PDA

View Full Version : Prestationshöjare, billigast?

Absinteh
18-12-2006, 18:33
Nu är mitt KP3 slut och jag ska testa något nytt.
Fick inte så bra effekt av KP3, tyvärr, fick bara ytterst lite stickningar när jag tog dubbel dos, så jag kanske bara svarar dåligt på det.
Kreatin monohydrat har jag också kört, funkar väll bra.
Men jag undrar, vad är det prisvärdaste kontra effekt?
Visst kan man köpa tex V12 för hutlösa priser etc, men det känns lite dyrt för inte så mycket.
Så vad rekomenderar ni? Är det ett bra kreatin som jag äter konstant, även under träningsfria dagar, ja ni förstår. Eller är det produkter som KP3, KCG2 etc.
Vilken av dessa är bäst och prisvärdast?

Cerberus
18-12-2006, 18:43
Pröva rent beta alanin, jag har aldrig prövat KP3 men beta alanin e råhäftigt i början med de vansinnigt sjuka stickningarna som i sig är värt priset :D

tycker jag har ökat styrkemässigt också.

Absinteh
18-12-2006, 18:44
Beta alanin, finns här från kolo eller?

Cerberus
18-12-2006, 18:45
Beta alanin, finns här från kolo eller?

japp jag köpte här på kolo, det är väl en av ingredienserna i KP3 om ja inte minns fel?

BigForre
18-12-2006, 18:45
Billigt och prestationshöjande: Koffeintabletter

Absinteh
18-12-2006, 18:47
Nejtack.
Ni som kör KCG2, tar ni det enligt dosering? eller mer eller mindre?

Cerberus
18-12-2006, 18:48
Billigt och prestationshöjande: Koffeintabletter

håller med till 110%. Dock så är effekten som bäst om man avstått från koffein-drycker en kortare period innan annars så känner jag inte effekten :D

Absinteh
18-12-2006, 18:50
Vill inte bli beroende. Har redan problem när jag slutar dricka min en kopp kaffe om dagen *whistle*
Men nu vill jag höra.
KCG2
BETA bla bla
Vanligt kreatin (vilket är bäst, någon skillnad?)
What's the shit?

Cerberus
18-12-2006, 19:28
Vill inte bli beroende. Har redan problem när jag slutar dricka min en kopp kaffe om dagen *whistle*
Men nu vill jag höra.
KCG2
BETA bla bla
Vanligt kreatin (vilket är bäst, någon skillnad?)
What's the shit?

Allt kan va ett beroende...

Personligen brukar jag använda såna här små kosttillskott för att öka motivationen lite och även få lite placebo-effekt möjligen. Kan inte påstå att ja blivit vrålstark av nåt jag har prövat. Av ovannämnda har ja bara prövat beta alanin och vanligt kreatin och troligtvis är en kombination av dessa kanon.

Hockeyplayer
18-12-2006, 21:03
Om inte kp3 funkar så tror jag inte att nåt annat kommer funka speciellt bra heller. Kp3 sägs ju vara bättre än vanligt kreatin, att fler ska få effekt utav det.. Iofs skulle du kanske kunna testa vanligt beta-alanin.

Deceiver85
18-12-2006, 21:03
Gillar Kre-alkalyn och ökar alltid rejält i styrka med det.

z_bumbi
18-12-2006, 21:22
Nu är mitt KP3 slut och jag ska testa något nytt.
Fick inte så bra effekt av KP3, tyvärr, fick bara ytterst lite stickningar när jag tog dubbel dos, så jag kanske bara svarar dåligt på det.
Kreatin monohydrat har jag också kört, funkar väll bra.
Men jag undrar, vad är det prisvärdaste kontra effekt?
Visst kan man köpa tex V12 för hutlösa priser etc, men det känns lite dyrt för inte så mycket.
Så vad rekomenderar ni? Är det ett bra kreatin som jag äter konstant, även under träningsfria dagar, ja ni förstår. Eller är det produkter som KP3, KCG2 etc.
Vilken av dessa är bäst och prisvärdast?

Stickningarna är inget direkt avgörande för hur bra det fungerar i övrigt, det som är intressant är ju vilket resultat det gav på gymet.

Men om du tycker kreatinmonohydrat funkar så behöver du kanske inte leta så mycket mer, det är billigt och du är inte lika beroende av att ta det på exakta tidpunkter. När du kört monohydrater under en längre tid kan du sen lägga till Beta alanin etc och se om just du märker någon större skillnad.

shadowfire
18-12-2006, 22:06
Kre-Alkalyn tyckte jag var OK, märkte skillnad.
KGC2 blev jag beroende av, eller rättare sagt av beta-alaninets stickningar... får sådan mental kick av stickningarna, särskilt då det når öronen som blir knallröda och likaså blodkärlen i ögonen som blir röda... så jag ser ut o känner mig helt vansinnig på gymet o därför känner mig starkare eller nått.. :D
Monohydrat fonkar, men ingen sådan där "kick-in" effekt på mig.
Vault/V12 helt ok, gjorde nog bäst ökningar med Vault utav samtliga.

Just nu är det dock KGC2 som jag diggar benhårt... :D

Avesta
18-12-2006, 22:13
LEAN me like!

Absinteh
18-12-2006, 22:29
Vad är skillnaden på KP3 och KCG2?
Om jag fick dåligt svar på kp3, får jag troligen lika dåligt på KCG2?
Är beta alanin skillnad?
Vilket kreatin är bäst?

EiseltUK
19-12-2006, 12:12
Vad är skillnaden på KP3 och KCG2?
Om jag fick dåligt svar på kp3, får jag troligen lika dåligt på KCG2?
Är beta alanin skillnad?
Vilket kreatin är bäst?

KCG2 innehåller:

Kre-alkalyn (buffrat kreatinmonohydrat)
Beta-alanin
Glutamin

KP3 innehåller:
Kreatin-puruvat
Beta-Alanin (20%)
natriumbikarbonat
citrat
kaliumvätekarbonat
kalciumkabonat
citronarom
sukralos

Behöver inte vara så att du får samma svar av KCG2 eftersom det är en annan typ av kreatin.

Det går också att "berika" Kp3 med vanligt kreatin eller med Kreatinpyruvat likväl som det går att berika KCG2 med kreatinpyruvat.

/ Henrik

L-Sami
19-12-2006, 13:26
Eiselts Kre-Alkalyn i pulverform tycker jag är bäst. Ger bra styrka och uthållighet.

Fairing
19-12-2006, 15:52
Kre-Alkalyn tyckte jag var OK, märkte skillnad.
KGC2 blev jag beroende av, eller rättare sagt av beta-alaninets stickningar... får sådan mental kick av stickningarna, särskilt då det når öronen som blir knallröda och likaså blodkärlen i ögonen som blir röda... så jag ser ut o känner mig helt vansinnig på gymet o därför känner mig starkare eller nått.. :D
Monohydrat fonkar, men ingen sådan där "kick-in" effekt på mig.
Vault/V12 helt ok, gjorde nog bäst ökningar med Vault utav samtliga.

Just nu är det dock KGC2 som jag diggar benhårt... :D

Din avatar bild är grymt cool:hbang:

Absinteh
19-12-2006, 18:30
Eiselts Kre-Alkalyn i pulverform tycker jag är bäst. Ger bra styrka och uthållighet.

Tas det som vanligt kreatin monohydrat?
Kan man kombinera Monohydrat med Kre-alkalyn? Ifall man vill gå upp i vikt alltså.