View Full Version : Nästbästa kolisvalet till efterträningsdrinken?
Slartibartfast
01-09-2006, 12:12
Damn! Jag glömde maltot hemma när jag for upp och hälsade på päronen över helgen. Jag har ingen lust att köpa en påse malto från affären för fyra gånger webshoppriset, när jag bara behöver 60 g. Vad tycker ni är bästa engångslaternativet till malto? Skumgodis?
Damn! Jag glömde maltot hemma när jag for upp och hälsade på päronen över helgen. Jag har ingen lust att köpa en påse malto från affären för fyra gånger webshoppriset, när jag bara behöver 60 g. Vad tycker ni är bästa engångslaternativet till malto? Skumgodis?
Druvsocker
Slartibartfast
01-09-2006, 12:28
Druvsocker
Får man köpa det i portionsförpackningar (ca 60 g)?
Finns att köpa på mataffärer typ 15spänn för 400g.
400g Dextropur kostar väl 20-40kr på de flesta livsmedelsaffärer. Mkt godare än malto också, jag kör alltid druvsocker. :)
Torsk_ole
01-09-2006, 12:43
Det finns ju druvsocker som tabletter i affär. Är väl egentligen till för diabetiker?
Annars fungerar ett par frallebullar som kolhydratkälla.
Nya oboy med malto alt 400 dextropur för 16 kr på ica.
Bobbokrull
01-09-2006, 13:35
Riskakor!! *popcorn* *popcorn*
melancoolio
01-09-2006, 13:37
Annars fungerar ett par frallebullar som kolhydratkälla.
Gott är det med!
Gott är det med!
Mmm färska frallor med ost, paprika o rökt skinka!*popcorn*
Slartibartfast
01-09-2006, 14:54
Hittade inget druvsocker, så det blev GODIS! :hbang: :eating:
Hittade inget druvsocker, så det blev GODIS! :hbang: :eating:
Erkänn att du glömde maltot hemma bara för att kunna köpa godis ;) :D
Slartibartfast
01-09-2006, 17:19
Erkänn att du glömde maltot hemma bara för att kunna köpa godis ;) :D
HAHa! Jo, det stämmer.
När jag satt och tuggade skumbananerna fick jag en härlig flashback till tiden då jag vägde 20 kilo mera och godis efter träningen var optimalt. Härliga tider! :thumbup:
HAHa! Jo, det stämmer.
När jag satt och tuggade skumbananerna fick jag en härlig flashback till tiden då jag vägde 20 kilo mera och godis efter träningen var optimalt. Härliga tider! :thumbup:
Mmmm..skumbananer :bow:
Überbiffen
02-09-2006, 00:48
Förlorar du 2kg muskelmassa om du inte tar ditt malto över helgen eller vad är det frågan om ? :D *kissass*
Du kan ju alltid gå in på InterSport eller Stadium och köpa Vitargo 75g påse så har du köpt "The best of the best".
Nästan ätstörningsvarning på det här. ;) Jag hade tagit ett par mackor med rökt skinka, någon slajs gurka och ett glas minimjölk.
Slartibartfast
02-09-2006, 10:51
Nästan ätstörningsvarning på det här. ;) Jag hade tagit ett par mackor med rökt skinka, någon slajs gurka och ett glas minimjölk.
Hmmm. Det skulle du. Därför är du ju inte lika grofv som jag heller. ;)
Hmmm. Det skulle du. Därför är du ju inte lika grofv som jag heller. ;)Det är icke därfvör. :)
Erkänn att bröd vore bättre än skumbananer!
Slartibartfast
02-09-2006, 11:11
Det är icke därfvör. :)
Erkänn att bröd vore bättre än skumbananer!
Skumbananer är godare. Bröd är säkert bättre, ja.
jag hade tagit 0.5l coca cola(500ml=500g).
Coca cola innehåller 10.6g Kolhydrater per 100g
10.6*5 = 53g snabba kolhydrater.
King Grub
03-09-2006, 10:52
jag hade tagit 0.5l coca cola(500ml=500g).
Coca cola innehåller 10.6g Kolhydrater per 100g
10.6*5 = 53g snabba kolhydrater.
Snarare 26.5 g snabba, 26.5 g fruktos. Vill man ha 53 g snabba kolhydrater från Coca Cola, måste man dricka en liter, och då får man 50+ gram fruktos på köpet.
Snarare 26.5 g snabba, 26.5 g fruktos. Vill man ha 53 g snabba kolhydrater från Coca Cola, måste man dricka en liter, och då får man 50+ gram fruktos på köpet.
ok det är alltså 50/50 fruktos och Glukos i kolhydraterna i Coca Cola? då är det kanske inte det bästa längre :P
King Grub
03-09-2006, 10:54
Det är strösocker, sackaros.
Det är strösocker, sackaros.
ok, där ser man hur lite jag kan om det :P
blir sackaros till frukos eller? *okunnig*
King Grub
03-09-2006, 11:01
Sackaros är en disackarid uppbyggd av lika delar fruktos och glukos.
Slartibartfast
03-09-2006, 11:02
Det är väl samma sak med godis också, som med coca cola? Hälften av sockret är fruktos?
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbohydrate
Det är väl samma sak med godis också, som med coca cola? Hälften av sockret är fruktos?
Nej. Det är ca hälften sackaros och hälften glukossirap i vanligt godis. Då blir det 75 % glukos och 25 % fruktos.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.