View Full Version : Kreatin etylester vs malat
EiseltUK
07-02-2007, 16:12
Någon som testat båda och märkt någon skillnad??
/ Henrik
malat, som i trikreatin mala?
Isf är det väl preferensen, jag tycker etylestern smakar sinnessjukt illa medan malaten bara är väldigt sur.
Någon akut effekt har jag inte märkt av
Någon som testat båda och märkt någon skillnad??
/ Henrik
Har testat Kreatin etylester Hcl och Tricreatine Malat, jag svarade bra mkt bättre på det förstnämnda. Framförallt sista 15min som gjorde stor skillnad.
kände mer effekt av CEE men smaken är hemsk så jag kapslade mitt.
Har fått bättre effekt av Monohydrat än av både cee och cm.
Får bättre effekt av cee än av cm.
Får klart bäst effekt av cee och jag tycker inte smaken är så farlig(har väl vant mig efter några turer).
ozz
Med malat får jag 32.3% högre tryck i lårsvepen, men etylestern ger mer pump i inre bröstet.
Med malat får jag 32.3% högre tryck i lårsvepen, men etylestern ger mer pump i inre bröstet.
Är det fler än jag som funderat på hur jwzrds tangentbord ser ut? Jag får liksom känslan av att han inte trycker på tangenterna utan använder en hammare för att slå ner dem.
Har en burk cee hemma, har inte vågat öppna den än. Den va så billig så det kan knappast funka, riktiga grejjer kostar minst 500:- för 6 träningspass.
Är det fler än jag som funderat på hur jwzrds tangentbord ser ut? Jag får liksom känslan av att han inte trycker på tangenterna utan använder en hammare för att slå ner dem.
Har en burk cee hemma, har inte vågat öppna den än. Den va så billig så det kan knappast funka, riktiga grejjer kostar minst 500:- för 6 träningspass.
Antar att du är FXs du menar, isf tycker jag du ska ge den ett försök, över förväntan måste jag säga.
Jag skallar tangentbordet för att trycka ner knappar :/
Men ärligt talat, kreatin har ingen akut effekt, effekten man har under träningen beror på inlagrade kreatinförråd. Hur effektiv den inlagringen är beror på vilket slag (monohydrat, malat osv). ELLLER så har jag drömt allt och kosttillskottsnasarbranchen säger saker som stämmer. :)
Frågade Eiselt om akut effekt? Förbättrade träningsresultat under flera veckor/månader är också en effekt, eller?
EiseltUK
07-02-2007, 17:34
Frågade Eiselt om akut effekt? Förbättrade träningsresultat under flera veckor/månader är också en effekt, eller?
Alla iaktagelser är intressanta.
Känns nästintill omöjligt att avgöra känns det som
Jag skallar tangentbordet för att trycka ner knappar :/
Var det så du kom på namnet jwzrd?
Jag hade faktiskt tänkt prova den där cee burken snart. På intensemuscle (home of doggcrapp) rekommenderas det starkt.
Varför skulle malatet vara bättre än pyruvatet ? För mig låter det helt likvärdigt.
Varför skulle malatet vara bättre än pyruvatet ? För mig låter det helt likvärdigt.
Vem har jämfört med pyruvat?:confused:
Handcuff
07-02-2007, 20:17
Var det så du kom på namnet jwzrd?
Jag hade faktiskt tänkt prova den där cee burken snart. På intensemuscle (home of doggcrapp) rekommenderas det starkt.
Och du bor i "rectum"? :D
Vem har jämfört med pyruvat?:confused:
Därför pyrudruvsyra och äppelsyra är snarlika. Jag har prövat pyruvat men malatet är så pass nytt för mig att jag inte prövat. Ren nyfikenhet.
Därför pyrudruvsyra och äppelsyra är snarlika. Jag har prövat pyruvat men malatet är så pass nytt för mig att jag inte prövat. Ren nyfikenhet.
Ok..
I grund och botten så är det ju kreatin alltihopa,skillnaderna är försumbara.
