View Full Version : None responder
Hej!
Har prövat en del tillskott som många här på brädan rekommenderat men utan någon effekt alls. Det är koffein, kreatin, kreatin-puyruvay och KCG. Någon annan här som inte kännt något av dessa och kan rekommendera en annan produkt som fungerade för just dig?
Om KCG inte fungerar för mig, kommer KCG2 att göra det då eller är det en för snarlik produkt?
Kan något i mitt vardagsliv hindra effekterna av produkterna? Sömn, mat o.s.v.?
Tack på förhand!
Ninjasmurf
27-08-2006, 21:05
Ingen effekt på koffein? Låter väldigt ovanligt.
Inget annat än att jag måste gå på toa under passet :)
Får du bra resultat av träningen i övrigt?
flenders
27-08-2006, 22:03
Jag är också en non-responder. Känns tråkigt att inte få något av kreatin som är så billigt och som funkar så bra för andra. Hoppas någon kan tipsa om någon bra produkt för det är jag med i behov av.
Får du bra resultat av träningen i övrigt?
Nej, och det är det som verkligen irreterar mig. Jag försöker äta så mycket jag kan (slarvar på helger), jag tränar 3-4 ggr veckan. Det senaste halvåret eller mer har jag försökt att varriera mig med allt från helkroppspass, halvkroppspass och nu kör jag splitt. Jag har gått från 8-15 reps.
En dag när jag äter mycket nu under praktiken äter jag så här:
Frukost: 1,5 dl havregryn, 2 dl mjölk, 1 banan och 3 dl mjölk till det
Andra frukost på jobb: 3 dl mjölk, 1 macka duobröd + ost
Lunch: 6 dl mjölk, 2 mackor duo bröd + ost
Mellanmål hemma: 200 gram pasta, 3 dl mjölk
Middag hemma: Beros på när jag åt mellanmålet men 3-4 potatisar och 6 fiskpinnar, 4 dl mjölk. Kan jag ta som exempel, inte så värst mycket har alltid svårt att äta middagen hemma.
Kvällsmål: 500 gram fil, ca 150 gram müsli eller branflakes
Läggdags: Proteindrink á 3 dl mjölk, 20 gram protein.
Vid skolan så byt ut lunchen till ett lagat mål mat och ta bort andra frukosten.
För lite protein kanske, för dåliga måltider, äter för lite kanske? - Help!
Önskar att jag hade någon som sagt, gör så här och så här så växer du!
Inga synbara ökningar på nästan ett år och inte mycket resultat på vikten heller. Kanske för att jag hoppat mellan olika program men jag tvivlar på det. Jag ger snart upp!
tänk på att koffein kan motverka kreatinet
Träna hårdare och äta mer ?, finns väl inte mycket mer att göra.
Går du upp i vikt ?
fitnessman-
28-08-2006, 00:37
rQx Quote:
Tycker helt klart du kan lägga till mer protein i form av mat(varför inte lite fisk, kyckling, nötfärs osv..) istället för att ha mjölk som ända proteinkälla ibland. Släng in lite nötter i mellanmålen.
Om du inte går upp så äter du helt enkelt för lite mat! Tycker du borde få kontroll över detta innan du provar några tillskott, har du inte koll på mat o träning så är tillskotten inte din lösning på problemet!!
Gainer kan du köpa om du vill öka i vikt!
Hur menar du när du säger att koffein är verkningslöst på dig? Hur mycket har du tagit o av vad?
Inga synbara ökningar på nästan ett år och inte mycket resultat på vikten heller. Kanske för att jag hoppat mellan olika program men jag tvivlar på det. Jag ger snart upp!
Visst hade det varit lätt?
Är det lätt att bygga muskler?
Hur länge har du tränat?
Fredrik_S
28-08-2006, 02:00
Nej, och det är det som verkligen irreterar mig. Jag försöker äta så mycket jag kan (slarvar på helger), jag tränar 3-4 ggr veckan. Det senaste halvåret eller mer har jag försökt att varriera mig med allt från helkroppspass, halvkroppspass och nu kör jag splitt. Jag har gått från 8-15 reps.
En dag när jag äter mycket nu under praktiken äter jag så här:
Frukost: 1,5 dl havregryn, 2 dl mjölk, 1 banan och 3 dl mjölk till det
Andra frukost på jobb: 3 dl mjölk, 1 macka duobröd + ost
Lunch: 6 dl mjölk, 2 mackor duo bröd + ost
Mellanmål hemma: 200 gram pasta, 3 dl mjölk
Middag hemma: Beros på när jag åt mellanmålet men 3-4 potatisar och 6 fiskpinnar, 4 dl mjölk. Kan jag ta som exempel, inte så värst mycket har alltid svårt att äta middagen hemma.
