PDA

View Full Version : Whey-80 ?

mysko
24-10-2006, 20:48
Tjena,
har gymmat i en månad ungefär. Tycker det är riktigt kul och har börjat få in tekniken på dom övningar jag gör.

Har läst en del och har delat upp hela kroppen på 3 pass under en vecka. Jag blev tipsad av en polares farsa att tjacka lite Whey-80 proteintillskott. Så nu väntar jag på att det ska komma på posten. Ska jag va ärlig så är jag inte 100% på vad whey-80 är för något. Jag har surfat kolozzeum och märkt att det är proteiner jag får för lite av i vardagen. Eftersom att whey-80 är ett proteintillskott måste det vara ungefär det jag behöver va? Kan tänka mig att jag börjat lite tidigt med såna här tillskott, men nu är det endå försent :P Har bara köpt ett kilo, kan ju öva på att lära mig o gilla smaken eller nått :) Flummig text, det jag vill fråga är om whey-80 är bra att köpa i mitt fall?

Tack på förhand !

Mattiazz
24-10-2006, 20:52
I början så hade det vart bra med en Gainer istället och slevat i dig mera kotletter hemma ist :)

mysko
24-10-2006, 21:25
Hmm, okej! Gainer, det är så att man lägger på sig lättare va? En annan fråga, för att kicka igång ämnesomsättningen... vad ska jag tänka på då?

King Grub
24-10-2006, 21:33
Ska jag va ärlig så är jag inte 100% på vad whey-80 är för något.

Whey är det engelska ordet för vassle. Vassle är ett protein från mjölk. Går utmärkt att komplettera upp det dagliga proteinintaget med, både vanliga mål och kring träning.

En gainer ger kolhydrat tillsammans med proteinet. Passar i samband med träning. Blandar man proteinpulver (Whey-80, t ex) med druvsocker eller maltodextrin, blir det en "gainer".

Ordet "gainer" kommer från att produkten oftast inriktar sig på personer som vill gå upp i vikt, men den innebär inte automatisk viktuppgång. Det går lika bra att banta och använda en gainer, bara man äter mindre kalorier totalt än man gör av med.

mysko
24-10-2006, 22:23
Aha, okej! Tack för svaret.

Nu till min fråga :) Kan man hålla ämnesomsättningen hög med hjälp av kosten, isåfall hur?

FreCKo
24-10-2006, 23:32
Lånar tråden en snabbis då jag undrat över det här ett tag...

[QUOTE=King Grub]En gainer ger kolhydrat tillsammans med proteinet. Passar i samband med träning. Blandar man proteinpulver (Whey-80, t ex) med druvsocker eller maltodextrin, blir det en "gainer".QUOTE]

Vart får man tag på bra druvsocker till ett sjysst pris, och hur mycket borde man blanda ungefär? :)