Om ni har en ny kreatinprodukt i tankarna så överväg kreatin orotate (som i Clout från MAN sports).
Kanske hade jag bara en bra period just då, eller var det något annat men det kreatinet gav mig iaf mest i termer av styrkeökningar och uttålighet. Detta i jämförelse med mono, CEE, malate, kreatin gluconate.
Vad vinner man på att binda kreatinet till en fosfatjon ?
Då låter ett organiskt salt eller en ester som ett bättre alternativ för att öka upptaget.
Är det bundet då?
Är det inte kreatin och fosfat?
Är det bundet då?
Är det inte kreatin och fosfat?
Såg visst att det absoult inte var så.
Det skall tydligen finnas två studier som har med atp att göra?
Orkar inte leta upp dom..om dom finns.
om man pratar ökat upptag så är det från mag/tarmsystemet?
ökat upptag i muskeln kan man främja det? Där spelar väl främst insulinet roll?
EiseltUK
10-02-2007, 16:44
Om ni har en ny kreatinprodukt i tankarna så överväg kreatin orotate (som i Clout från MAN sports).
Kanske hade jag bara en bra period just då, eller var det något annat men det kreatinet gav mig iaf mest i termer av styrkeökningar och uttålighet. Detta i jämförelse med mono, CEE, malate, kreatin gluconate.
Vi håller på med en typ av NO/kreatinkomplex baserad på kreatinmalat, beta-alanin, kreatin-AKG, argininmalat, citrullinmalat, glykocyamin osv.
Vi håller på med en typ av NO/kreatinkomplex baserad på kreatinmalat, beta-alanin, kreatin-AKG, argininmalat, citrullinmalat, glykocyamin osv.
Kommer den att innehålla stims av något slag?
Finns det några studier på glykocyamin förutom på råttor?
Dom ser ju dock väldigt bra och lovande ut där.
Ser ut att bli ett bra innehåll!
Jag har en produkt härhemma som innehåller Arginin AKG, citrulline malate och trikreatin malate.
Surt som stryk blir det, största problemet med denna kombination (förutom att ämnena i sig samlar fukt och blir en hård samlad klump :D)
EiseltUK
10-02-2007, 18:29
Kommer den att innehålla stims av något slag?
Finns det några studier på glykocyamin förutom på råttor?
Dom ser ju dock väldigt bra och lovande ut där.
Ser ut att bli ett bra innehåll!
Nej inget stimulerande. Tror inte det i varje fall. Testade precis en sån produkt med 400 mg koffein... känns lite onödigt speciellt om man tränar ganska sent på kvällen. Vi har ju AlertFx om man vill spetsa lite.
Kan tänkas att vi skippar glykocyaminet. Jag är lite tveksam till det. Det ökar homocysteinet så att skippa det kan ju vara en fördel gentemot t ex SANs V-12.
Tror det kommer bli en intressant produkt till ett hyffsat pris. Ska försöka få till smaken också.
Nej inget stimulerande. Tror inte det i varje fall. Testade precis en sån produkt med 400 mg koffein... känns lite onödigt speciellt om man tränar ganska sent på kvällen. Vi har ju AlertFx om man vill spetsa lite.
Kan tänkas att vi skippar glykocyaminet. Jag är lite tveksam till det. Det ökar homocysteinet så att skippa det kan ju vara en fördel gentemot t ex SANs V-12.
Tror det kommer bli en intressant produkt till ett hyffsat pris. Ska försöka få till smaken också.
Härligt med en sån produkt utan stims!
Ibland behöver man det ju inte och man blir bara snabbt imun.
Hoppas det blir tillräckliga mängder av allt,både kreatinet och no ingredienserna?
Ser ingen nack del i att skippa det,tvärtom.
EiseltUK
10-02-2007, 18:43
Härligt med en sån produkt utan stims!
Ibland behöver man det ju inte och man blir bara snabbt imun.
Hoppas det blir tillräckliga mängder av allt,både kreatinet och no ingredienserna?
Ser ingen nack del i att skippa det,tvärtom.
Det är minst samma doser som SAN V12.
