PDA

View Full Version : Vilken EEA produkt behöver jag?

Bogie
11-12-2006, 03:01
Hejsan. Jag är ny här på forumet. Jag är mullig men inte överdrivet men behöver minska i vikt. Mitt problem är att jag har haft fel kost i ett par år nu i samtidigt som min fysiska aktivitet har varit väldigt låg. Jag har ätit stora pasta talrikar nästan varje dag. Vilket lett till att jag blivit mullig. Nu är min plan att komma i form igen.

Min plan är att börja gå 45 minuters promenader på morgonen för att bränna fett. Jag köpte även ett gymkort för några dagar sen och har hunnit träna 2 pass. Planen är att jag ska träna på eftermiddagar eller kvällar som komplement till morgonpromenaderna för att inte bli av med mina muskler.

Jag har lagt om min kost och börjat köpa tonfisk och kyckling och ska börja minimera mitt kolhydrat innehav så att jag kan gå ner i vikt. Jag undrar nu vilket typ av kosttillskott jag ska använda mig av till min träning. Vill helst undvika gainers och så eftersom det innehåller mycket kolhydrater och kalorier. Skulle bli väldigt tacksam om ni kunde ge mig ett tips på något som passar mig från EEAs sortiment eftersom jag tänkte handla på Willys som ligger nära mig.

PowPow
11-12-2006, 03:15
Att dra ner på kolhydraterna är ett sätt att dra ner på energimängden. Men dra inte ner för mycket. Kroppen behöver det med. En välbalanserad kost, bestående av såväl protein och fett som kolhydrater är nog att rekomendera. Fast lite mindre än innan. Och med mer fysisk aktivitet. Det spelar ju ingen roll om energin kommer från kolhydrater eller protein; ligger du på ett energiunderskott så gåt du ner i vilket fall som helst.

Är du ute efter ett tillskott med endast eaa? (essensiella aminosyror)
Annars skulle jag rekomendera vanligt vassleprotein i samband med träning bara, gärna i samband med kolhydrater.

Kolozzeums Whey är ett gott och prisvärt alternativ:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166

Bogie
11-12-2006, 03:27
Oj skrev fel i tråden menade kosttillskott av märket EAS. Ska kolla upp om de säljer något vassleprotein. Tack för svaret.

Cerberus
11-12-2006, 05:14
Oj skrev fel i tråden menade kosttillskott av märket EAS. Ska kolla upp om de säljer något vassleprotein. Tack för svaret.

Beställ på kolo eller valfri internetbutik, kolozzeums whey-protein och Star Nutritions Whey-80 är populära proteinpulver. Willys har för dyra pulver tycker jag.