PDA

View Full Version : Syntrabol & Methoxylon

-xR-
01-01-2003, 18:25
Jag tittade lite på gymgrossistens hemsida och de hade lite erbjudande ang Methoxylon och Syntrabol. Frågan är ju ifall detta är ngt att ha eller bluff och man slänger pengarna i sjön.

Ngn som kan berätta lite ang. dessa?

:rolleyes:

(Har sökt utan att funnit någon info)

/Mvh

Petrus
01-01-2003, 18:49
"Lika bra som Prohormoner och Steroider" har jag för mig att dom marknadsför dom som..." :laugh: :laugh: :laugh:

I första hand ska du lägga pengarna på vanlig mat, protein och ev kreatin!!!
Därefter kan du ev börja titta på glutamin, bcaa´s mm.
Syntrabol och Methoxylon kommer ganska långt ner på listan. Det KAN ge en viss effekt, men inte i närheten av vad GG vill få dig att tro!

Vänligen,,,
Petrus

Lord_X
02-01-2003, 10:32
Det enda jag vet om det är att det påstås att det ska öka proteinsyntesen med 200% ..ännu bättre om de kombineras...
Så käka det och fullkomligt vräk i dig proteiner så kommer det att hända grejor... Påstås det i alla fall :D *geeee*!!

goa_killen
02-01-2003, 11:37
Har för mej att de var någon som porvade här på forumet en gång..

Han fick en gratisburk av *************...
kommer dock inte ihåg hur de gick...

muskelbyggarn
02-01-2003, 13:40
Läs det Tinner skrev. Köp det inte, är inte värt pengarna om du inte vet vad du ger dig in på.

Vänl,,,
tobbe

honken.19
03-01-2003, 15:02
verkar som att ingen som provat det fått nån märkbar effekt av det förutom en kompis till mig som äter de och får en j*vla styrkeökning varje gng han kör på det !! Men ja vet inte kanske är psykiskt...men ja ska nog prova det nån gng när ja orkar då ska jag skriva hur de gick.

Men XR om du köper det se til att ta tabletterna i samband med måltider som har mycket protein tex. om du tar en protein drink direkt efter träningen så är det ju ett utmärkt tillfälle....

/Håkan

goa_killen
03-01-2003, 21:39
Originally posted by honken.19
verkar som att ingen som provat det fått nån märkbar effekt av det förutom en kompis till mig som äter de och får en j*vla styrkeökning varje gng han kör på det !! Men ja vet inte kanske är psykiskt...men ja ska nog prova det nån gng när ja orkar då ska jag skriva hur de gick.

Men XR om du köper det se til att ta tabletterna i samband med måltider som har mycket protein tex. om du tar en protein drink direkt efter träningen så är det ju ett utmärkt tillfälle....

/Håkan

Vilket av dom va de han provade?
Methoxylon eller Syntrabol

EiseltUK
03-01-2003, 22:12
Synthrabol innehåller samma aktiva ingrediens som Retibol, men utgångsmaterialen är olika. Efter 10 års erfarenhet av denna substans kan jag säga att om du äter bra och tränar tungt så ska du märka att styrkan ökar. Vi har gjort en studie med Retibol på tränande på elitnivå som alla ökade styrkan markant i jämförselse med dem som fick placebo (maltodextrin).

När det gäller Methoxylon (innehåller samma som Metoxyl) så finns det gamla patent från 70-talet som visar att det ska ha en anabol effekt på djur. Exakt verkningsmekanism är inte känd. Metoxyl innehåller en typ av isoflavone, och det finns andra isoflavoner, t ex irpiflavone, chrysin, dadzein osv som har effekt på bla skelettuppbyggnad, aromtas osv. Det är inte helt omöjligt att produkterna ger en muskeluppbyggande effekt, men vi vet ännu inte hur man ska använda det på bästa sätt.

Det är nog därför bättre att lägga pengarna på Synthrabol (eller Retibol). Som någon nämnde tidigare så ska du alltid i första hand satsa på proteiner, kreatin och glutamin som är med grundläggande produkter.

Mvh
Henrik

honken.19
03-01-2003, 23:15
Han använder syntrabol !

/Håkan

goa_killen
03-01-2003, 23:42
""Synthrabol innehåller samma aktiva ingrediens som Retibol, men utgångsmaterialen är olika""

Du kan inte förklara?

Tack annarsbåde eiselt och honken!

PDS
04-01-2003, 10:51
Ecdysterone är det samma som Retibol eller en ingrediens???

EiseltUK
04-01-2003, 15:26
Synthrabol innehåller edkyson från Cyanotis Vaga.
Retibol innehåller ekdyson från Rhamponticum Carthamoides.

Råvaran i Retibol är en känd adaptogen som har många andra egenskaper vid sidan av den "anabola" effekten. Det är också den råvara och den produkt som genomgått flest studier.