Ytterligare en kandidat på ingredienslistan är Tanshinoate B som ären NO-stimulerare. Tror inte att det finns i något sånt här kosttillskott ännu. Kostar några tusen per kilo men jag tror inte man behöver så stor mängder.
Det är minst samma doser som SAN V12.
Ytterligare en kandidat på ingredienslistan är Tanshinoate B som ären NO-stimulerare. Tror inte att det finns i något sånt här kosttillskott ännu. Kostar några tusen per kilo men jag tror inte man behöver så stor mängder.
Det verkar ju riktigt lovande!?
Det finns mängder av studier på det men finns det verkligen inga kosttillskott med MTB?
Antar att det är Magnesium Tanshinoate B?
Doserna i v-12 är inte så jätte höga tycker iaf jag..
EiseltUK
10-02-2007, 19:00
Det verkar ju riktigt lovande!?
Det finns mängder av studier på det men finns det verkligen inga kosttillskott med MTB?
Antar att det är Magnesium Tanshinoate B?
Doserna i v-12 är inte så jätte höga tycker iaf jag..
Tror att det har varit svårt att få tag på MTB. Inom kort kommer det nog ploppa ut produkter på den amerikanska marknaden.
Doserna i V12 kanske inte är så speciellt höga men verkar ändå vara tillräckliga för att många ska vara nödja med produkten. Vår blandning kommer ha lite andra ingredienser så jag tror den blir bättre.
EiseltUK
10-02-2007, 19:04
Har du testat Gakic?
Har du testat Gakic?
Nej jag har inte gjort det.
Undviker det märket pga priserna och deras töntiga marknadsföring.
Jag är ändå medveten om att deras produkter fungerar,kanske inte som dom säger i reklamen men ändå ok:cool:
Funderar du på glycine?*whistle*
Har du införskaffat några vetvärda egenskaper citrulline malat har?
Hemma gjorde jag "NOX-bullar"; c. malat, tri cr. malat och arg. akg rullade i 5gr bollar i kreatin monohydrat *garv*
Kreatinsalter (i.e. dikreatin malate) är tydligen patentskyddat om man kikar på det här utklippet (SAN verkar stämma SYNTRAX):
"PHILADELPHIA, PA - Starmark Laboratories announces that it’s United States Patent No. 7,109,373, entitled “Creatine Salts and Method Of Making” provides Starmark with the exclusive rights to make, use, sell and offer for sale compounds such as Dicreatine Malate.
In order to protect its rights in its patent, Starmark has sued against Creative Compounds, LLC and its product 2CM also known as Dicreatine Malate, alleging that Creative Compounds has infringed and is infringing Starmark’s patent.
Starmark intends to vigorously enforce its patent against any and all infringers."
Hade ni tänkt köpa licensrätter till er nya produkt?
EiseltUK
11-02-2007, 14:18
Det patentet gäller inte i Europa. Vad jag förstår är det dessutom bara patent på själva tillverkningsmetoden. Vissa grejer t ex kratinpyruvat ärpatenterat både på tillverkning, själva molekylen och användningsområden.
/ Henrik
Kan ni inte kosta på er en vettig studie för den här produkten?
testa både hypertrofi samt 1RM (som verkar vara arginins effekt, om någon)
fitnessman-
11-02-2007, 15:09
Gakic kan jag rekomendera! Vore intressant om ni gör en NO/kreatinkomplex/Gakic kombo, satan vilket uthållighet man skulle ha på passen!
EiseltUK
11-02-2007, 15:23
Gakic kan jag rekomendera! Vore intressant om ni gör en NO/kreatinkomplex/Gakic kombo, satan vilket uthållighet man skulle ha på passen!
Vilket fabrikat av GACIK testade du?
fitnessman-
11-02-2007, 16:17
EiseltUK Quote:
Vilket fabrikat av GACIK testade du?
Jag har endast provat Muscle-Techs Gakic, smaken var dock fruktansvärt!
Tycker att skillnaden i uthållighet var ganska stor när jag körde ett tungt pass med Gakic.
