View Full Version : Triple Whey Fuel
EiseltUK
03-01-2003, 20:54
Det har ju funnits lite frågetecken kring den nya innehållsförteckningen på Triple Whey Fuel från Twinlab. Jag har fått information från USA och det verkar som att de har ändrat innehållet där, men i Sverige ska sammansättningen vara samma som tidigare.
I USA är ingredienslistan enligt följande:
Ingredienser: Vassleprotein, Kalciumkaseinat, Arom, Kaliumcitrat, Guar Gum, Kisel, Aspartam, L-Glutamine.
Mvh
Henrik
Joachim B
03-01-2003, 21:00
Tack för det Henrik!
:thumbup:
ivandrago
04-01-2003, 14:28
Eiselt jag diggar eran nya logga stenhårt!! Keep up the good work!
Önskemål: fixa en lättblandad gainer! När jag testade max gainer i somras krävdes det närmare en liter vatten till 100gr pulver, jämfört med twinlabs där det räcker med typ 4dl.
EiseltUK
04-01-2003, 15:10
Originally posted by ivandrago
Eiselt jag diggar eran nya logga stenhårt!! Keep up the good work!
Önskemål: fixa en lättblandad gainer! När jag testade max gainer i somras krävdes det närmare en liter vatten till 100gr pulver, jämfört med twinlabs där det räcker med typ 4dl.
Hej!
Vi jobbar på en gainer - som kommer heta FASTGAIN - som kommer att blir tunnare och kräva mindre vätska. Det kommer vara ca 30 % protein från vassle samt ett kolhydratkomplex bestående av dextros, maltodextrin och amylopektin, samt vitaminer och mineraler. Det tar kanske 2 månader innan den är klar.
Mvh
Henrik
Vad är amylopektin för kolhydratkälla? Är den långsam eller snabb?
EiseltUK
04-01-2003, 15:22
Amylopektin är en stärkelse med en hög molekylvikt som har en grenad struktur (till skillnad från amylos som har raka kedjor av glukos). Amylopektin är troligen den kolhydrat som tas upp snabbast (Vitargo innehåller även amylopektin).
Mvh
Henrik
ivandrago
04-01-2003, 19:51
Originally posted by EiseltUK
Hej!
Vi jobbar på en gainer - som kommer heta FASTGAIN - som kommer att blir tunnare och kräva mindre vätska. Det kommer vara ca 30 % protein från vassle samt ett kolhydratkomplex bestående av dextros, maltodextrin och amylopektin, samt vitaminer och mineraler. Det tar kanske 2 månader innan den är klar.
Mvh
Henrik
Kanon! 30% låter gött. Lycka till!
nordland
04-01-2003, 21:55
Låter fint, gamla hederliga max gainer krävde ju 1 liter vätska + en cementblandare för att blandas.
Jag hoppas ni kommer fortsätta med de frystorkade jordgubbsbitarna...:thumbup:
EiseltUK
08-01-2003, 17:45
Meddelande från Twinlab USA angående Triple Whey:
"Thank you for your inquiry and interest in Twinlab. The formula hasn't been changed in any way, the forms of the protein are the same, just worded different!
Good health to you!"
EiseltUK
08-01-2003, 18:27
"The unflavored does not contain casein, the flavored powders contain calcium casinate which is casein."
Det har ju funnits lite frågetecken kring den nya innehållsförteckningen på Triple Whey Fuel från Twinlab. Jag har fått information från USA och det verkar som att ingrediensföretackningen är enlligt nedan, och det verkar alltså inte vara ett feltryck:
Ingredienser: Vassleprotein, Kalciumkaseinat, Arom, Kaliumcitrat, Guar Gum, Kisel, Aspartam, L-Glutamine.
Mvh
Henrik
Vilka tomtar dem är!
var det inte samma sak med gainer fuel och mass fuel. att dem flaggar för att det är vassle i dem, fast att det inte är det?
blir nog enbart Eiselts produkter för mig framöver.
Hur kan hälsokostrådet godkänna en produkt med felaktig angivet innehåll? Helt jävla otroligt när det bäst säljande kosttillskottsföretaget ( i sverige) "lurar" konsumenterna med felaktig info.:mad:
EiseltUK
09-01-2003, 11:11
Jag har aldrig sett att det stått kalciumkaseinat på etiketten förut så det måste vara något de ändrat nyligen och då har nog Hälsokostrådet inte sett det.
