View Full Version : Testo-sting
Tjena tjena...
Var på gymmet idag och hörde mig för om lite kosttillskott
då fick jag svaret att det bästa är en helt ny produkt kommit ut som heter testo-sting
såg lite skeptiskt på kartongen och sa att jag återkommer
Tänkte höra om det e nån som vet vad det är.
Tack på förhand
Bara massa holländska träffar.
Påstås ha samma effekter som Tribulus och Tongkat ali fast bättre då såklart. (Maximera kroppens egna produktion av testosteron)
Svårt å säga ifall det är bs eller om det ev kan vara bra. Tongkat ali hade bra effekt på mig men det är svårt å få tag i.
Kanske skulle testa det här å se
Finns riktigt bra tongkat extrakt1:100 att betsälla tokbilligt från USA. Får självklar inte säga var dock.
ozz
Testo-sting innehåller extract av urtica dioca(brännässla), Fungerar genom att hindra testosteron att binda till transportproteinet SHBG, detta ökar det fria testosteronet. Ett bättre alternativ(prismässigt) skulle va Activate från designer supplements. Jag drog just igång en logg på Activate här på forumet men den togs på grund av okunskap bort. Dessa prparat fungerar ocg har forskning bakom sig!!
Ozz
p_kungen
26-10-2006, 13:56
Är det dopingklassat?
King Grub
26-10-2006, 13:57
Dessa prparat fungerar ocg har forskning bakom sig!!
Presentera gärna studierna.
Jag hittade produkten på en svensk webbshop men jag antar att jag inte får länka till andra webbshoppar.
Däremot reagerade jag speciellt på ett avsnitt i texten för produkten:
Using Testo-Sting™ during and/or after an Anabolic Substance cycle will enhance and keep its gains!
Uppmuntrar dem folk som missbrukar steroider att ta deras preparat? Seriösa kosttillskottsföretag brukar väll inte vilja beblanda sig med steroidmissbrukare?
1: Planta Med. 1997 Dec;63(6):529-32. Links
Lignans from the roots of Urtica dioica and their metabolites bind to human sex hormone binding globulin (SHBG).Schottner M, Gansser D, Spiteller G.
Lehrstuhl Organische Chemie I, Universitat Bayreuth, Germany.
Polar extracts of the stinging nettle (Urtica dioica L.) roots contain the ligans (+)-neoolivil, (-)-secoisolariciresinol, dehydrodiconiferyl alcohol, isolariciresinol, pinoresinol, and 3,4-divanillyltetrahydrofuran. These compounds were either isolated from Urtica roots, or obtained semisynthetically. Their affinity to human sex hormone binding globulin (SHBG) was tested in an in vitro assay. In addition, the main intestinal transformation products of plant lignans in humans, enterodiol and enterolactone, together with enterofuran were checked for their activity. All lignans except (-)-pinoresinol developed a binding affinity to SHBG in the in vitro assay. The affinity of (-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran was outstandingly high. These findings are discussed with respect to potential beneficial effects of plant lignans on benign prostatic hyperplasia (BPH).
PMID: 9434605 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Här är en studie till fast på DHT. DHT vill vi kanske inte ha mer av men DHT och test binder samma site i SHBG's G-domän.
ozz
J Nat Prod. 1998 Jan;61(1):119-21. Links
Lignans interfering with 5 alpha-dihydrotestosterone binding to human sex hormone-binding globulin.Schottner M, Spiteller G, Gansser D.
Lehrstuhl fur organische Chemie, Universitat Bayreuth, Germany.
The natural lignans (-)-3,4-divanillyltetrahydrofuran (1), (-)-matairesinol (2), (-)-secoisolariciresinol (3), (+/-)-enterolactone (4), (+/-)-enterodiol (5), and nordihydroguaiaretic acid (NDGA) (6) reduce the binding of 3H-labeled 5 alpha-dihydrotestosterone (DHT) to human sex hormone-binding globulin (SHBG). (-)-3,4-Divanillyltetrahydrofuran (1) has the highest binding affinity (Ka = 3.2 +/- 1.7 x 10(6)M-1) of all lignans investigated so far; the reversibility of its binding and a double reciprocal plot suggest a competitive inhibition of the SHBG-DHT interaction. Increasing hydrophobity in the aliphatic part of the lignans (butane-1,4-diol-butanolide-tetrahydrofuran structures) leads to higher binding affinity. In the aromatic part, a 3-methoxy-4-hydroxy substitution pattern is most effective for binding to SHBG.
PMID: 9461660 [PubMed - indexed for MEDLINE]
Fet text = Activate's verksamma substans och nej den är inte dopingklassad
King Grub
26-10-2006, 15:14
Hur stor relevans tror du in vitro i det här sammanhanget har på träningsresultat och på faktiska testosteronvärden? Har du några studier utanför ett provrör?