EiseltUK
11-02-2007, 16:44
Jag har endast provat Muscle-Techs Gakic, smaken var dock fruktansvärt!
Tycker att skillnaden i uthållighet var ganska stor när jag körde ett tungt pass med Gakic.
MuscleTech är ju originalet så det bör ju vara en bra referens. Råvaran är inte så speciellt dyr men pga att dosen är 10 gram så skulle det trissa upp priset ganska mycket i en sån här blandning.
Vi kanske lanserar Gakic som en separat FX-produkt. Räknade lite snabbt. Selfs GA-KIC kostar 499 kr ord pris och det är motsvarande 160 gram GAKIC i burken (resten är palatinos och smakämnen). 160 gram rent GAKIC borde vi kunna sälja för 249 kr. Har inte ens brytt mig att kolla priset på MuscleTech för jag antar att det är hutlöst.
Går det att sälja rent eller tror du man måste smaksätta?
Ni får väl Introducera kapslar och kapselmackapär som man kan köpa utomlands för en hyfsad billig peng.
Lindstein
11-02-2007, 16:52
Hur blir priset om man jämför råvara + Smaksättning vs Kapslar?
EiseltUK
11-02-2007, 17:48
Hur blir priset om man jämför råvara + Smaksättning vs Kapslar?
Om dosen inte är så stor så kan kapslar vara ett alternativ men om det handlar om 10-20 kapslar så påverkas priset ganska rejält. Då är smaksättning enda alternativet.
fitnessman-
11-02-2007, 18:01
EiseltUK Quote:
MuscleTech är ju originalet så det bör ju vara en bra referens. Råvaran är inte så speciellt dyr men pga att dosen är 10 gram så skulle det trissa upp priset ganska mycket i en sån här blandning.
Vi kanske lanserar Gakic som en separat FX-produkt. Räknade lite snabbt. Selfs GA-KIC kostar 499 kr ord pris och det är motsvarande 160 gram GAKIC i burken (resten är palatinos och smakämnen). 160 gram rent GAKIC borde vi kunna sälja för 249 kr. Har inte ens brytt mig att kolla priset på MuscleTech för jag antar att det är hutlöst.
Bra fråga ang. smaksättningen, jag har för mig att dom som provat SELFS Gakic säger att den smakar "bättre"(Citrus) än Muscletechs. Som nån annan nämnde kan ju kapslar oxå vara ett alternativ!?
Du funderar inte på att ha i en del BCAA i eller dyl. i produkten också? Ser att några andra märken kör med det i sina "prework" supplements tex:
Per 35gm Serving:
CREAPURE Creatine 5000mg
L-Leucine 3150mg
L-Isoleucine 1750mg
L-Valine 2100mg
Beta-Alanine 1600mg
Citrulline Malate 3000mg
Betaine 500mg
Taurine 1500mg
Caffeine 150mg
Grapeseed extract 50mg
Pinebark Extract 50mg
Vitamin B6 1.4mg
Uppskattar att du "hänger" en hel del här o kommer med frågor o tankar om era produkter, väldigt roligt!!
Lindstein
11-02-2007, 18:09
Du funderar inte på att ha i en del BCAA i eller dyl. i produkten också? Ser att några andra märken kör med det i sina "prework" supplements tex:
Finns ingen anledning när det finns EsaPro :thumbup:
EiseltUK
11-02-2007, 18:11
Bra fråga ang. smaksättningen, jag har för mig att dom som provat SELFS Gakic säger att den smakar "bättre"(Citrus) än Muscletechs. Som nån annan nämnde kan ju kapslar oxå vara ett alternativ!?
Per 35gm Serving:
CREAPURE Creatine 5000mg
L-Leucine 3150mg
L-Isoleucine 1750mg
L-Valine 2100mg
Beta-Alanine 1600mg
Citrulline Malate 3000mg
Betaine 500mg
Taurine 1500mg
Caffeine 150mg
Grapeseed extract 50mg
Pinebark Extract 50mg
Vitamin B6 1.4mg
Uppskattar att du "hänger" en hel del här o kommer med frågor o tankar om era produkter, väldigt roligt!!
