View Full Version : Hur länge tar det för kretin att lämna kroppen?
Slartibartfast
19-12-2006, 13:17
Hur länge tar det efter man har slutat ta kreatin innan man kan säga att man tränar utan tillsatt kreatin i kroppen?
EiseltUK
19-12-2006, 14:08
Hur länge tar det efter man har slutat ta kreatin innan man kan säga att man tränar utan tillsatt kreatin i kroppen?
Halveringtiden i blodet är bara på typ 1.5 timme men i musklerna kan nivåerna vara förhöjda i några veckor tror jag. Kanske beror lite på hur man tränar och äter under tiden.
För mig fungerar träningen fint knappt en månad efter avslutad period med kreatin. Jag tycker det låter rimligt att det tar en månad för allt extra kreatin bli nedbrutet till kreatinin.
Slartibartfast
19-12-2006, 21:16
För mig fungerar träningen fint knappt en månad efter avslutad period med kreatin. Jag tycker det låter rimligt att det tar en månad för allt extra kreatin bli nedbrutet till kreatinin.
Tar du kreatin i cykler?
Jag har hört 4-6 veckor, men det har jag absolut inga vetenskapliga belägg för.
Jag har hört 4-6 veckor, men det har jag absolut inga vetenskapliga belägg för.
Runt 4 veckor och det har jag vetenskapliga belägg för, jag orkar bara inte rota fram det igen på pubmed.. :D
Jag kommer inte ihåg hur testprotokollet såg ut vilket bör inverka.
Philippp
19-12-2006, 22:59
jag diggar titeln på tråden, undrar hur lång tid det tar en kretin att lämna kroppen? :P
"Hur länge tar det för kretin att lämna kroppen?"
"undrar hur lång tid det tar en kretin att lämna kroppen?"
Philippp, du citerade topicen mycket underbart och korrekt :P
Philippp
19-12-2006, 23:35
"Hur länge tar det för kretin att lämna kroppen?"
"undrar hur lång tid det tar en kretin att lämna kroppen?"
Philippp, du citerade topicen mycket underbart och korrekt :P
jag vet inte om du förstod vad jag menade, för alla som inte förstår vad jag menar så är det väl bara att slå upp vad en kretin är och sen kanske man finner det komiskt, kanske inte.
jag vet inte om du förstod vad jag menade, för alla som inte förstår vad jag menar så är det väl bara att slå upp vad en kretin är och sen kanske man finner det komiskt, kanske inte.
menar du det här?
kretin [-i´n] s. -en -er
person behäftad med kretinism; används ibland som skällsord.
I många språk används det som skällsord. På exempelvis ryska motsvarar "kretin" det svenska ordet "mongo". Kan även användas som nedsättande beteckning på dvärgar.
*popcorn*
Philippp
20-12-2006, 11:04
menar du det här?
kretin [-i´n] s. -en -er
person behäftad med kretinism; används ibland som skällsord.
I många språk används det som skällsord. På exempelvis ryska motsvarar "kretin" det svenska ordet "mongo". Kan även användas som nedsättande beteckning på dvärgar.
*popcorn*
haha fullträff *popcorn*
Själve Fan
20-12-2006, 22:05
Jag brukar uppleva en dipp i träningen tredje eller fjärde veckan efter avslutet. Veckan därpå känns träningen normal igen (anpassad till ett liv utan kreatin)
Tar du kreatin i cykler?
Ja. KÄNNS rätt naturligt att göra det. 3 månader med och 3 månader utan.
Har sista året minskat antalet gram kreatin genom att använda Kre-alkylin. Vill bara inte stoppa i mig 10 - 15 g kreatin varje dag år in och år ut.
Ingen fakta utan bara ren känsla.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.