View Full Version : ALA+creatine
Galatasaray
04-01-2003, 11:29
Hallo,ny på forumet.Har tänkt och köra creatine nu och undrar om det verkligen ger någon mycket bättre effekt om man kombinerar med ALA? Jag menar är det inte bättre att skippa ALA och i såfall köra med typ Pre-load el HSC?
tack,gala
Klicka på search och knappa därefter in ALA och sedan Perform Search så ska du få se på fan ;)
Om det är första gången du använder kreatin tycker jag inte att du behöver köpa ALA till. Tycker t om att det räcker om du köper ett vanligt Monohydrat.
Själv får jag bättre resultat av PreLoad och HSC än av vanligt Monohydrat, men om Monodyratet hade räckt för mig hade jag självklart använt det!
Testa vanligt Monohydrat först, är du inte nöjd kan du antingen komplettera det med ALA för att se ev skillnad, eller använda PreLoad eller HSC.
Det är billigast att testa det billigaste först! ;)
Vänligen,,,
Petrus
The Dwag
04-01-2003, 12:05
Originally posted by Galatasaray
Hallo,ny på forumet.Har tänkt och köra creatine nu och undrar om det verkligen ger någon mycket bättre effekt om man kombinerar med ALA? Jag menar är det inte bättre att skippa ALA och i såfall köra med typ Pre-load el HSC?
tack,gala
Kör med Pre-Load eller HSC och ALA så skall du se på grejer !
Kör kreatin Load med ett vanligt kreatin.. Tex Optimums Creatine Powder "det är creapure "
Sen kör du med en servering per dag med Pre-Load eller HSC och ALA efter träning !
Ät 3 tabbar ALA per dag dvs 600mg !
Frukost !
Kolhydrater, protein+ 200mg ALA och 1tsk Kreatin
Mellanmål
- Kolhydrater, protein+ 1tsk Kreatin
Lunch
- Kolhydrater, protein + 1tsk Kreatin
Pre workout
Post workout
- servering med Pre-Load eller HSC, 200mg ALA, 30gram Vassle
Middag
Kvällsmål
-Kolhydrater, protein + 200mg ALA och 1tsk Kreatin
Ungefär så här borde bli ganska bra för att du skall få bra effekt
:bpump:
Vet inte hur mycket du äter kanske blev för mycket ? Lite svårt för mig att veta såg jag gissade på något liknade... och äter du inte på så mycket så är det bara att börjar... så skall du se på grejer :thumbup:
GhostFace
04-01-2003, 12:20
...och innan Mr L-Glutamin hinner före...
Glöm inte L-Glutamin !
:angel:
Galatasaray
04-01-2003, 15:44
Tack så mycket för svaren! Jag har kört med creatine förr och det har funkat bra.Men grejen är den att jag undrar om ALA höjer effekten av kreatin avsevärt? Jag har råd att köra ALA 3 kapslar om dagen men inte med någon preload el HSC,det går bara inte!
tack,gala
The Dwag
04-01-2003, 15:47
Originally posted by Galatasaray
Tack så mycket för svaren! Jag har kört med creatine förr och det har funkat bra.Men grejen är den att jag undrar om ALA höjer effekten av kreatin avsevärt? Jag har råd att köra ALA 3 kapslar om dagen men inte med någon preload el HSC,det går bara inte!
tack,gala
Köp druvsocker ( i pulverform) på ICA och gör din egen Creatine Transporter om du inte har råd med allt....
Kom ihåg att ALA fungerar bäst tillsammans med kolhydrater.
Så då blir det Kreatin + ALA + Druvsocker i pulverform.... :thumbup:
Jag håller helt med Dawg!!!
(Tror det är första gången t om...:D )
Vänligen,,,
Petrus
The Dwag
04-01-2003, 16:05
Originally posted by Tinner
Jag håller helt med Dawg!!!
(Tror det är första gången t om...:D )
Vänligen,,,
Petrus
Att du håller med mig... det förstår jag !
Att det är första gången du har haft sex förstår jag inte vad det har med det hela att göra..... men kul att du fick det sagt !:thumbup:
:D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.