Tanken har väl funnits. Tex att lägga i BCAA-etylestrar allt kostar och man får göra en avvägning om det är värt de exta pengarna effektmässigt. Personligen kör jag på EsaPro innan träningen så jag har inget behov av BCAA i en sån här produkt men för den som inte tar EsaPro kan det ju vara intressant. Vi skulle även kunna blanda i EsaPro i denna blandning.
[QUOTE=EiseltUK;2086924]Vi håller på med en typ av NO/kreatinkomplex baserad på kreatinmalat, beta-alanin, kreatin-AKG, argininmalat, citrullinmalat, glykocyamin osv.[/QUOT
Intressant produkt.
Numera verkar mer eller mindre varje företag i USA ha med beta-alanin i sina kreatin blandningar. Har Fairings/ Roger Harris patent gått ut eller betalar alla dyra pengar för att få använda beta-alaninet?
Jag brukar köpa ingredienser separat frå USA och blanda mina egna kosttillskott. Har dock ibland proplem med att de klumpar ihop sig efter ett tag, vad beror detta på och går det blanda i något ämne för att förebygga detta? Har för mig att jag läst att en del märken har i något klumpförebyggande ingrediens i sina produkter?
Mvh
HC77
jedimind
11-02-2007, 22:19
NO-baserade produkter ska tydligen försämra kalciumupptaget så att stacka med gakic kanske inte skulle vara optimalt.
Nån dom stackat Gakic med nån form av kreatin? Resultat?
Nilsjohan
11-02-2007, 23:17
MuscleTech kommer väll med Gakic i kaplslar nu?, har för mig att det redan finns i staterna
EiseltUK
11-02-2007, 23:53
[QUOTE=EiseltUK;2086924]Vi håller på med en typ av NO/kreatinkomplex baserad på kreatinmalat, beta-alanin, kreatin-AKG, argininmalat, citrullinmalat, glykocyamin osv.[/QUOT
Intressant produkt.
Numera verkar mer eller mindre varje företag i USA ha med beta-alanin i sina kreatin blandningar. Har Fairings/ Roger Harris patent gått ut eller betalar alla dyra pengar för att få använda beta-alaninet?
Jag brukar köpa ingredienser separat frå USA och blanda mina egna kosttillskott. Har dock ibland proplem med att de klumpar ihop sig efter ett tag, vad beror detta på och går det blanda i något ämne för att förebygga detta? Har för mig att jag läst att en del märken har i något klumpförebyggande ingrediens i sina produkter?
Mvh
HC77
Vet inte hur det är internationellt med patentet. Lasse kanske vet mer?
Visst ämnen är hygroskopiska som gör att de suger åt sig fukt och bildar klumpar. Vissa pulver kan vara extremt känsliga. Möjligen kan man motverka lite med t ex kalciumfosfat eller något sånt.
/ Henrik
EiseltUK
11-02-2007, 23:54
MuscleTech kommer väll med Gakic i kaplslar nu?, har för mig att det redan finns i staterna
Ja det stämmer. Dosen är 8 kapslar. En burk räcker till 16 doser och kostar 599 kr i Sverige. Sjukt. *screwy*
För helvete Eiselt, Inget glyocyamin... Det är bara oseriösa tillverkare som ger blanka fan i sina kunders hälsa (homocystein:et) som har i glykocyamin i sina produkter.. kan inte tänka mig att tillsatsen av gykocyamin gör mer än marginell skillnad på ovanstående blandning.
I övrigt känns det som att det finns svinbra kreatin produkter som kp3/kcg men de enda "bra" kreatinprodukter som även ger ökad pump är hälsovådliga pga glykocyaminet. Skulle ni göra en kp4 som grundar sig på 3an men inkluderar NO produkter + ev en annan typ av kreatin (om det behövs) så skule den no bli kanon!
Och varför inte blanda CEE med malat ??
