PDA

View Full Version : Stars Kreatin & Kreatin transport

woods
07-01-2003, 19:51
Har funderat lite på att börja med kreatin. Nån som testat Stars kreatin? Resultat?

Tittat lite på Kreatin transport också...Kan det vara värt att prova eller vad tycker ni?

aron
07-01-2003, 20:44
tycker de där verkar lite för farligt för golfare! ;)

Fredszky
07-01-2003, 20:45
posta under kosttillskott istället

Petrus
07-01-2003, 23:08
Originally posted by woods
Har funderat lite på att börja med kreatin. Nån som testat Stars kreatin? Resultat?

Tittat lite på Kreatin transport också...Kan det vara värt att prova eller vad tycker ni?

Stars kreatin är inte Creapure (TM), vilket säkerställer högsta tänkbara kvalité. Med tanke på det låga priset på allt kreatin tycker jag absolut att du ska köpa ett Creapure (TM) märkt kreatin. T ex Optimum, Eiselt, Fairing, AST m fl.

Kreatintransporter kan du göra en budgetversion själv ganska lätt. Tillsätt ett par matskedar Dextropur (finns i mataffärer) till dina kreatin"drinkar".

Personligen föredrar jag PreLoad Creatine från Optimum Nutrition, en kreatintransporter.

Vänligen,,,
Petrus

bonnen
07-01-2003, 23:36
Jag har kört på Stars kreatin från och till i 3år, funkar lika bra som vilket annat kreatinmonohydrat på marknaden. Om någon påstår att creapure fungerar bättre bara för att det är 100% rent mot 99,8% det är ju skrattretande. Naturligtvis kommer någon som tycker illa om stars sortiment att skriva ner produkterna. Gymgrossiten är väl det enda företaget som har pengarna tillbaka garanti om inte kreatinet funkar.

Petrus
07-01-2003, 23:53
Jag snackar inte om effekten av kreatinet... utan om renheten!
Creapure (TM) innehåller minimalt med kreatinin medans icke Creapure (TM) innehåller högre halter av kreatinin.

Har du läst något om kreatinin så kanske även du tycker att det skulle vara värt några extra tior att få ett renare kreatin? Prisskillnaden är nämnligen inte större!

Vänligen,,,
Petrus

Har jag inte fel håller även TV-shop med pengarna tillbaka garanti. Trots allt säljer dom tonvis med SKIT varje år!!! :D

bonnen
08-01-2003, 01:03
Eiselt Explode 1 kg 453kr
Stars kreatin 1kg 295kr
Prisskillnaden är 158kr
Kan du påvisa i någon opartisk undersökning att kreatin med renlighetshalt på 99,8% skulle vara skadligt och att någon har fått hälsoproblem genom att använda detta. 1993 kom det första 99,8%-iga kreatinet ut på marknaden. CREAPURE kom långt senare, någon information om sjuka människor måste ju finnas.
"Thinner" det skulle vara kul om du någon gång kan belägga dina påståenden med någon typ av objektiv hänvisning, och inte bara svammla en massa skit som vanligt.

Petrus
08-01-2003, 01:13
Svamlar en massa skit? :nono:

Det är ett välkänt faktum att kreatinin är giftigt för levern och kroppen! (Vilket alla som uttalar sig i detta ämne borde känna till).
Det är helt upp till var och en men jag betalar gärna de extra kronorna för att få minimalt med gift i mig!

Om du är så jävla trångsynt att du inte kan hålla en diskusion på en anständig nivå utan att komma med påhopp kan du köra upp ditt Starkreatin i röven! :insane:

bonnen
08-01-2003, 02:49
kan du inte komma med bättre!!!!!!!
Sorry vill inte debattera med en idiot.
Du har tydligen sniffat lite för länge i Thinner flaskan:booty:

Petrus
08-01-2003, 05:33
Ok, bara för att få tyst på dig!

http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/products/brands/creapure/safety.htm
http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/products/brands/creapure/risks.htm

