View Full Version : gainer bra för magrutor?
anders_87@ht
14-12-2006, 21:55
hej! jag undrar bara om det kan ha någon negativ effekt på underhuds/kroppsfettet om man tar en gainer innan och efter träning eftersom en gainer innehåller mycket kolhydrater? är det verkligen nödvändigt med gainer om man äter mycket men nyttigt? jag äter alltid ett mellanmål drygt 60-80 minuter innan träning och ett större mål 60-80 efter träning
Brooklyn
14-12-2006, 21:57
allting handlar om det dagliga kcal-intaget, tar du in mer kcal än du gör av med så kommer fettet sakta men säkert smygande (även musklerna)
Det är kallorierna du skall titta efter,får du i dig mer än du gör av med så går du upp i vikt,bygger du och äter för att gå upp och ligger på ett för stort plus så lägger du på dig fett.
Lite fett vid bulk är nästan oundvikligt.
Alltså det beror inte på din gainer.
anders_87@ht
14-12-2006, 21:59
så om jag vill ligga kvar på mitt i nuvarande dagliga kaloriintag så kan jag tex ta en gainer innan och efter träning men dra ner på kaloriena till middagen och kvällsmålet?
Larsson85
14-12-2006, 22:10
Alltså, du får ursäkta men jag tycker detta är larvigt. När du bygger så ligger du inte på så låg fett procent att du har några direkt synliga rutor. Ät som ett djur och göm undan magrutorna nu när det är vinter, sen kan du möjligen deffa fram dom till sommaren.
så om jag vill ligga kvar på mitt i nuvarande dagliga kaloriintag så kan jag tex ta en gainer innan och efter träning men dra ner på kaloriena till middagen och kvällsmålet?
Ät bara mycket gainer och vanliga måltider också, så får du mycket magrutor
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.