EiseltUK
12-02-2007, 18:10
För helvete Eiselt, Inget glyocyamin... Det är bara oseriösa tillverkare som ger blanka fan i sina kunders hälsa (homocystein:et) som har i glykocyamin i sina produkter.. kan inte tänka mig att tillsatsen av gykocyamin gör mer än marginell skillnad på ovanstående blandning.
I övrigt känns det som att det finns svinbra kreatin produkter som kp3/kcg men de enda "bra" kreatinprodukter som även ger ökad pump är hälsovådliga pga glykocyaminet. Skulle ni göra en kp4 som grundar sig på 3an men inkluderar NO produkter + ev en annan typ av kreatin (om det behövs) så skule den no bli kanon!
Och varför inte blanda CEE med malat ??
Glykocyaminet är redan borttaget och ersätt med magnesium tanshinoate B.
Vi skulle kunna utgå från Kp3 men produkterna skulle då bli för lika. Det här blir en helt ny produkt som bara riktar sig till gymtränande som vill ha ökad pump och tryck under träningen.
Glykocyaminet är redan borttaget och ersätt med magnesium tanshinoate B.
Vi skulle kunna utgå från Kp3 men produkterna skulle då bli för lika. Det här blir en helt ny produkt som bara riktar sig till gymtränande som vill ha ökad pump och tryck under träningen.
coolt! det ska bli intressant att testa :thumbup:
men får man fråga vad "magnesium tanshioate B" är :confused:
EiseltUK
12-02-2007, 23:54
coolt! det ska bli intressant att testa :thumbup:
men får man fråga vad "magnesium tanshioate B" är :confused:
Magnesium Tanshinoate B är ett ämne som finns i Salvia miltiorrhiza som ökar produktionen av kväveoxid. Det är ett av de allra senaste ämnena som nu lanseras på kosttillskottsidan. Tror att vi är först i världen. :D
Magnesium Tanshinoate B är ett ämne som finns i Salvia miltiorrhiza som ökar produktionen av kväveoxid. Det är ett av de allra senaste ämnena som nu lanseras på kosttillskottsidan. Tror att vi är först i världen. :D
Salvia miltiorrhiza finns i produkten DCP från RPN nutrition*whistle*
EiseltUK
13-02-2007, 11:55
Salvia miltiorrhiza finns i produkten DCP från RPN nutrition*whistle*
Salvia miltiorrhiza finns nog i ganka många produkter men i sin naturliga form innehåller det bara typ 0,025 % MTB men de säljer i of produkten för något annat.
Vilken nytta är det tänkt att produkten ska ha? bara "trück" ?
EiseltUK
13-02-2007, 12:24
Vilken nytta är det tänkt att produkten ska ha? bara "trück" ?
"Tryck" och "pump" är nog en bra beskrivning.
Vi kallar produkten Monster Trück.... skojar bara. :D
"Tryck" och "pump" är nog en bra beskrivning.
Vi kallar produkten Monster Trück.... skojar bara. :D
:D
hehehehe, det vore nåt det ;)
Jag letar fortfarande efter någon slags forskning som kan ge klarhet i vad "trycket" ger för faktisk effekt på styrka eller hypertrofi.
Om det bara är trycket som är intressant, kan man då inte lika bra fylla sig med glycerol?
EiseltUK
13-02-2007, 13:52
hehehehe, det vore nåt det ;)
Jag letar fortfarande efter någon slags forskning som kan ge klarhet i vad "trycket" ger för faktisk effekt på styrka eller hypertrofi.
Om det bara är trycket som är intressant, kan man då inte lika bra fylla sig med glycerol?
Finns någon stude som jämförde två grupper. Den ena fick en blandning av 20 aminosyror. Grupp 2 fick hälften av den blandningen plus arginin. Hos grupp 2 ökades proteinsyntesen med det dubbla.
I en EAA-mix gör arginin ingen nytta men det kan möjligen vara en tajmningsfråga. Att ta en sån här produkt med kreatin + NO-stimulerande ämnen 30-60 minuter innan träning bör definitivt inte vara en nackdel för proteinsyntesen och återhämtningen.
