PDA

View Full Version : HOT ROX Extreme - fungerar det?

LarsK
05-09-2006, 01:46
Jag är spektisk till de flesta tillskotten som finns utom de som är dokumenterat säkra och fungerar.
På t-nation.com hittade jag en artikel/sales promotion för HOT ROX Extreme. http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1066793

Summary

The new HOT-ROX Extreme formula has every thermogenic base covered with enough firepower to handle the toughest, most relentless, never-been-lean before, fat-loss cases.

HOT-ROX Extreme . . .

Increases (thermogenic) malic enzyme, which produces oxaloacetate — the rate-limiting fuel of fat metabolism.

Increases levels of hormone-sensitive lipase within the fat cell, which is the rate-limiting step in cellular lipolysis.

Stimulates mitochondrial uncoupling, an extremely thermogenic process that's fueled by fat metabolism.

Increases thyroid-hormone levels (T3), the body's thermogenic backbone.

Targets lipolysis in the pesky stubborn areas found in the lower body, abdominal area, and the lower back.

Makes you feel as happy as TC backstage at a Victoria Secret's fashion show, and smells like raspberry chutney . . .

And, it's more potent and less expensive than Maximum Strength HOT-ROX.

What more could the fat-deposit-challenged want?

Artikeln är skriven av samma person som uppfunnit HTE, stod det någonstans i tråden.

Fungerar såna här preparat? Går man igenom tråden så verkar alla helt lyriska och har beställt i vissa fall ett par burkar, baserat på föregångaren till denna produkten. Väldigt lite resultat presenteras, ej heller någon studie. De få som testat som ger sitt intryck kan nog sorteras som placebo.

På ett annat mer civiliserat forum ger alla tummen ner för produkten, medans alla på t-nation ger tummen upp.
Vad säger Kolo? Skulle ni köpa en produkt som denna utan tester?

Ps. Ja, jag vet vad t-nation har för rykte på nätet, och hur de placerar produkter de säljer i sina artiklar frekvent. Men.....

Longshot
05-09-2006, 07:09
Nej.

Jag skulle lagt pengarna på ett par bra löparskor.

Sverker
05-09-2006, 07:11
Tror du själv att produkten hjälper dig att punktförbränna fett på nedere magen och korsryggen:D

Uncoupling skulle jag låta bli. Det är DNP över det.

Jag är inte helt säker men pyruvat är ofta den begränsande faktorn vid fettförbränning under lång och hård aktivitet eller lågkolhydratdieter. Spelar ingen roll hur du boostar bildandet av oxalacetat, det är pyruvatet hela systemet bygger på.

Sök så ska du nog få svar på hur det fungerar att öka halterna T3 i kroppen med kosttillskott.

Summa: Strunta i produkten och träna och ät vettigt istället.

Fredrik_S
05-09-2006, 07:17
"Burns Fat 5X Faster Than Diet and Exercise Alone"
Är det första som står i artikeln

Det säger väl allt....

Skulle innebära ca 5 kg fett i veckan för någon som är på en seriös diet. Lycka till med det.

LarsK
05-09-2006, 07:34
Jag får förtydliga mig lite: Jag har inte tänkt köpa produkten.

Jag bara undrar om det fungerar/kan fungera. Vi har en tråd på 26 sidor på t-nation där de lovordar produkten. Kan de vara så hjärntvättade?

King Grub
05-09-2006, 07:50
Det finns inga naturliga preparat med en sådan termogen effekt, nej. 2,4-Dinitrophenol har det men är dödligt farligt och givetvis förbjudet, inget som säljs som vanligt tillskott.

King Grub
05-09-2006, 07:52
n fact, our latest study was the single largest research project ever conducted in sports-supplement history, with 75 subjects.

Och var kan man läsa den, tro?

LarsK
05-09-2006, 08:15
Och var kan man läsa den, tro?
Precis, den presenteras inte någonstans i tråden.

LarsK
05-09-2006, 08:25
....eller på deras hemsida. Med tuffa dekaler kan man sälja allt.