View Full Version : Fraktkostnad?
Hejsan, har bara en fråga. Jag läste webshopens köpinformation, och där stod det att frakt kostar 99kr.
Så nu lyder min fråga, ska jag betala 199+99= 298 för 1kg pure whey?
tycker 300kr för 1kg protein är alldeles för högt.
zeusden1
24-10-2006, 16:07
Man brukar nog köpa för mer än 200 om jag ska handla.
Billigare frakt än om du skulle köpa ett kilo itaget
På mindre köp tjänar företaget så lite så man måste ta ut fraktavgift. I guess.
tycker det är löjligt, tänk så ska man prova en viss smak eller nått, då tycker jag inte man ska tvinga sig köpa mer än 4kg bara för att slippa fraktkostnad.
Arnesson
24-10-2006, 16:20
tycker det är löjligt, tänk så ska man prova en viss smak eller nått, då tycker jag inte man ska tvinga sig köpa mer än 4kg bara för att slippa fraktkostnad.
Köp 1kg av varje smak då ;)
jag gjorde som så att jag mailade tillverkaren och frågade om provpåsar. fick små söta påsar på posten inom några dagar. Det kan fungera ibland, så slipper man ens köpa ett kilo.
Vad är löjligt ?? Att det inte är gratis att skicka paket i sverige ? Är det inte något du bör ta upp med posten isf. *screwy*
Hejsan, har bara en fråga. Jag läste webshopens köpinformation, och där stod det att frakt kostar 99kr.
Så nu lyder min fråga, ska jag betala 199+99= 298 för 1kg pure whey?
tycker 300kr för 1kg protein är alldeles för högt.
visst , och företagen bör gå back för att du skall köpa 1kg protein:Virro
priserna är sjukt låga i dagsläget och inget företag tar ut den riktiga , faktiska kostnaden som är betydligt mer än 99:-
och du , det tillkommer postförskottsavgift på 40kr men den faktiska kostnaden är 50:- så proteinet kostar 199:- + 99 + 40 = 338:-:cool:
muskelbyggarn
25-10-2006, 12:03
> Angus
Måste göra dig besviken, Postförskottet är idag 50 spänn hos kära jävla Posten... Alla vi e-butiker subventionerar kostnaderna.
Mycket riktigt frakten är svindyr, det kan vi tacka Posten och andra fraktbolag för. Inte nog med det de lägger nu på en extra kostnad benämnd "bränsletillägg". Den tillkom när priset på bensin gick över 12 spänn litern. Nu när den kostar 10,4 per liter tror ni bränsletillägget är borttaget? ...
Vänl,,,
tobbe
> Angus
Måste göra dig besviken, Postförskottet är idag 50 spänn hos kära jävla Posten... Alla vi e-butiker subventionerar kostnaderna.
Mycket riktigt frakten är svindyr, det kan vi tacka Posten och andra fraktbolag för. Inte nog med det de lägger nu på en extra kostnad benämnd "bränsletillägg". Den tillkom när priset på bensin gick över 12 spänn litern. Nu när den kostar 10,4 per liter tror ni bränsletillägget är borttaget? ...
Vänl,,,
tobbe
kanske förklarade jag dåligt. jag menade att det kostar 40:- i pg-avgift när du beställer här men det kostar företaget 50:- alltså bjuder kolozzeum och andra shoppar på 10 spänn redan där.kartonger , tejp fraktsedlar lön till anställd som gör paket osv tillkommer så jag undrade bara vad sadde gnällde om. 1kg gör inget företag någon direkt vinst på pga alla omkostnader. jag vet att ett vanligt paket kostar i snitt: frakt runt 125:- + pg 50 + , fraktsedel , förpackningsmaterial , tejp , kartong 25:-
+ lönekostnad. paketet kostar alltså runt 175:- + lön:(
muskelbyggarn
26-10-2006, 00:00
Angus tänk om alla vore lika förstående som du :)
Fast du hade rätt om jag tänker efter, 50:- i pf blir 40:- utan 25% moms :D
Vänl,,,
Tobbe
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.