PDA

View Full Version : Slutgiltiga frågan?

Adrian
02-09-2006, 01:42
Har nu läst ett bra tag här inne på forumets "kosttillskott" sida.. har ej hittat ett konkret svar

Det jag vill veta är.. När ska jag ta mitt protein (vassle) i samband med träningen? före och efter eller ska jag ta endast snabba kolisar efter och bara proteiner innan, eller båda endast före?? stog nått med 1+3h efter träningen osv osv.... e lite förvirrad,

Jag vill helt enkelt veta hur jag ska ta mitt vassle+malto, optimalas för muskelbygge, thats it... ,men det finns så många olika svar och frågor. så om någon kunde bara förklara när jag ska ta det,,

Sen så Hur mycket ska jag ta av vasslet och malto (hört för ett bra tag sen 0,5g pro för din kroppsvik, sen 1g kolis för din kroppsvikt? stämmer det fortfarande?

MVH Adrian

Cykelmannen
02-09-2006, 02:56
Så här kanske

15-20 min innan träning: Vassle (30 g)
1-2 min innan träning: Malto (0,5 g/kg kroppsvikt)
(Under träning: Vassle + Malto (1-2 klunkar "då och då" under passet)
1-15 min efter träning: Vassle (10-20 g) + malto (0,5-1 g/kg kroppsvikt)
1 timme efter träning: Protein + kolhydrat (Mat)
2 timmar efter träning: Protein + kolhydrat
3 timmar efter träning: Protein + kolhydrat (Mat)

King Grub
02-09-2006, 06:23
Rama in passet mellan två gainers och ät en vanlig måltid inom rimlig tid, om du vill ha ett praktiskt genomförbart schema som inte kommer att ge sämre resultat än gramprecision på minuten i X antal timmar.

Adrian
03-09-2006, 11:07
ok tack för svaren,,

allt har blivit så komplicerat sedan jag blev medlem här på forumet för ca 3 år sen,,, haha då va det ju smutta lite på gainern under passet och sen allt efter träningen,,, snacka om att det mesta har förändrats nu e det ju bäst å inta det mesta innan träningen (logiskt) men så va det inte förut..

aja så som jag har förstått det så ska jag satsa på ca 35-40g prot, och ca80g kolis (väger ca80kg) dela det på två delar, före och efter träningen.?

sen en till liten fråga. mitt vassle är slut,, några rekommendationer på en bra produkt??

iofs har en till fråga. Jag jobbar just nu på citymail(man får fan med världens skönaste kondis där) Går det och dricka protec efter ett pass på ca4-6 timmars springande i trappor m.m.? eller ska jag ta och dricka vassle,, har läst att just eftertäningen, är det inte så noga om de är vassle eller kasein, stämmer det?
iaf tacksamm för alla svar

MVH Adrian