Det har gjorts in vivo studier på 3,4-divanillyltetrahydrofuran och dess affinitet till SHBG i prostata vävnad. Det har visat possitiv inbindning och har haft effekt på benign prostata hyperplasi. Finns gott om blod-siffror på beta-testare på Activate och Googla fram om man så önskar och dessa visar förhöjda testnivåer.
Ozz
King Grub
26-10-2006, 15:30
Ja, ett möjligt användningsområde är inom prostatabehandling, t ex på förstorad prostata. Att påverkan skulle ha någon praktisk relevans för en frisk tränande person med normala värden är högst osannolikt, och det finns definitivt inte belägg för att påstå att det "funkar", om man inte har ekonomiskt intresse i produkten det handlar om.
King Grub
26-10-2006, 15:41
I in vivo studier på just prostataförstoring:
A 6-month, double-blind, placebo-controlled, randomized, partial crossover, comparative trial of Urtica dioica with placebo in 620 patients was conducted. Both groups continued the medication up to 18 months.
Serum PSA and testosterone levels were unchanged in both groups.
Journal of Herbal Pharmacotherapy, 2005, vol. 5, no. 4, pp. 1-12
Slutar aldrig bli förvånad över kunskapen grub sitter inne med.
Framgår inte om det är 3,4-divanillyltetrahydrofuran eller ett pulvriserad rot??? Och jag anser att man kan säga att det fungerar om det binder SHBG i stället för steroider. När ja säger fungerar så menar jag att det gör det för många människor som redovisat sina resultat på flera forum, ingen exakt vetskap men det finns mer som talar för det än för exempelvis tribulus som kolo säljer utan en enda studie som visat högre hormon-nivåer.
Här är några av beta-testarnas blodprovs resultat. Kommer fråntillverkaren så man får väl ta det som man vill.
Viator
Baseline
Total Testosterone: 243 ng/dl
Free Testosterone: 30.1 pg/ml
Estrogen: 241 pg/ml
End of Trial
Total Testosterone: 422 ng/dl
Free Testosterone: 22.4 pg/ml
Estrogen: 120 pg/ml
Total testosterone increased 73.6%
Free Testosterone decreased 25.5% (although the reading was already quite high in the baseline)
Estrogen decreased 50.2%
(This trial utilized Rebound Reloaded™ ONLY)
Section 8
Baseline
Total Test: 821 ng/dl
End of Trial
Total Test: 1464 ng/dl
Total Testosterone increased 78.3%
(This trial utilized Rebound Reloaded™ ONLY)
Big Pete Fox
Baseline
Total Test: 690ng/dl
Free Test: 520ng/dl
End of Trial
Total Test: 1123ng/dl
Free Test: 984ng/dl
Total Testosterone increased 62.7%.
Free Testosterone increased 89.2%
(This trial utilized Rebound Reloaded™ AND ActivaTe™)
JMH80
Baseline
Estrogen: 32 pg/ml
Total Testosterone: 650 ng/dl
Free Testosterone: 15.9 pg/dl
End of Trial
Estrogen: 19 pg/ml
Total Testosterone: 905 ng/dl
Free Testosterone: 19.2 pg/gl
Total testosterone increased 39.2%.
Free Testosterone increased 28.5%.
Estrogen decreased 40.6%
Chasec
Baseline
Total Testosterone: 382 ng/dl
Free Testosterone: 75.8 ng/dl
Estradiol: 32 pg/ml
End of Trial
Total Testosterone: 821 ng/dl
Free Testosterone: 111.2 ng/dl
Estradiol: 19 pg/ml
Total testosterone increased 114.9%
Free Testosterone increased 46.7%
Estrogen decreased 40.6%
SubliminalX
Baseline
Total Testosterone: 618 ng/dl
Free Testosterone: 15.5 pg/dl
End of Trial (week 7)
Total Testosterone: 1016 ng/dl
Free Testosterone: 40.0 ng/dl
Total testosterone increased 64%
Free Testosterone increased 158%
King Grub
26-10-2006, 17:24
Fullständigt okontrollerade, självrapporterade (över internetforum) "studier" får anses sakna relevans, ja, precis som du säger (även om du verkar vilja vända det till att "funkar för mig" skrivet av någon på ett forum är något att basera rekommendationer på). Särskilt som dom få kliniska studierna som finns visar på... ingenting, utanför provröret. En snabbkoll på deltagarnas status ger intrycket av att det dessutom är individer med rubbad hormonproduktion... undrar vad det kan bero på? Någon av deltagarna skrev "i'm coming off tren/test/winstrol"... Ho hum. Konstigt att nivåerna normaliseras när man går av kur. :rolleyes:
Tjaa! ingen kunskap är 100 %-ig, inte din och inte min. Vi får se om jag och alla nöjda användare har fel.
