View Full Version : ST2 "fatburner"
Hej,
det här är mitt första inlägg så jag får väl berätta lite om mig först :) Jag har tränat ett tag nu. Initialt eftersom jag ville tappa vikt som jag hade lagt på mig efter en längre sjukskrivning där jag inte kunde göra nåt annat än att ligga i sängen under flera månader. Det har jag lyckats bra med. Jag vägde 94kg i början och väger 79kg nu. Dessvärre finns det fortfarande lite fettdepåer runt midjan och låren och i samband med att jag faktiskt har lagt på lite muskelmassa så syns ju de mjuka "partierna" extra tydligt.
För tre-fyra veckor sen köpte jag då pga ett tips som jag fick ST2 fatburner från "Muskelpiraten" som skall tas en timme innan frukosten och/eller (framgick inte riktigt) en timme innan träning, dock max två kapslar per dag.
Alldeles i början så märkte jag faktiskt att de där tabletterna gjorde "nånting", jag svettades nämligen betydligt mer än normalt samt att det tog en liten stund innan jag kände att jag hade slut på energi under den berömda "raska morgonpromenaden". Denna effekt har dock i princip försvunnit nu, det enda som märks nu är att jag i princip hela tiden känner mig mätt och nästan lite spyfärdig trots att jag bara ätit precis så mycket i proteinrik mat så att inte musklerna skall brytas ner.
Det som jag verkligen undrar nu är:
1.) Vad är fatburners egentligen (finns ju olika märken men alla verkar fungera ungefär likadant)
2.) Då det sägs att man ska ta det antingen en timme innan frukost eller en timme innan träning, hur ska man göra på morgonen? Jag brukar gå upp och sen direkt iväg och träna. Ska jag ta tabletten redan kl 5:30, somna om och sen dra till träning 6:30? Hur blir det med maten då?
3.) Hur fungerar en fatburner (nåt gör den ju, ren placebo verkar det ju inte vara annars hade jag nog inte börjat svettas mer).
Tack på förhand!
Philippp
28-10-2006, 20:00
Citrus Aurantium - Sänker hungerkänslor
Kola nut extract - kan också sänka hungerkänslor, lite energigivande
White willow bark - höjer smärtgränsen
Ginseng - lite extra energi till
Chromium Picolinate - Sägs hjälpa till att förlora fett och hjälpa till att bygga muskler "But a number of studies have failed to demonstrate an effect of chromium picolinate on either muscle growth or fat loss[1]."
Chromium Picolinate kan vara farligt tillsammans med andra ämnen - http://phys.com/b_nutrition/02solutions/08diet/chromium.htm)
"The authors conclude absolutely no link between body fat, insulin insensitivity, and chromium picolinate, and do not recommend the supplement as a useful aspect of weight-loss programs (Trent & Thieding-Cancel, 1995)"
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/uspdi/202614.html
Känns lagom skräpigt, massa inslängda grejer som gör dig mindre hungrig och ger dig mer energi så du får säkert 'effekt' på mindre fett eftersom du äter mindre *rolleyes*
Svetten beror säkert på energihöjningen eller dylikt.
Så med andra ord har de olika ämnen faktiskt någon effekt. Det enda som har tveksam eller ingen effekt är det där Chromium Picolinate. Det var ju intressant att höra. Lite oroväckande är ju att det kan vara farlig i kombination med andra ämnen *spy*
Hade du några råd angående frågan när man ska ta det när man tränar på morgonen?
Hermanssson
28-10-2006, 22:44
Ren placebo är det ju knappast, skulle vara så lurendrejeri så det small om det. Sen att det kan vara medel som inte har någon egentlig effekt, fast som producenten menar att det har, är säkert förekommande. Är också intresserad av detta, vore intressant att se några visa svar :)
Philippp
28-10-2006, 23:23
45 mins - 1 timme före träning på tom mage isåfall, annars lär det inte hinna upptas, typ samma princip gäller för alla kapslar pills kanske 20-30 mins innan på tom mage också.
Personligen skulle jag inte ta det antagligen för vek "energigivande effekt" det kan du nog svara bättre på än jag:P
Det har jag lyckats bra med. Jag vägde 94kg i början och väger 79kg nu. Dessvärre finns det fortfarande lite fettdepåer runt midjan och låren och i samband med att jag faktiskt har lagt på lite muskelmassa så syns ju de mjuka "partierna" extra tydligt.
Bra jobbat dsthlm:thumbup:
Du är på rätt väg, fortsätt så. Vad ska du med ST2? Fortsätt och kör som du gjort, ge dig själv lite mer tid så fixar du det.