Mvh
Henrik

PDS
04-01-2003, 18:23
Är väl kanske inte samma men jag lägger upp det ändå:

Fråga: Jag har sett kosttillskott som innehåller ekdysteroider. De påstås i annonserna ha kraftfulla muskelbyggande egenskaper. Stämmer det?

Svar: Jag skrev i boken "Kosttillskott för idrott' om ekdysteroider eller ecdysteron som jag kallar det i boken. Vid min research kom jag fram till en del intressanta slutsatser. I naturen används ecdysteron bl a av krabbor och humrar för att ömsa skal. Man finner även höga koncentrationer av ämnet i den sydamerikanska växten Pfaffia Paniculata, ur vilken substansen utvinns. Eftersom ecdysteron har en kemisk struktur som påminner om däggdjurens testosteron kan man misstänka att de båda hormonerna ska ha liknande effekter i människokroppen. Det skulle innebära att ecdysteron skulle ge anabola effekter och en ökad muskelmassa hos idrottare.

Det finns några enstaka ryska studier där man givit ecdysteron till försöksdjur, men det finns inga studier på människor, än mindre på tränande individer. I djurstudierna tycks det som om ecdysteron skulle kunna ge en något förhöjd proteinsyntes, men dessa resultat kan inte överföras direkt till människan. De allra flesta steroidliknande hormoner har dessutom östrogenliknande effekter i människokroppen, som t ex gamma oryzanol. Därför är det mycket tveksamt ifall man över huvud taget ska äta ecdysteron som tillskott. Enligt Mauro di Pasquale (Drugs in sports 3(1), 3-4, 1995) kanske ecdysteron t o m skulle kunna vara en antiandrogen, dvs kunna minska effekten av ditt eget testosteron. En möjlig mekanism är att ecdysteronet skulle kunna binda till testosteronets receptor och blockera den så att ditt eget testosteron inte kan aktivera den. Resultatet skulle då vara totalt motsatt mot vad man önskar, med mindre muskelmassa och mer kroppsfett.

:confused:

Powerbear
05-01-2003, 01:37
:D För mig fungerade retibol bra med styrkeökning som följd. Tung träning och högt proteinintag.
Men tappade lite styrka då jag gjorde uppehåll med retibol.

Men annars så håller jag med om att man bör lägga pengarna på bra mat, protein, gainer, kreatin och glutamin.

Nils
07-05-2003, 00:50
Originally posted by EiseltUK

När det gäller Methoxylon (innehåller samma som Metoxyl) så finns det gamla patent från 70-talet som visar att det ska ha en anabol effekt på djur. Exakt verkningsmekanism är inte känd. Metoxyl innehåller en typ av isoflavone, och det finns andra isoflavoner, t ex irpiflavone, chrysin, dadzein osv som har effekt på bla skelettuppbyggnad, aromtas osv. Det är inte helt omöjligt att produkterna ger en muskeluppbyggande effekt, men vi vet ännu inte hur man ska använda det på bästa sätt.

Jag har kollat upp detta ikväll en stund och inte sett någon visning alls för att det skulle funka. Patentet är ju patent och där kan man skriva vad sjutton man känner för när det gäller effekten. Det kollas inte upp, det är bara exempel var för man vill patentera. Det är vanligt även bland mycket seriösa firmor att ta påhittade exempel för att dölja vilken substans det är i patentet som är av intresse så länge som möjligt.
Jag har också sett massor av referenser hos många som säljer det hela till artiklar men så här långt har INGEN av artiklar jag scannat innehållit något om att det skulle förbättra muskeluppbyggnaden hos djur eller folk.
Jag börjar undra om detta bara är en stort fett fall av medvetet falsk marknadsföring (varför skulle annars man referera till artiklar som i själva verket inte handlar om det som man säger att de handlar om?)
Är det någon som sett någon studie om att folk eller fä kan äta upp detta och få mer muskler?
Nils

hej-sällt
02-07-2003, 09:05
Synthrabol innehåller samma aktiva ingrediens som Retibol, men utgångsmaterialen är olika. Efter 10 års erfarenhet av denna substans kan jag säga att om du äter bra och tränar tungt så ska du märka att styrkan ökar. Vi har gjort en studie med Retibol på tränande på elitnivå som alla ökade styrkan markant i jämförselse med dem som fick placebo (maltodextrin).

Det är nog därför bättre att lägga pengarna på Synthrabol (eller Retibol). Som någon nämnde tidigare så ska du alltid i första hand satsa på proteiner, kreatin och glutamin som är med grundläggande produkter.

Mvh
Henrik

Var det en vetenskaplig studie? vart kan man få tag i den? vad innebär "markant" i %?

EiseltUK
02-07-2003, 11:20
Originally posted by hej-sällt

Var det en vetenskaplig studie? vart kan man få tag i den? vad innebär "markant" i %?

