffein och en massa olika B-vitaminer. Sen var det massa färgämnen och surhetsreglerande medel också. Läste direkt från burken. :)

Va f-n är glukoronlaktron för nåt? Drycken innehåller ju mer av detta än koffein t.o.m.

Sheogorath
10-02-2007, 20:10
Va f-n är glukoronlaktron för nåt? Drycken innehåller ju mer av detta än koffein t.o.m.

http://www.simplesem.com/wp-content/uploads/2006/08/Bart-Simpson-Google_Agency-Training.JPG

Eddie Vedder
10-02-2007, 20:18
http://www.simplesem.com/wp-content/uploads/2006/08/Bart-Simpson-Google_Agency-Training.JPG

Det svaret kunde du likagärna ha gett direkt i den här trådens början i såna fall. På vilket sätt är min fråga dummare än en fråga angående taurins eventuella bieffekter? De kan oxå hittas på Google.

Om du inte vet va de där ämnet är behöver du inte uttala dej överhuvudtaget.

Sheogorath
10-02-2007, 20:40
Det svaret kunde du likagärna ha gett direkt i den här trådens början i såna fall. På vilket sätt är min fråga dummare än en fråga angående taurins eventuella bieffekter? De kan oxå hittas på Google.

Om du inte vet va de där ämnet är behöver du inte uttala dej överhuvudtaget.

Om man bara undar över ett ord, då SKA man använda Google, så får man reda på vad det är. Undrar man sen över studier kring dess eventuella effekter eller bieffekter eller något annat specifikt, så gör man en sökning på forumet och läser träffarna. Sen, om man inte hittat svaret, då kan man ställa en fråga. Är inte det en ganska rimlig grundinställning, egentligen? Rent generellt, alltså? :)

Sverker
10-02-2007, 20:46
http://www.evira.fi/portal/se/livsmedel/livsmedelsinfo/energidrycker/uppiggande_foreningar_i_energidrycker/

Eddie Vedder
10-02-2007, 20:50
Om man bara undar över ett ord, då SKA man använda Google, så får man reda på vad det är. Undrar man sen över studier kring dess eventuella effekter eller bieffekter eller något annat specifikt, så gör man en sökning på forumet och läser träffarna. Sen, om man inte hittat svaret, då kan man ställa en fråga. Är inte det en ganska rimlig grundinställning, egentligen? Rent generellt, alltså? :)

De mår vara en rimlig grundinställning, men knappast ger den grundinställningen dej rätten å dumförklara nån vars "grundinställning" inte till 100% stämmer överens med din egen.

"En rimlig" grundinställning är ju inte detsamma som "den rätta" grundinställningen.

CroCop
10-02-2007, 21:29
Jag skippar det nog i alla fall, studien som Eddie Vedder postade ger en ju mardrömmar, alkohol eller ej inblandat.