Det har jag lyckats bra med. Jag vägde 94kg i början och väger 79kg nu. Dessvärre finns det fortfarande lite fettdepåer runt midjan och låren och i samband med att jag faktiskt har lagt på lite muskelmassa så syns ju de mjuka "partierna" extra tydligt.
Bra jobbat dsthlm:thumbup:
Du är på rätt väg, fortsätt så. Vad ska du med ST2? Fortsätt och kör som du gjort, ge dig själv lite mer tid så fixar du det.
78kg enligt aktuell vägning ;) Däremot har jag unnat mig en Ben & Jerrys glass så man är väl uppe i 79 igen *g*... ibland ska man få göra sånt tycker jag (har märkt att det inte är bra för psyket att ALLTID ALLTID bara äta "tråkmat" i så små mängder som möjligt).
Min målvikt var initialt 80kg men är man väl i farten. Däremot vill jag ersätta all fett med lite synliga muskler så jag är inte klar än på ett tag :)
hej
fråga
1/ genom att stimulera igång en ökand energi (fett) förbränning
2/gör det inte så svårt för dej utan ta den när du går upp.
3/finna olika en del stimulerar en högre kroppstemp andra
en lägre temp allt för att kroppen skall behöva jobba mer för att hålla
en nogmal temp ((svettas mer , fryser mer)) andra en ökning
av fettförbränning
pröva alc (transport av fett ) +
sesam seed (löser fett )+
lipo6
detta kommer inte att hjälpa om dieten
inte är sund
tycker dock du skall unna dej EN glassdag
lycka till
hej
fråga
1/ genom att stimulera igång en ökand energi (fett) förbränning
2/gör det inte så svårt för dej utan ta den när du går upp.
3/finna olika en del stimulerar en högre kroppstemp andra
av fettförbränning
pröva alc (transport av fett ) +
sesam seed (löser fett )+
lipo6
detta kommer inte att hjälpa om dieten
inte är sund
tycker dock du skall unna dej EN glassdag
lycka till
Jag fattade ingenting av det där?????? Skriv om och gör det begripligt, tack.
hej
får be om ursäkt men
dsthlm trådskaparen ställde 3 frågor som jag försökte
besvara
blev det fel så var gärna snäll och besvara dom 3 frågorna
bättre eller mer utförligt
alc samt sesamseed var tillägg till en fatburner för att
öka stimulansen
hej
får be om ursäkt men
dsthlm trådskaparen ställde 3 frågor som jag försökte
besvara
blev det fel så var gärna snäll och besvara dom 3 frågorna
bättre eller mer utförligt
alc samt sesamseed var tillägg till en fatburner för att
öka stimulansen
För enkelhetens skull kan du ju använda Quoteknappen då. Det blir lättare för oss alla....
en del stimulerar en högre kroppstemp andra
av fettförbränning
Svettning har inget med fettförbränning att göra, och när man fryser är det primärt kolisar som används.
Svettning har inget med fettförbränning att göra, och när man fryser är det primärt kolisar som används.
vad händer med kolisarna om dom inte används ??
Citrus Aurantium - Sänker hungerkänslor
Kola nut extract - kan också sänka hungerkänslor, lite energigivande
White willow bark - höjer smärtgränsen
Ginseng - lite extra energi till
Chromium Picolinate - Sägs hjälpa till att förlora fett och hjälpa till att bygga muskler "But a number of studies have failed to demonstrate an effect of chromium picolinate on either muscle growth or fat loss[1]."
Chromium Picolinate kan vara farligt tillsammans med andra ämnen - http://phys.com/b_nutrition/02solutions/08diet/chromium.htm)
"The authors conclude absolutely no link between body fat, insulin insensitivity, and chromium picolinate, and do not recommend the supplement as a useful aspect of weight-loss programs (Trent & Thieding-Cancel, 1995)"
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/uspdi/202614.html
Känns lagom skräpigt, massa inslängda grejer som gör dig mindre hungrig och ger dig mer energi så du får säkert 'effekt' på mindre fett eftersom du äter mindre *rolleyes*
Svetten beror säkert på energihöjningen eller dylikt.
hej
har inte Chromium Picolinate med insulin samt
upptag av glucose i musklerna att göra ??
vad händer med kolisarna om dom inte används ??
Que? Du menar - ombildas kolhydraterna till fett???? Eller??
Que? Du menar - ombildas kolhydraterna till fett???? Eller??
använder man inte kolhydraterna som energi
kommer dom väl att tas upp i fett cellerna för att ju längre
tiden går att omvandlas till fett (
finns säkert många trådar om detta
så var snäll och besvara trådskaparens 3 frågor
på ett trevligt sätt istället för att lägg kraft på mej
kan ju vara så jag lär mej mera vilket vore trevligt
mvh
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.