View Full Version : Cla
Galatasaray
05-01-2003, 12:11
Hallo igen.Nu undrar jag om det är någon som provat att ligga på cirka 5-6g CLA per dag under diet eller uppbyggnad? Är lite smått intresserad av CLA och frågan är om den funkar bra?
tack,gala
Ett par killar på gymet vet jag fick bra resultat av CLA. Tror att dom tog runt 6-7gr/dag.
Själv tycker jag att det ger en liten extra skjuts under diet, och att det håller fettnivåerna på en acceptabel nivå under "intedeffen".
Vänligen,,,
Petrus
PS: Se till att du köper CLA från "Tonalin" eller "CLAonE"...(trademarks)DS.
Slinker in med en följdfråga i samma tråd, var köper man CLA billigast? Tycker de verkar ockerpriser överallt..
mvh
david
CLA är inte speciellt billigt, det håller jag med om.
Vilket märke som är billigast vet jag inte, men ett råd är att kolla hur mycket av innehållet i kapslarna som är CLA.
AST vet jag har 1000mg CLA/kapsel = 75% av innehållet i kapseln.
Optimum har 750mg CLA/kapsel = 75% av innehållet i kapseln.
STAR´s kapslar är på 1000mg, varav ???mg är CLA, men vad jag vet är det varken CLAonE eller Tonalin.
Vänligen,,,
Petrus
Jo därför jag frågade om nån gjort de arbetet så jag skulle slippa :)
mvh
david
muskelbyggarn
06-01-2003, 18:53
Bra CLA priser kommer på en site nära dig inom kort :naughty:
Vänl,,,
Tobbe
Jag körde på ca 5 gram cla + ca 5 gram omega3 / dag en period under hösten. Det kändes bra. Som man fick en liten extra skjuts i träningen och jag kände mig hyffsat hård. Men jag håller med om att det är dyrt. Jag hade tur och fick burken gratis, men jag är tveksam till om det är värt pengarna om man ska köpa det, till ordinarie pris iallafall. Borde gå att köpa i flaska, precis som omega3 för att få ner priset. Kanske smakar skit, men man äter det ju inte för att tillfredställa smaklökarna precis.
Har man provat gamla whey hydron slinker det mesta ner med ett leende.:D
Jo de flesta verkar känna att de ger en skjuts i rätt riktining så jag tänkte ge de en chans. För märbara resultat ska man i alla fall köra 2-3 månader på minst 3g/dag (enligt vad jag läst), så de går ju ett par burkar oavsett fakbrikat. Då borde de ju gå att få ner priserna om man köper t.ex. 5 burkar.. Jeje får se, tobbe verkar ju ha nått i kikarn :rolleyes:
mvh
david
Tonalin (finns på hälsokosten) har flytande i flaska, tror det är lite smaksatt. ingen aning om pris eller villken % det är på den ?
kraftsport
06-01-2003, 22:59
kanske det går ner i pris som även kreatin har gjort efter några år.
EiseltUK
06-01-2003, 23:36
Eiselt kommer med en starkare variant med högre halt t10, c11 som kommer säljas till ett ganska bra pris. Det kommer dock ta någon månad för kapslarna har 8 veckors leveranstid.
Mvh
Henrik
EiseltUK
06-01-2003, 23:36
Originally posted by EiseltUK
Eiselt kommer med en starkare variant med högre halt t10, c12 som kommer säljas till ett ganska bra pris. Det kommer dock ta någon månad för kapslarna har 8 veckors leveranstid.
Mvh
Henrik
Bodyblast.com
06-01-2003, 23:39
Eiselt & Skip är det företag som håller bäst pris på CLA enligt mig. Jag har faktiskt lite koll :p
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.