View Full Version : Whey100/Whey80
Carolinew
27-12-2006, 10:14
Jag undrar om det är några av er som använder Whey100 eller Whey80? Jag har använt Whey100 nu ett tag och är nöjd, men det är ju ganska dyrt... så min fråga är nu hur stor skillnad det egentligen är mellan 100 och 80 som är lite billigare? Blir det stor skillnad på resultaten?
Ingen större skillnad nej.
*host* http://www.kolozzeum.com/ Pure whey *host*
Jag kör med Whey 80 tillsammans med dextropur (glukos) och mjölk alternativt vatten. Funkar hur bra som helst, och jämnfört med Whey 100 är det ingen stor skillnad. Du kan ju googla (hehe) och jämnföra dess innehåll annars :)
Carolinew
27-12-2006, 19:34
Ingen större skillnad nej.
*host* http://www.kolozzeum.com/ Pure whey *host*
Hm vad är det för skillnad på Pure Whey från kolozzeum och gymgrossistens? (Mer än priset då...)
Köp Kolozzeums egna protein! http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=173
Det är mkt goddddaareee :) nami nami.. Dessutom är det billigare och innehåller antagligen samma saker som whey 80 iaf.
Hm vad är det för skillnad på Pure Whey från kolozzeum och gymgrossistens? (Mer än priset då...)
I min (säkert partiska mening) så är kolos protein mycket godare.
TylerDurden84
27-12-2006, 20:26
Whey-100 innehåller vassleisolat och Whey-80 vasslekoncentrat, det verkar Kolozzeums protein mer liknar Whey-80 än Whey 100. Är man inte känslig för laktos eller rädd för att få ett par extra gram fett i drinken kan man likaväl köra på vasslekoncentrat.
I min (säkert partiska mening) så är kolos protein mycket godare.
Den är helt sjukt mkt godare om man jämför med whey 80, jag rekomenderar jordgubb/kokos (har faktiskt aldrig gillat kokos men nu har jag fan ta mej ändrat mig!)
Whey-100 innehåller vassleisolat och Whey-80 vasslekoncentrat, det verkar Kolozzeums protein mer liknar Whey-80 än Whey 100. Är man inte känslig för laktos eller rädd för att få ett par extra gram fett i drinken kan man likaväl köra på vasslekoncentrat.
Hur vet du och var står det att Whey-80 är vasslekoncentrat?
TylerDurden84
27-12-2006, 21:16
Hur vet du och var står det att Whey-80 är vasslekoncentrat?
Det finns inget rent vassleisolat som innehåller 5 g laktos och 7 g fett/100 g som Whey-80 gör.
Kontakta tillverkaren om du inte litar på mitt ord ;)
Det finns inget rent vassleisolat som innehåller 5 g laktos och 7 g fett/100 g som Whey-80 gör.
Kontakta tillverkaren om du inte litar på mitt ord ;)
Okej, du har kanske rätt men vad står "Cross flow Micro filtrerat Whey Protein Isolat" för i innehållsförteckningen?
TylerDurden84
27-12-2006, 21:24
Hämtat från en känd webbutik som säljer dessa produkter:
"Whey-80 innehåller koncentrerat vassleprotein. Vilken är den typ av protein de flesta fabrikat använder i sina vassleproteinpulver."
"Whey-100 är ännu mer isolerat och innehåller Cross flow Micro filtrerat vassleprotein Isolat. En drink Whey-100 ger 98 kcal (24 gr protein, 0,4 gr kolhydrater och 0,1 gr fett) Pulvret är i princip helt laktosfritt samt mycket drygt och lättblandat."
Hämtat från en känd webbutik som säljer dessa produkter:
"Whey-80 innehåller koncentrerat vassleprotein. Vilken är den typ av protein de flesta fabrikat använder i sina vassleproteinpulver."
"Whey-100 är ännu mer isolerat och innehåller Cross flow Micro filtrerat vassleprotein Isolat. En drink Whey-100 ger 98 kcal (24 gr protein, 0,4 gr kolhydrater och 0,1 gr fett) Pulvret är i princip helt laktosfritt samt mycket drygt och lättblandat."
Jo, okej. Det är bara att Whey-80 innehåller Cross flow Micro Filtrerat vassleprotein isolat. Därför har jag alltid trott att Whey-80 är ett vassleisolat.
Lindstein
28-12-2006, 00:23
Jo, okej. Det är bara att Whey-80 innehåller Cross flow Micro Filtrerat vassleprotein isolat. Därför har jag alltid trott att Whey-80 är ett vassleisolat.
Cross flow Micro Filtrerat vassleprotein isolat står som andra ingrediensen i Whey-80, det räcker att man tillsätter typ 0,5% av ett ämne så kan dom skriva även det i innehållsförteckningen.
Ultra filtrerat Whey protein Instant står först och är den primära ingrediensen som troligtvis är totalt överlägsen i mängd. Skicka ett mail till dom och fråga vad fördelningen är, vore intressant.
Complete
28-12-2006, 07:13
Fick det här till svar från Anna Paulie:
"Hej
Skillnaden mellan Whey-80 och Whey-100 är proteinhalten.
Whey-80 är ett ultrafiltrerat vassleprotein koncentrat som innehåller
minst 79 % aminosyror/100 gr.
1 portion (28 gr pulver) Whey-80 ger 22,4 gr protein (samt 1,5 gr
kolhydrater och 2 gr fett)
Whey-100 är ett cross flow microfiltrerat vassleproteinisolat som
innehåller minst 89 % aminosyror/100 gr
1 portion (28 gr pulver)Whey-100 ger 25 gr protein.
Båda produkterna består av högvärdigt protein dvs. de innehåller alla
aminosyror kroppen behöver. Eftersom just protein är den dyra
beståndsdelen i ett protein är Whey-100 lite dyrare än Whey-80, men
jämfört med andra kända märken (av 100 % vassleisolat) är Whey-100 från
Star Nurtrition extremt prisvärt.
Whey-100 ger mer protein per 100 gr och därmed lite mindre kolhydrater och
fett. Vilket är av betydelse om man är laktosintolerant eller går på diet.
För de flesta tränande är Whey-80 fullt tillräcklig för att uppnå optimal
muskeluppbyggande effekt av proteinet.
Mvh/Anna Paulie"
Complete !
Kan inte du se till att innehållet deklareras per 100 g ?
Det blir attans svårt varje gång man ska räkna om portioner till procent ( per 100 g ) när man vill jämföra olika produkter.
Har haft problem med akne, provade kolozzeums pure whey, supergod, löste sig bra, men märkte att några finnar dök upp efter 2 drinkar.
Är man inte känslig så tycker jag att pure whey är att föredra. Men jag kommer inte kunna fortsätta med det, behöver nåt renare.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.