/Henrik
Talade med Gunnar .L. som är produktansvarig på Twinlab han hävdar bestämt att Tripple Whey INTE innehåller Kasein/Kalcium Kaseinat. Skumt det här:confused:
EiseltUK
27-01-2003, 16:50
Originally posted by Fairing
Talade med Gunnar .L. som är produktansvarig på Twinlab han hävdar bestämt att Tripple Whey INTE innehåller Kasein/Kalcium Kaseinat. Skumt det här:confused:
Det är ganska lätt att kolla olika proteinfraktioner med raketelektofores och antikroppar.
Mvh
Henrik
EiseltUK: Om jag inte tar helt fel så har väl du en egen firma som borde kunna skicka den på analys ? Var ju liksom du som tog upp ämnet :D
EiseltUK
27-01-2003, 18:12
Originally posted by z_bumbi
EiseltUK: Om jag inte tar helt fel så har väl du en egen firma som borde kunna skicka den på analys ? Var ju liksom du som tog upp ämnet :D
Nja, det inte är vår sak att agera polis. Men vi kan stå för kostnaden om någon vill testa produkter som verkar tvivelaktiga och om det finns en skälig anledning att tro att något är fel.
Vi gör vanligen en del analyser på andra produkter. Senast idag fick vi svar på att chokladsmaken av ett protein från ett amerikanskt märke innehåller 5 %-enheter för lite protein. Såna fel beror oftast på att man i tillverkningen inte kontrollerar råvarorna vid varje batch. Företaget påstår dock att de har superkvalitet.
Vi väntar också på svar på en MRP som vi kollar om den innehåller vassleprotein, vilket framgår av etiketten. Vi tror inte det.
/ Henrik
goa_killen
27-01-2003, 18:15
eiselt----> Får man veta vilket/vilka märke de rör sig om?
EiseltUK
27-01-2003, 18:27
Originally posted by goa_killen
eiselt----> Får man veta vilket/vilka märke de rör sig om?
Nej, tyvärr kan jag inte säga det eftersom det säkert bara är tillfälligt. Det rör sig dock om ett ganska stort företag.
/ Henrik
Nej, tyvärr kan jag inte säga det eftersom det säkert bara är tillfälligt. Det rör sig dock om ett ganska stort företag.
/ Henrik
finns en ganska stor risk för stämning från dessa företag antar jag.
men som sagt va, skitbra att ni gör analyser.
EiseltUK
28-01-2003, 20:14
Det är flera amerikanska företag som strävar efter att producera inom Europa för att komma ned i pris. Det ryktas bl a om att Met-Rx kankse ska börjas tillverkas i Sverige.
/ Henrik
Maaattias
28-01-2003, 21:57
Måste man få i sig proteinerna direkt efter träning??
eller räcker det om man får i sig dem senare under dagen?
ivandrago
28-01-2003, 22:11
direkt!!!
gjordes nån undersökning som jag läste nyligen där man undersökte två grupper som tränade samma program där den ena fick protein och kolisar direkt efter träning och den andra 2 timmar efter.
Gruppen som fick direkt efter träning ökade en viss % muskelmassa, gruppen som fick 2 timmar efter ökade ingenting! Detta resultat var väldigt oväntat för man trodde att den andra gruppen åtminstone skulle öka något.
kan tyvärr inte hänvisa till undersökningen då jag inte kommer ihåg var jag läste den..
EiseltUK
28-01-2003, 22:15
Det finns flera såna undersökningar, men jag har inte sett någon som visar hur timingen påverkar muskeltillväxt på längre sikt. Om man vilar tillräckligt mellan träningspassen och äter bra så tror jag att det går ganska jämt upp, men varför ta det osäkra före det osäkra? Lika bra att ta direkt efter - det lär ju inte ge sämre reultat i varje fall.
/ Henrik
muskelbyggarn
29-01-2003, 00:02
Kan bara skriva för min egen del samt ett flertal andra att ta vassleprotein samt kolisar så snabbt som möjligt efter träning och sedan fylla på med mer näring under de efterföljande timmarna har fått min egna träning att ta fart.
Forskning i all ära, det gäller och prova själv också.
Nya rön tyder på att en protein/kolhydratsdrink direkt innan träning ger bättre effekt än att ta samma drink direkt efter träning. Därmed inte sagt att man skall hoppa över den efter träning utan kombinera dem båda. Kan bara göra :thumbup: fungerar kanon!
Vänl,,,
Tobbe
EiseltUK
27-02-2003, 12:10
Det är tydligen så att det specialtillverkas en version för den svenska marknaden. Att det har stått kaseinat på någon av triple-förpackningarna kan ju helt enkelt vara ett misstag. Det kommer väl troligen fixas till så fort som möjligt.
/ Henrik
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.