Kvällsmål: 500 gram fil, ca 150 gram müsli eller branflakes
Läggdags: Proteindrink á 3 dl mjölk, 20 gram protein.
Vid skolan så byt ut lunchen till ett lagat mål mat och ta bort andra frukosten.
1. Slarvar du på helgen lär du inte få några resultat
det är 30% av hela veckan
2. Det enda protein du får i dig är från 2 liter mjölk en proteindrink och några få fiskpinnar. Jag tror du måste se till å få dig några kyckling fileer eller köttbitar då och då under dagen. Sen vet jag inte om du bara inte skrivit grönsaker eller om du alls inte äter sådant?
Och du säger att detta är en dag då du äter mycket? Hur ser en dag ut då du äter lite?
3. Du tvivlar på att det har med träningen att göra och det gör jag med. Det är kosten du måste lära dig mer om.
King Grub
28-08-2006, 08:06
Det beskrivna kostupplägget ger mer än tillräckligt av protein för att täcka alla behov, inklusive behov för muskeltillväxt. Vill du gå upp i vikt måste du äta mer... mer av allt.
Jag har testat koffein vid olika tillfällen, har aldrig märkt av ett skit, trots att jag doserat med 100% över rekommendation några gånger. Jag dricker ej kaffe och "borde" därför vara lättpåverkad av koffein. Kreatin(monohydrat) har jag provat och där är jag tveksam till om de effekter jag fick var av kreatinet eller om det bara var "bra dagar".
Att de kan finnas non-responders på kreatin har jag hört men inte på koffein.
Edit: Du går inte upp i vikt (nästan) är du under 20?
En förutsättning för att märka något av kreatin och/eller koffein är att man faktiskt tränar hårt och är nära sin gräns innan man testar. Hur ska man annars märka om gränsen flyttas? Som att trimma bilen men fortfarande köra med ett ägg mellan fot och pedal.
Jag tror inte rQx tränar hårt och seriöst nog för att få några särskillda resultat helt enkelt.
En förutsättning för att märka något av kreatin och/eller koffein är att man faktiskt tränar hårt och är nära sin gräns innan man testar.
givetvis
En förutsättning för att märka något av kreatin och/eller koffein är att man faktiskt tränar hårt och är nära sin gräns innan man testar. Hur ska man annars märka om gränsen flyttas? Som att trimma bilen men fortfarande köra med ett ägg mellan fot och pedal.
Jag tror inte rQx tränar hårt och seriöst nog för att få några särskillda resultat helt enkelt.
Hur definieras hårt? :P Jag kör 3*8 och i sista settet så kan jag inte rubba vikten på sista repetionen.
Det beskrivna kostupplägget ger mer än tillräckligt av protein för att täcka alla behov, inklusive behov för muskeltillväxt. Vill du gå upp i vikt måste du äta mer... mer av allt.
Om det täcker för muskeltillväxten så är jag nöjd för vikt iform av överflödigt fett kan jag vara utan.
Visst hade det varit lätt?
Är det lätt att bygga muskler?
Hur länge har du tränat?
Ja, så ge mig dina formler! ;)
3 år har jag tränat
1. Slarvar du på helgen lär du inte få några resultat
det är 30% av hela veckan
2. Det enda protein du får i dig är från 2 liter mjölk en proteindrink och några få fiskpinnar. Jag tror du måste se till å få dig några kyckling fileer eller köttbitar då och då under dagen. Sen vet jag inte om du bara inte skrivit grönsaker eller om du alls inte äter sådant?
Och du säger att detta är en dag då du äter mycket? Hur ser en dag ut då du äter lite?
3. Du tvivlar på att det har med träningen att göra och det gör jag med. Det är kosten du måste lära dig mer om.
Slarvar och slarvar, det blir bara fyra-fem mål men och dagen kan se ut så här:
Frukost: 1,5 dl havregryn, 2 dl mjölk
Mellanmål: 2 bananer + 3 dl mjölk
Fika: 3 skivor duobröd + ost + 4 dl mjölk
Middag: 2 köttbitar (grillat), 4 potatias och coca :P
Kvällsmål: 0,5 L fil, 100-150 gram flingor/müsli + proteindrink
Jo, jag äter grönsaker men kanske inte så mycket som jag borde och fiskpinnar är bara som förslag. Vi har ju fisk, kött och kyckling och sånt också.