S. Goya Wannamethee, A. Gerald Shaper, and Ivan J. Perry
Serum Creatinine Concentration and Risk of Cardiovascular Disease : A Possible Marker for Increased Risk of Stroke
Stroke, Mar 1997

A. Rapoport and H. Husdan
Endogenous creatinine clearance and serum creatinine in the clinical assessment of kidney function
Can. Med. Assoc. J

ME Salive, CA Jones, JM Guralnik, LY Agodoa, M Pahor, and RB Wallace
Serum creatinine levels in older adults: relationship with health status and medications
Age Ageing, Mar 1995

CREATININE* The research speaks for itself. Before you take another dose of an obsolete, potentially toxic creatine product, think again.

*CREATININE
A waste product of protein metabolism that is found in the urine. Can be measured to assess overall kidney function. An abnormally elevated blood creatinine level is seen in those individuals with kidney insufficiency and kidney failure. Abnormally high levels of creatinine can be extremely toxic and harmful.

www.medscape.com/viewarticle/406673_5

Edit; Detta var vad jag hittade på 10 minuters letande...

Fairing
08-01-2003, 07:14
Vi kanske kan fresta herr Bonnen med Exells Kreatin för 300kr/kg
Beställes lämpligast här på Kolozzeum.

Om du nu nu vill ha billigt.:)

muskelbyggarn
08-01-2003, 07:22
Denna länk är också intressant, speciellt att titta på rad 5 och 6 i testet...

http://www.thinkmuscle.com/articles/brink/creatine_test.htm

Vänl,,,
Tobbe

adde
08-01-2003, 08:39
Nu är det väl faktiskt så att kreatinin-nivåerna i urinen används som INDIKATOR på nedsatt leverfunktion. Bara för att kreatinin-nivåerna är onormala behöver inte levern fungera dåligt...

Jag skulle tro att ALLA som äter kreatintillskott kommer att få förhöjda kreatinin nivåer eftersom kreatinin är en restprodukt av kreatin, alltså både creapure och chinese creatine användare. Men detta behöver inte på något sätt betyda att levern har nedsatt funktion.

Finns det uppgifter/studier på att kreatininet I SIG är toxiskt?

/adde

Bamse
08-01-2003, 11:07
Originally posted by Tinner
du ska köpa ett Creapure (TM) märkt kreatin. T ex Optimum, Eiselt, Fairing, AST

AST kör väl inte med Creapure :notme:

Bamse
08-01-2003, 11:09
Förresten, vad alla är ogästvänliga här. Inte en enda som hälsat bankpress55 välkommen tillbaka till forumet!? :sleep:

Jag får väl göra det då! Välkommen GG! :smash: :booty:

Eller är jag helt ute och cyklar? :notme:

EiseltUK
08-01-2003, 11:15
Det handlar ju bara en fråga om prioritet. Vissa väljer pris före säkerhet och renhet, medan andra väljer ett högre pris för en renare produkt. Detta gäller även för oss som tillverkare. Kinesiskt kreatin kostar mindre än hälften att köpa in så om vi bara skulle villa ha ett lågt pris så skulle vi byta leverantör.

/ Henrik

HC77
08-01-2003, 11:33
"Vi kanske kan fresta herr Bonnen med Exells Kreatin för 300kr/kg
Beställes lämpligast här på Kolozzeum.

Om du nu nu vill ha billigt."

Vad är Exells kreatin för något? Kinesiskt eller europeiskt?

Mvh/HC77

z_bumbi
08-01-2003, 11:46
Originally posted by adde
Jag skulle tro att ALLA som äter kreatintillskott kommer att få förhöjda kreatinin nivåer eftersom kreatinin är en restprodukt av kreatin, alltså både creapure och chinese creatine användare. Men detta behöver inte på något sätt betyda att levern har nedsatt funktion.

/adde

"Kunskap uppsnappad på diverse forum."
Som jag har fattat det så får alla som äter kreatin höjda värden av kreatinin, en del som går igenom hälsotest för försäkringar och jobb i USA får beskedet att de måste ta nya tester för att deras kreatininvärden är höga, då slutar de bara med kreatinet tillfälligt så löser sig problemet.
Vanlig hård styrketräning kan t o m orsaka sådana problem då kroppen omsätter mer kreatin än vanligt och halterna då stiger.

