View Full Version : gainomax recovery
är gainomax lika bra som proein i pulverform?
det är iaf betydligt godare!
hur många brukar ni som dricker det dricka per dag?
Mjölk med maltodextrin.
Inget fel på det proteinet.
Enda felet är väl att det är lite väl dyrt bara.
på förpackningen till Gainomax står det att proteinet är från både vassle och kasein. vilken är fördelningen mellan dessa två?
Helt omöjligt att skriva utan att se deras recept.
På förpackningen deklareras mjölkprotein som oftast är vassleproteinkoncentrat. Är det så kommer drycken att innehålla 2.5 g kasein och 6.5 g vassleprotein per 100 g.
Inte alls svårt att räkna ut bakvägen genom att räkna på de siffror som tillverkaren skriver på förpackningen.
Samtidigt kan jag läsa ut att det INTE är koncentrerad mjölk i förpackningen utan råvaran är mjölk.
Gainomax är ju hur dyrt som helst. 15 kr per förpacking är inte billigt. Men visst, bra fördelning av protein/kolhydrat/fett och smakar så gott så. Händer att man köper någon gång i månaden, men inga "hur många gånger per dag".
Btw, choklad är godast! :thumbup:
Inte konstigt att den är god när sötningsmedlet i den är vanligt socker..
Dominance
27-12-2006, 12:33
Inte konstigt att den är god när sötningsmedlet i den är vanligt socker..
Perfekt efter träningen *popcorn*
Perfekt efter träningen *popcorn*
Perfekt med fruktos osv?nja..
Dominance
27-12-2006, 12:37
Perfekt med fruktos osv?nja..
Jo ingen större fara, skillnaden är minimal.
Själv har jag druckit 4-5st efter träningen och inte märkt någon skillnad från tidigare gainers odylikt.
King Grub
27-12-2006, 12:39
Hur många gram då? Jo, 7.5 gram per förpackning Absolut inget negativt. Största kolhydratkällan är maltodextrin.
Priset är det negativa. Har man inga problem med det är det en helt okej produkt i samband med all träning.
Jo ingen större fara, skillnaden är minimal.
Själv har jag druckit 4-5st efter träningen och inte märkt någon skillnad från tidigare gainers odylikt.
Då får du alltså i dig ca 37g fruktos efter varje träning?
Knappast något farligt eller dåligt men inte heller optimalt.
Blir det inte rätt dyrt att dra 5st efter varje träning??
Dominance
27-12-2006, 13:12
Då får du alltså i dig ca 37g fruktos efter varje träning?
Knappast något farligt eller dåligt men inte heller optimalt.
Blir det inte rätt dyrt att dra 5st efter varje träning??
Jag behöver inte vara "optimal" för att växa bra..
Dyrt? nej, har en bra inkomst.
Lasse Kongo
30-12-2006, 19:01
Kongo älskar Gainomax, finns inte mkt godare efter träningen :thumbup:
eas har en sån modell med. röda 25 cl förpackningar. 25g protein per "portion". runt 13-15 kr på willis
Johodå. Annars går det inte. ;)
Ganymedes
19-02-2007, 21:22
Impulsköpte en sån där idag på väg hem från gymmet. Var riktigt god. Två för 22 kr körde de på Ica Maxi. Det blir nog fler köp.
Eddie Vedder
19-02-2007, 21:28
För den som vill läsa ingrediensförteckning å näringsvärde:
http://www.gainomax.com/default0.asp
Man får klicka sej vidare via "produkten", "Gainomax recovery" å sen "innehåll"
Hudiksvall_Bänkpress
20-02-2007, 05:06
Köpte en hel låda (18st)på Willys förra veckan,9:- /st
Smak:Cappuchino,smaskens*drool*
Det är lite negativt att förpackningen inte går slänga i en papperskorg, utan måste ligga och skräpa exakt överallt. Åminstone i Umeå har dom en sådan tetra.
Det övergår mitt förstånd.
Det är lite negativt att förpackningen inte går slänga i en papperskorg, utan måste ligga och skräpa exakt överallt. Åminstone i Umeå har dom en sådan tetra.
Det övergår mitt förstånd.
Haha, jo det är en jävligt bra fråga..
Sheogorath
20-02-2007, 23:33
Dyrt? nej, har en bra inkomst.
Du hamnade just i min signatur.
/Sheo, sponsored by Eldorado Flygplan (hallonsmak)
För den som vill läsa ingrediensförteckning å näringsvärde:
http://www.gainomax.com/default0.asp
Man får klicka sej vidare via "produkten", "Gainomax recovery" å sen "innehåll"
250 kcal på 250 ml? är inte det väldigt mkt?
jag är på diet nu och jag räknar inte hur mkt energi min mat innehåller osv, men jag tycker det går bra, har gått ner några kilo.. är det bra att svepa en gaino efter träning om jag inte vill tappa allt för mkt muskler under dieten? om jag gör det i fortsättningen borde jag väl äta lite mindre för att balansera ut det hela?
King Grub
21-02-2007, 18:39
Det är dygnsintaget av kalorier kontra dygnsförbrukningen av kalorier som avgör om du går upp eller ned, inte vad eller hur mycket du äter när.
"Hur är fördelningen mellan kasein och vassleprotein i produkten?
Proteinet i Gainomax Recovery består av 90% kasein och 10% vassleprotein. "
Ganymedes
25-03-2007, 12:45
Väcker denna tråden igen. Reklamen säger ju (redan där ringer det ju iofs varningsklockor) att den innehåller allt man behöver för att återhämta sig. Jag brukar dra en Gainomax direkt i omklädningsrummet och sedan äter jag när jag kommer hem. Är det kanske bättre att skjuta lite på måltiden istället och ta den någon timme senare?
King Grub
25-03-2007, 13:16
Nej, varför då?
Ganymedes
25-03-2007, 14:31
Nej, varför då?
Tänkte bara om gainomaxen "räckte". Brukar oftast vara trött när jag kommer hem på gymmet, så om jag kunde skjuta på måltiden (utan negativa konsekvenser) så skulle jag göra det.
Men då blir det till att fortsätta att laga mat direkt när man kommer hem då. :)
King Grub
25-03-2007, 14:42
om jag kunde skjuta på måltiden (utan negativa konsekvenser) så skulle jag göra det.
Visst kan du det.
Ganymedes
25-03-2007, 14:55
Skönt det. Tack!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.