Om inte annat så är det rätt kul att vara uppumpad! :)
Vi kallar produkten Monster Trück
*yourock* haha kan ni nte göra det på allvar haha så jävla coolt.
EiseltUK
13-02-2007, 18:16
*yourock* haha kan ni nte göra det på allvar haha så jävla coolt.
Nuke'm var ett förslag vi hade, syftande på att man skulle ge musklerna en omgång.
FX Trück !
Eiselt : du pratar om estrade BCAA tidigare i tråden, är upptaget mycket bättre på det ?
EiseltUK
15-02-2007, 19:13
Vi kommer att kalla produkten Trück. Det var ett bra namn.
DavidN: Hör av dig till mig när vi har produkten så får du en burk för att du gav mig idén. ;)
EiseltUK
15-02-2007, 19:14
FX Trück !
Eiselt : du pratar om estrade BCAA tidigare i tråden, är upptaget mycket bättre på det ?
Det påstås väl att det ska vara bättre men jag har inte sett några jämförelser. Tror att det är marginellt för vanliga BCAA tas upp utan större problem vad jag vet.
Vi kommer att kalla produkten Trück. Det var ett bra namn.
DavidN: Hör av dig till mig när vi har produkten så får du en burk för att du gav mig idén. ;)
:hbang:
Eiselt : Är ingredienserna spikade än ? lanseringsdatum ?
Förresten Eiselt : släpp Beta-Alanin och GAKIC billigt under FX !
Sheogorath
19-02-2007, 09:58
Förresten Eiselt : släpp Beta-Alanin och GAKIC billigt under FX !
Tummen upp för fanken. Skit i smaken, bara det är samma verksamma ämnen och billigt!
EiseltUK
19-02-2007, 10:57
Vi har GAKIC på gång ingång. Kommer givetvis inte säljas under det namnet eftersom det är ett varumärke.
Beta-alanin kommer nog men vi vill inte lansera det ännu.
Gott mos!! Hoppas priset blir humant!!
EiseltUK
19-02-2007, 10:59
Eiselt : Är ingredienserna spikade än ? lanseringsdatum ?
Måltsättningen är att den sk bli klar innan sommaren.
Eiselt? Blir "Gakic" i pulver eller kapslar?
EiseltUK
19-02-2007, 12:45
Eiselt? Blir "Gakic" i pulver eller kapslar?
Pulver tänkte jag för att få ned priset. Det verkar vara totalt 160 gram Gakic i de pulverprodukter jag har sett. Skulle tror att vi kan ligga på 249-279 kr för 160 gram.
Vet ännu inte hur det smakar? Går det att få ned som det är??
Går HMB få ner så går allt få ner!! 160 g är det 16 doser? Blir ju ändå ganska dyrt, vill till att det fungerar!!!
ozz
EiseltUK
19-02-2007, 13:05
Går HMB få ner så går allt få ner!! 160 g är det 16 doser? Blir ju ändå ganska dyrt, vill till att det fungerar!!!
ozz
Det är en ganska dyr råvara men med ett pris på säg 249 kr så ligger vi en bra bit (ca 50% ) under konkurrerande produkter.
Pulver tänkte jag för att få ned priset. Det verkar vara totalt 160 gram Gakic i de pulverprodukter jag har sett. Skulle tror att vi kan ligga på 249-279 kr för 160 gram.
Det skall tydligen smaka för djävligt enligt dem som provat. Skall vara hopplöst att ta i pulverform sägs det.
jedimind
19-02-2007, 13:28
Smakar väl helt okej ass, kanske inte som adriana lima's fxxxa och inget man dricker till oxfile och bärnabä, men inga problem att slurka i sig.
Nåt som smakar 3 månder gammelt bajpapp är Primaforce CEE (pulverform), kväljningar samtliga doseringar här.
Du är för snäll som låter Fairing-Lasse sälja det till överpris ett tag så han kan betala av nya bilen *whistle*
Beta-alanin kommer nog men vi vill inte lansera det ännu.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.