PDA

View Full Version : Proteindryck - goda blandningar?

luckemuck
14-12-2006, 19:40
tjahooi, jag har precis köpt ett vassle protein (whey-80) med smak vanilj vilket jag troligtvis ångrar..(trodde den skulle vara godare än den egentligen va.)

så min fråga till er är, vad brukar ni/har gjort/vad har ni hört att det ska finnas goda smaksättningar(som man kan hitta i en vanlig välsorterad matbutik) som man kan tillsätta detta hiskeligt äckliga protein pulver. Har provat mjölk, visst det blir lite godare men, finns det inget annat som man kan smaksätta det med?

så att smaken blir mycket bättre :)

tack tack för alla svar som jag hoppas jag kommer få :)

Inzza
14-12-2006, 19:46
tjahooi, jag har precis köpt ett vassle protein (whey-80) med smak vanilj vilket jag troligtvis ångrar..(trodde den skulle vara godare än den egentligen va.)

så min fråga till er är, vad brukar ni/har gjort/vad har ni hört att det ska finnas goda smaksättningar(som man kan hitta i en vanlig välsorterad matbutik) som man kan tillsätta detta hiskeligt äckliga protein pulver. Har provat mjölk, visst det blir lite godare men, finns det inget annat som man kan smaksätta det med?

så att smaken blir mycket bättre :)

tack tack för alla svar som jag hoppas jag kommer få :)

5dl mjölk
2dl havregryn
2st bananer
1-2dl whey80
lite olja

mixxa och svep :D

dajmond
16-12-2006, 00:17
1,5 dl naturell lättyoghurt

1 banan

6 jordgubbar

40 g krossad ananas

1 tsk vaniljsocker

Is

1,5 skopor whey-80 (helst jordgubbs- eller vaniljsmak till denna drink)

MUMS!! tar lite tid att förbereda, men väl värt det.

machine gun
16-12-2006, 10:30
När jag var på Träningsdagarna på Stockholmsmässan hade Twinlab en monter där de gjorde proteinsmoothies och bjöd på. En väldigt god blandning var vaniljprotte, vaniljyoghurt, äppelbitar och kanel (går säkert att använda naturell yoghurt eftersom proteinpulvret är så sött). Mixa och drick! Blir lite äppelpajkänsla :)