En dag där jag äter mindre är en dag där jag tar bort ett mål mat men äter lagad mat som skollunch till lunch.
Det är nog rätt som ni säger att det är mest protein från mjölk, men det är det jag dricker till allt jag äter. Kanske får lägga in ett mellanmål med tonfisk.
Edit: Du går inte upp i vikt (nästan) är du under 20?
Ja, jag är 18 :)
-------------------
Jag testade kreatin och KCG och det där när det inte hände mycket i träningen. Boven i dramat han mycket väl vara så som jwzrd säger men jag vet inte hur jag ska kunna träna hårdare än vad jag gör. Ska jag lägga in fler sett? Tyngre sett? Jag misstänkte det själv och prövade olika program. Får testa 6 reppare en tid nu då!
Tack för alla förslag!
Langster
28-08-2006, 17:17
Du äter för lite och fel. Men inte katastrofalt för lite. Jag tror nog också att problemet sitter i hur du tränar. Man kan få rätt bra resultat med rätt lite mat, åtminstonde styrkeökningar. Skulle ändå starkt rekommendera dig att äta mer och framför allt nåt mycket mer ordentligt till LUNCH!
Du kör 3x8 säger du. Låter inte det lite inrutat? Det kanske blir så att du mentalt är inställd på att du kommer att vara slut på det där sista reppet på sista setet. Testa att köra mycket tyngre, eller såpass mycket lättare att du klarar 20 reps. Kör fler övningar, eller färre övningar. Blanda och se vad som händer.
Ge allt och träna hårdare, det ska inte bara vara så att du inte orkar få upp vikten på sista reppet... Du ska vara fysiskt och mentalt KROSSAD när passet är över.
flenders
28-08-2006, 19:20
Postade innan men ingen villa nappa så jag skriver en till post, hoppas det inte gör något att jag "lånar" tråden. Har provat kreatin monohydrate av olika märken men aldrig märkt någon skillnad. Kan gott konstatera att jag är en "non-responder". Det finns andra kreatin produkter såsom Creatine Citrate av bl.a. Fairing, det står att den skall ge effekt till non-responders och då undrar jag om någon non-responder provat och märkt en positiv skillnad?
Är studerande och inte vidare sugen på att slänga ut 400 spänn för att prova själv. Inte förrän någon som verkar pålitlig har lagt in några goda ord. Hade varit tacksam för svar. :)
ramagoen
28-08-2006, 19:45
Jag vet inte riktigt om detta stämmer. men tänker jag att jag kan ta i mer med koffein å sånt i "blodet" så funkar det, även om det e placebo. Ibland när jag inte bryr mig även fast jag tagit 6st 100mg tabletter koffein så "känns" det inget. Sen krävs det såklart motivation att ta ut sig helt på gymmet!
Jag testade kreatin och KCG och det där när det inte hände mycket i träningen. Boven i dramat han mycket väl vara så som jwzrd säger men jag vet inte hur jag ska kunna träna hårdare än vad jag gör. Ska jag lägga in fler sett? Tyngre sett? Jag misstänkte det själv och prövade olika program. Får testa 6 reppare en tid nu då!
Tack för alla förslag!
Det här är en personlig erfarenhet men när jag testade Max-OT:s principer så var det lätt för mig att pressa mig. I pincip gick det ut på att köra 3 sets per övning. I varje set skulle man sikta på att göra 6 repetitioner, det var det viktigaste. När man klarade det i alla 3 set var man tvungen att ta en högre vikt till nästa gång. Samma sak gällde då, tryck upp 6 repetitioner i varje set, klarar du inte det så kanske du klarar det nästa pass, eller nästa igen.. osv.
Det är lätt att vara fokuserad om man bara har 3 set och 6 reps att utföra.
Mina bästa resultat i styrkeökning fick jag av det programmet, från 22 kg till 30 kg i brösthantelpress på några veckor och då hade det tagit flera år att komma till 22 från 12.
Men som sagt, alla svarar vi olika på olika träningsprinciper och det kan ofta vara en fördel att ändra sättet man tränar på om man upplever att man stått stilla länge.
Märkte nu att jag skrev fel till lunch och frukost, det är två mackor men varje macak innehåller två mackor :P .. Det blir mer till lunch när det är skoldag, men lunchen innehåller ändå ca 700 kcal är det för lite? Och jag har också märkt att man kan få det för många av mina klasskompisar äter mycket mindre än jag och ändå är dom större. Så felet är nu nere på träningen. 3*8 har jag inte kört med så värst länge, ca 2 månader. Men nu tänkte jag satsa på 3*6 en tid. Håll tummarna! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.