PDA

View Full Version : Whey-80?

EmiBlue
26-10-2006, 16:36
Hej, är en tjej som ganska nyligen kommit igång med träningen igen. Har kört på Gainomax recovery nu i någon månad, men känner att det kommer bli för dyrt. Tränar 2 gånger i veckan på gymmet, och rider 2 gånger i veckan (som konditionsträning).

Kollat runt lite, och funderar på Whey-80. Inte för att jag är någon expert, men det verkar helt okey, och prisvärt. Men det jag funderar på är om det inte är för dåligt med kolhydrater i det? Har ni nått annat förslag på tillskott? Eller ska jag äta något för att kompletera med kolhydraterna. (kommer ju äta sen när jag kommer hem också, men direkt efter.)

sen undrar jag om jag ska ta samma tillskott efter konditionen/ridningen?

King Grub
26-10-2006, 16:46
Det är ett bra, prisvärt protein.

Det stämmer att det är "dåligt" med kolhydrat. Det är därför att det är ett rent proteintillskott. Efter träning är det också viktigt med kolhydrat för återhämtning och för att lagra in ny energi i musklerna.

Därför kan du äta valfri kolhydratkälla tillsammans med proteinet. Enkelt är att skaffa druvsocker eller maltodextrin i pulverform och blanda i samma drink, men det går också bra att ta med bröd, banan, riskakor eller något annat du tycker om och som är praktiskt.

Det går bra att använda ett sådant här proteintillskott efter vilken form av träning som helst. Även om man inte har tränat, för att komplettera upp proteinfattiga mål eller helt enkelt som vilken proteinkälla som helst. Det är mjölkprotein det handlar om, ett fullvärdigt protein som passar när som helst. Efter träning och hårt ansträngning är det viktigt att tillföra byggstenar, protein, och proteinpulver är ett praktiskt och enkelt val.

EmiBlue
26-10-2006, 17:04
Okey, tack för svar :)

amc0
18-11-2006, 17:17
Tänkte låna tråden lite, skall man få i sig protein drinken även dom dagar man inte tränar ?
I dagsläget kör jag 3 dagar styrke + 1 dag kondition.

King Grub
18-11-2006, 17:19
Om du vill. Det bestämmer du själv. Det är en proteinkälla, helt enkelt. Får du det protein du behöver från övrigt mat behöver du inte ta några drinkar. Får du inte det, eller vill få protein från proteindrink, kan du göra det. Det är bara mjölkprotein, inget som ger "effekt".

amc0
18-11-2006, 18:09
Om du vill. Det bestämmer du själv. Det är en proteinkälla, helt enkelt. Får du det protein du behöver från övrigt mat behöver du inte ta några drinkar. Får du inte det, eller vill få protein från proteindrink, kan du göra det. Det är bara mjölkprotein, inget som ger "effekt".

Tycker den är grymt god och har jobbat lite idag, så ryggen och bicepsen har fått sig lite så det kan vara lika bra att ta en drink. :)

Hermanssson
20-11-2006, 20:33
Det är bara mjölkprotein, inget som ger "effekt".

Vad menar du är ett tillskott som ger direkt effekt till exempel? Kreatin?