Ozz
Presentera gärna studierna.Behövs det verkligen när någon som skriver påståendet skriver "Dessa prparat fungerar ocg har forskning bakom sig!!" ? :D
King Grub
26-10-2006, 18:11
Tjaa! ingen kunskap är 100 %-ig, inte din och inte min. Vi får se om jag och alla nöjda användare har fel.
Ozz
Det var alltså ekonomiska intressen i produkten bakom upphaussningen. :cheers: Otippat.
Philippp
26-10-2006, 18:32
det var ju lite grooooooooooooooooooooov testosteron increase, vad du och alla nöjda användare säger kan ju vara sååååååååååå grov placebo så att det inte är sant. *screwy*
Det är trots allt genom att testa man lär sig saker. Visst finns det risk att man inte får effekt men ni övermänskliga nissar som aldrig stavar fel på tangentbordet har väl självklart bara stoppat i er tillskott som backas av 10-årig forskning.......as if! Placebo eller inte jag kör på!
Ulf A Big
26-10-2006, 19:56
Man skulle kunna sälja fett med samma typ av reklam och faktiskt visa med hjälp av studier ett sammanhang mellan ökade nivåer fritt testosteron med ökat intag av fett. När det handlar om att vässa den egna produktionen av testosteron så handlar det mer om att träna smart, äta smart och att hålla sig hyggligt deffad.
:thumbup:
King Grub
26-10-2006, 20:43
Det är trots allt genom att testa man lär sig saker. Visst finns det risk att man inte får effekt men ni övermänskliga nissar som aldrig stavar fel på tangentbordet har väl självklart bara stoppat i er tillskott som backas av 10-årig forskning.......as if! Placebo eller inte jag kör på!
Det är tack vare forskningen vi slipper slänga pengar på värdelöst crap, som personer med intresse i produktens ekonomiska sida försöker prångla ut på internetforum. Tuta och kör på du.
Ulf A Big: :thumbup:
Hoppas du inte tror att jag har något ekonomiskt intresse i preparatet?? Så är verkligen inte fallet, eftersom det inte ens säljs i sverige och jag inte är tillskottsförsäljare.
King Grub
26-10-2006, 21:06
Jag har verkligen fått det intrycket, jo. Ber om ursäkt om det inte stämmer, men varenda inlägg lyser som om så vore fallet, tyckte jag. Och jag är inte den ende som fått det intrycket, även om du inte kan se reaktionerna.
Produkten är fortfarande inget det finns minsta belägg för att den "funkar". Tvärtom lutar det åt att det är crap. Och "forskningsresultaten" du presenterade är ju bara foruminlägg, okontrollerade och självdokumenterade, och dessutom från individer med störd hormonbalans pga steroidbruk, åtminstone i flera av fallen.
Hur komiskt du än tycker det är så arbetar jag som apotekare på sjukhus med klinisk farmaci. Jag är själv medveten om alla "crap" tillskott som finns i omlopp men efter att ha läst possitiva saker så vill jag testa själv. Jag började skriva en logg för jag tyckte att det vore kul att dela med sig av eventuella resultat(om nån var intresserad) alltså även negativa. De studier jag infogade var i och för sig in vitro men det var från pubmed. De andra resultaten angav jag var från tillverkaren resten är bara min teorier. Jag presenterade dessa som argument för mitt eget test av denna substans. Men även i seriösa studier måste någon testa för första gången!
King Grub
26-10-2006, 21:27
Jag tycker verkligen inte att något av det här är "komiskt". Vad gav det intrycket? Och som sagt, jag ber om ursäkt om jag anklagat dig för något som inte stämde, men jag skall inte låtsas som om dina inlägg inte gav det intrycket.
Hade du förklarat saken på det sätt du gjorde i senaste inlägget så hade jag inte alls reagerat. "Dessa prparat fungerar ocg har forskning bakom sig!!" - ett sådant uttalande förstår du säkert varför jag reagerade som jag gjorde på. Det går inte att göra ett sådant uttalande och vara ärlig - att det "fungerar", och inte heller att det har forskning, relevant sådan, bakom sig.
OK! Lite klantigt uttalande möjligen får väl ändra det till att många upplever att det funkar:-) Och viss forskning talar för interaktion med SHBG men effekter på testosteron-nivåer saknas av tillförlitliga källor;-)
Peace!
King Grub
26-10-2006, 21:35
:cheers: (utan ironi den här gången). :)
Tack för det! Skål med protte-shake!
Ozz
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.