View Full Version : Kreatin - även för den som vill bränna fett?
Hermanssson
27-10-2006, 01:07
Hej
Kortfattat - jag vill bränna en hel del underhudsfett, men samtidigt fokusera mycket på min muskelutveckling under tiden. Tänker gå sakta fram mot mitt mål, med nycklar som bättre matvanor, motion och gymträning. Jag äter redan vassleprotein och fiskolja, men är sugen på att beställa kreatin, då det verkar bra. Jag vill dock veta om det är bra, även för mig som vill gå ner, så det inte har någon "gainande" eller uppblåsande effekt i mer än massa, då jag redan ser nog stor ut ;).
Och, vilket kreatin är prisvärt och pålitligt? Det vanliga Kreatin Monohydrat, blåvita påsen?
Tack, och förresten, vilket jävla bra forum! :bow:
Philippp
27-10-2006, 01:36
kreatin monohydrat kommer binda vatten i din kropp och du kan se uppblåst ut. + 1kilo vatten i kroppen är väl vad folk förväntar sig
King Grub
27-10-2006, 05:39
Försämrar inte fettförbränningen.
kreatin monohydrat kommer binda vatten i din kropp och du kan se uppblåst ut. + 1kilo vatten i kroppen är väl vad folk förväntar sig
Det är individuellt. Jag gick upp 2 kg. Finns de som gått upp ett par kilo mer, och de som inte går upp alls. Beror troligtvis på hur mycket kreatin de får genom kosten redan.
Philippp
27-10-2006, 12:32
Det är individuellt. Jag gick upp 2 kg. Finns de som gått upp ett par kilo mer, och de som inte går upp alls. Beror troligtvis på hur mycket kreatin de får genom kosten redan.
jag var uppenbarligen inte tydlig nog när jag sa att 1kilo är vad folk förväntar sig, jag vet ju såklart om att det är individuellt *cry* att det TROLIGTVIS beror på hur mycket man får genom kosten håller jag nog inte med om dock, jag tror mer på att det handlar om hur ens kropp svarar och behandlar det
jag var uppenbarligen inte tydlig nog när jag sa att 1kilo är vad folk förväntar sig, jag vet ju såklart om att det är individuellt *cry* att det TROLIGTVIS beror på hur mycket man får genom kosten håller jag nog inte med om dock, jag tror mer på att det handlar om hur ens kropp svarar och behandlar det
Det hänger på hur välfyllda ens celler är på kreatin från början. Det finns ett max värde på hur mycket kreatin som en cell kan ta upp, vissa ligger närmre detta värde än andra när de inte tar kreatin och kommer således inte att få en lika stor höjning och därmet inte gå upp lika mycket i vikt.
Hur mycket kreatin man får i sig genom kosten spelar sannolikt en roll precis som att det antagligen spelar roll hur hur väl ens kropp lyckas ta upp det.
blekfet2
27-10-2006, 13:07
testat lite olika kretiner, blir så grymt svullen av det så mitt psyke lägger av.
paddanboy
27-10-2006, 14:46
Roligt med alla dessa som påstår sig få extrema effekter av kreatin.
De flesta kosttillskott jag använt, vilket är rätt många, känner jag knappt av att jag brukar. Konstigt att vissa kan få steoridliknande effekter av vanligt kreatin monohydrat, både negativa och positiva.
Roligt med alla dessa som påstår sig få extrema effekter av kreatin.
De flesta kosttillskott jag använt, vilket är rätt många, känner jag knappt av att jag brukar. Konstigt att vissa kan få steoridliknande effekter av vanligt kreatin monohydrat, både negativa och positiva.
Klart du inte kan konstatera någon effekt om din träning är för flummig för att vara nära din gräns.
Hermanssson
27-10-2006, 18:34
And here we go again :D
?_?
Klart du inte kan konstatera någon effekt om din träning är för flummig för att vara nära din gräns.
Asså, jag har bannemig testat "allt" i kreatinväg. Kre-alkalyn, Citrat, monohydrat m.m. i både rekommenderade och klart större doser.
Jag tycker mig sköta både träning och kost bra, men aldrig kännt någon påtaglig effekt.
Men det kanske är att man tränar som en kärring som är problemet, vad vet jag.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.