EiseltUK
08-01-2003, 14:03
De potentiellt skadliga ämnena är nog inte kreatinin, utan dicyandiamin och dihydrotriazin som är kemiska restämnen från tillverkningen. Det finns inga MSDS på dessa ämnen vad jag vet ännu, men dödlig dos av cyanamid är ca 50 mg. Man kan ju anta att restämnen från ofullständig syntes i varje fall inte är nyttiga.

Mvh
Henrik

Galatasaray
08-01-2003, 17:43
Bummer:Om du är nöjd med deras produkter så är det väl bara att fortsätta.Men att du hoppar på Tinner på det sätter är ju löjligt,kan du inte hålla en vanlig debatt?

Förresten tror jag att bk s forum är lämpligare förr dig.

gala

PDS
08-01-2003, 22:04
vet inte vad peak nutritions kreatin citrat innehåller men det är det enda kreatin som jag känner gör någon nytta :eek:

Petrus
08-01-2003, 22:43
KreatinCitrat i sig innehåller ju mindre del kreatin/gr pulver än Monohydrat. (Hoppas inte minnet sviker mig nu...:D)

Detta gör att det lättare blandas ut i vätska och upptaget blir därför troligen bättre. Citrat är lite dyrare än Monohydrat har jag för mig...
Jag tror att nettoeffekten blir ungeför densamma av Monohydrat och Citrat. För att få i dig t ex 5gr RENT kreatin behöver du mindre PULVER av Monohydratet än av Citratet, medans upptaget av Citratet är bättre än Monohydratet.

(Det sista är bara jag som flummar lite i tankarna...:D )

Vänligen,,,
Petrus

bonnen
09-01-2003, 00:20
Ganska kul att läsa hur en del individer blir livrädda för propaganda. Thinner verkar tro att man ramlar av pinnen om man äter annat kreatin än creapur. Thinner hur lever du ditt liv!!!
Tankar du bilen med gasmask(bensinångor är cancerogena)
Avgaser i stan.........inte bra!
Äter du inte tonfisk (tungmetaller)
Vilken typ av deodorant använder du (cancerogena)
Chips? (Akrylamid) ajaj
Mega mass 14kg viktuppgång (aspartan) no coments!
Listan på s.k skadliga produkter kan göras hur lång som helst.
Jag säger bara en sak "livet måste vara bra jobbigt för vissa"

:smash:

Petrus
09-01-2003, 00:59
Ja, DU verkar ha det jävulskt jobbigt! http://www.muskelbyggarn.com/forum/html/emoticons/m_thefinger.gif

Vad jag väljer och äta eller inte äta ska du skita fullständigt i! Om jag föredrar Creapure (TM) för att det bevisligen är renare från restavfall än andra kreatin ska du skita i det också!

Jag fattar inte vad det är du hänger upp dig på?
Jag gav ett sakligt svar på "woods" fråga ang. kreatin, sett från min egen synvinkel. Problem med det eller? I så fall är nog inte diskutionsforum den rätta platsen för dig. :stick:

Jag har heller inte skrivit att Kreatinin är livsfarligt. Jag rekomenderade det renare Creapure (TM) istället eftersom det är renare och fortfarnade billigt!

Så för att sist av allt svara på dina frågor;;;
"Tankar du bilen med gasmask(bensinångor är cancerogena)"NEJ
"Avgaser i stan.........inte bra!" Bor inte i "stan"
"Äter du inte tonfisk (tungmetaller)" Nej, jag äter inte tonfisk!
"Vilken typ av deodorant använder du (cancerogena)" Är du gay eller?
"Chips? (Akrylamid) ajaj" Äter jag inte heller!
"Mega mass 14kg viktuppgång (aspartan) no coments!" Inget för dig med andra ord!
"Listan på s.k skadliga produkter kan göras hur lång som helst." Ja, och vi kan sätta dig överst på den listan!
:smash:

Orkar fan inte med några som dig. Du är helt enkelt inte värd tiden!

/P

Grahn
09-01-2003, 07:50
Mycket kan man väl säga om Thinners kostillskotts rekomendationer :) men förstår inte varför man klagar på att han upplyser om vilket Kreatin som är renast, är väl bara bra att veta?

EiseltUK
09-01-2003, 11:08
Rent principiellt finns det en anledningar att stödja företag som saluför renare produkter och det är för att kundernas krav/efterfrågan sätter standarden för branschen. Om kunderna bara är ute efter det billigast och inte efterfrågar kvalitetskontroller, renhet och säkerthet så kan man lita på att företagen kommer att utnyttja det och sälja skit. Varför anstränga sig om kunderna ändå inte bryr sig?

Mvh
Henrik

Lave
09-01-2003, 14:24
Kan bara säg vad jag tycker om de olika kreatinmärkena. Har testat:
Twinlab, fungerade okej (var flera år sedan, just när jag börjat träna så hade inte full koll).
Eiselt - Fungerade mkt bra
Star's har jag testar 2 ggr. Totalt värdelöst enligt mig. För att ens få lite effekt så får man äta STORA mängder av det. Vad det är utblandat med vet jag inte.. Men fungerar gör d fan inte..

Kristian
09-01-2003, 14:27
Har också provat kreatin från star och det gav ingen effekt alls.
Efter en tid så köpte jag från Fairing och fick då en liten effekt, provade sedan KCG och fick super effekt.

/Kristian

spinkoo
09-01-2003, 14:36
Både jag och träningspolarn har fått utmärkta resultat av stars kreatin.;)

Gäller att lägga sitt hjärta i placebo-effekten, tror man inte på det så kommer det inte att funka. Undra om Tinner skulle få resultat av Farings kreatin i en star-burk :eek:

muskelbyggarn
09-01-2003, 16:49
Ja du spinkoo, du såg 2 st bara i denna tråd som inte fick någon effekt, undrar hur många klagomail jag får om det per vecka ang. det märket :D

Men som jag skrev förut, det är bra att vara dumsnål, eller hur? :naughty:

Ang. Tinner så kan man lura i honom vad som helst. Mycket bra faktiskt. Har fått honom beroende av ALA nu också, det är bra :D

Vänl,,,
Tobbe

ugly_kid
09-01-2003, 17:00
nån som vet hur rent exells kreatin är från Dicyandiamide ,Dihydrotriazine och Sodium.

Pecca
09-01-2003, 17:12
Joel>
Du frågar väldigt mycket om exell. Man skulle kunna tro att du skall bli återförsäljare.... eller något sånt!:naughty:

:thumbup:

z_bumbi
09-01-2003, 17:16
Angående stars kreatin så kör nog samtliga mina kompisar på det märket, det funkar tydligen bra för vissa alltså.

I övrigt är det lite kul när folk säger att de inte får någon effekt av en produkt men väl av en annan produkt, finns ju de som säger att de inte får effekt av eiselts kreatin men väl av andra märken t ex men eftersom Eisilts är det renaste så borde det ju vara andra faktorer som har betydelse.
Kan tänka mig att kosten har väldigt stor betydelse när det gäller just kreatin t ex.

EiseltUK
09-01-2003, 17:34
En viktig faktor är givetvis musklernas kreatinmättnad. Om det inte tas upp så gör det ingen nytta. Det är troligen anledningen till att man kan uppleva lite olika skillnader från den ena gången till den andra.

/ Henrik

Pudzianovski
09-01-2003, 19:34
Jag har testat Eiselt, Star, Strength kreatin samt cell tech (om det nu ska räknas till kreatin)

Fick ganska bra resultat av alla. inget var direkt dåligt och inget förvånade mig speciellt mkt heller.

Fast jag föredrar ett billigare kreatin och större doser.

Pudzianovski
09-01-2003, 19:38
EN SAK TILL!

Det skulle vara kul att lägga kreatin märken i olika burkar o ge ut till er alla för att se hur ni reagera på dom.

Dvs Blindtest i ngn månad eller så.

Lave
09-01-2003, 19:41
Originally posted by Pudzianovski
EN SAK TILL!

Det skulle vara kul att lägga kreatin märken i olika burkar o ge ut till er alla för att se hur ni reagera på dom.

Dvs Blindtest i ngn månad eller så.

Hade varit mkt intressant..

EiseltUK
09-01-2003, 19:43
Större dos och mer toxiner. :cheers:

/ Henrik

ugly_kid
09-01-2003, 19:45
var det ingen som kunde svara på hur rent exells kreatin är från Dicyandiamide ,Dihydrotriazine och Sodium.

EiseltUK
09-01-2003, 19:49
Originally posted by ugly_kid
var det ingen som kunde svara på hur rent exells kreatin är från Dicyandiamide ,Dihydrotriazine och Sodium.

Det är lagom av det goda. Relativt små halter för att vara ett billigt kreatin, men givetvis inte i klass med Creapure (då skulle det vara dyrare). Jag har inte de exakta siffrorna i huvet, men jag har sett en analys.

/ Henrik

Bamse
09-01-2003, 19:52
Eiselt, nu när du redan är igång och svarar. Är Exells kreatin kinesiskt / annat halvfabrikat?

EiseltUK
09-01-2003, 20:01
Det finns inga billiga kreatinsorter utanför Kina, men kvalitet hos de Kinesiska tillverkarna kan variera. Vissa tillverkare kan ta fram rätt bra råvaror om de vill, men kunderna som köper Kina-material brukar inte bry sig så mycket om kvalitén så då skickar det halvbra. Om man vill ha riktigt rent kreatin så bör man hålla sig till Creapure.

/ Henrik

Bamse
09-01-2003, 20:04
OK, Exell = kinesiskt alltså. :devil:

EiseltUK
09-01-2003, 20:38
Originally posted by Bamse
OK, Exell = kinesiskt alltså. :devil:

Jag tror nog att det är en aning bättre än de vanliga kreatinet som kommer från Kina. Man bör tänka på att alla svenska märket utom Fairing och Eiselt använder kinesiskt kreatin, så det är itne ovanligt.

/ Henrik

Galatasaray
09-01-2003, 23:46
Eiselt:Varför har ni ingen kreatinformula produkt? Jag undrat detta länge.Om man kör explode+dextropure+ALA finns det något annat som man kan köpa för att öka effekten ytterligare,tex Taurin eller något?

tack,gala

EiseltUK
10-01-2003, 00:23
Originally posted by Galatasaray
Eiselt:Varför har ni ingen kreatinformula produkt? Jag undrat detta länge.Om man kör explode+dextropure+ALA finns det något annat som man kan köpa för att öka effekten ytterligare,tex Taurin eller något?

tack,gala

Det skulle möjligen vara beta-alanin eller karnosin (ej karnitin). Taurin och många av de andra ämnena som används i kreatinbladningar har ingen dokumenterad effekt. det viktigaste är kreatin + kolhydrater. Om du vill ha en bättre effeket kanske du ska testa kreatinpyruvat som är en molekyl där man på kemisk nivå har bunidt kreatin med pyruvat. Det är alltså inte kreatin monohydrat + kalciumpyruvat. Den nya molekylen får helt andra kinetiska egenskaper som förbättrar effekten.

Mvh
Henrik

Bamse
10-01-2003, 00:46
Beta-alanin. Är det det som är "patenterat" i KCG?

Fairing
10-01-2003, 08:11
Kombinationen Beta-alanine och Kreatin är patenterad av oss.

Kan väl även berätta att vi har provat Kreatin pyruvate med Carnosine och Kreatinpyruvate och Beta alanine som en ersättare till KCG och den blandningen med Carnosin var väldigt effektfull för uthållighetsidrottare.

Vi kanske går över och kör Kreatinpyruvate i KCG under år 2003.

Mvh/Lasse

Galatasaray
10-01-2003, 08:57
Vad är Karnosin?Var får man tag på det?

tazk,gala