Skriv till:

Dr. Mehis Viru
Institute of Exercise Biology
Univerity of Tartu
Tartu, Estland

så kan du säkert få mer info om resultatet. Jag har ett sammandrag någonstans, men har inte tillgång till det just nu.

Restultaten visade en signifikant skillnad (p<0.05) både i avseende på styrka och muskelökning.

Mvh
Henrik

hej-sällt
02-07-2003, 12:15

Skriv till:

Dr. Mehis Viru
Institute of Exercise Biology
Univerity of Tartu
Tartu, Estland

så kan du säkert få mer info om resultatet. Jag har ett sammandrag någonstans, men har inte tillgång till det just nu.

Restultaten visade en signifikant skillnad (p<0.05) både i avseende på styrka och muskelökning.

Mvh
Henrik
var det en vetenskaplig undersökning?
om ni själva gjort den borde vällan den finnas någonstans hos er?

jag väntar med spänning på att du publicerar den här så att alla kan se den & således även bedöma inte bara om den är signifikant, utan även relevant.

EiseltUK
02-07-2003, 13:41

var det en vetenskaplig undersökning?
om ni själva gjort den borde vällan den finnas någonstans hos er?

jag väntar med spänning på att du publicerar den här så att alla kan se den & således även bedöma inte bara om den är signifikant, utan även relevant.

Vi har inte varit delaktiga i studien... Ta kontakt med Viru på adressen som jag angav. Du kan nog även ta kontakt med honom via epost, sök på Tartu University (http://www.ut.ee/index.aw/set_lang_id=2)

Om studien är relevant är nog upp till betraktaren, men du kanske syftade på det metodiska upplägget?

/ Henrik

hej-sällt
02-07-2003, 14:04

Vi har inte varit delaktiga i studien... Ta kontakt med Viru på adressen som jag angav. Du kan nog även ta kontakt med honom via epost, sök på Tartu University (http://www.ut.ee/index.aw/set_lang_id=2)

Om studien är relevant är nog upp till betraktaren, men du kanske syftade på det metodiska upplägget?

/ Henrik

tack för ditt svar
"Vi har gjort en studie med Retibol på tränande på elitnivå som alla ökade styrkan markant i jämförselse med dem som fick placebo (maltodextrin). "

uppfattar jag som att ni har gjort en studie!

min fråga är om den är vetenskaplig & om resultatet inte bara är signifikant utan även relevant. missuppfattar vi varandra?

EiseltUK
02-07-2003, 15:57

tack för ditt svar
"Vi har gjort en studie med Retibol på tränande på elitnivå som alla ökade styrkan markant i jämförselse med dem som fick placebo (maltodextrin). "

uppfattar jag som att ni har gjort en studie!

min fråga är om den är vetenskaplig & om resultatet inte bara är signifikant utan även relevant. missuppfattar vi varandra?

"Vi" har var nog ett olyckligt ordval. Det var vår produkt som användes... Missförstod dig angånede relevansen. Vågar faktiskt inte svara. Klinisk relevans är inget jag vet speciellt mycket om. Jag förmodar att man kan se resultatets relevans om försökspersonerna t ex först använder Retibol och man noterar ökningar och sedan att de slutar med Retibol och ökningarna avtar. Stämmer det?

Forskarna kan säkerligen ge mer detaljer om upplägg och resultat.

Mvh
Henrik

hej-sällt
02-07-2003, 17:49

/ Henrik
det ser inte lätt uta att hitta info på den adressen

Har du några som helst studier som stödjer påståendet att ecdysteron skulle ha någonsomhelst positiv effekt på muskulär utveckling, gjorda utanför östblocket?

i så fall vill jag gärna att du publicerar dem här, tack.

hur är läget annars då?

Wilson
02-07-2003, 18:15
Jag tycker det snackar hej vilt om syntrabol, methyxol (å allt vad det heter) muskeluppbyggandes effekter, utan att det ens kommer några ordentliga referenser till studier. Åtminstone inte på riktiga människor.
Så länge det inte publiceras någon påtaglig studie som verkligen visar att dessa preparat har en muskeluppbyggande effekt, så kommer då jag inte köpa något av produkterna.
Kosttillskott som verkligen fungerar, brukar sälja sig själv, ungefär som att kreatin är ett välkänt fungerande kosttillskott för styrketränande.

EiseltUK
02-07-2003, 18:22
Referenser finns på vår websida. Tror alla är från öst, en eller två av de tidigast invito är från Japan. I framtiden kommer nog flera av ursprungsländerna gå med i EU så då kanske de är ok? :D De forskare som lett Retibol-studierna är kompetenta och har ofta olika samarbeten med svenska och finska forskare.

Studien har varit poster vid ESCC 2000 i Jyväskylä:
LÄNK (http://www.jyu.fi/liikunta/liikbio/Poster20.htm)

och ytterligare en studie presenterades vid ECSS 2001 i Cologne: LÄNK (http://www.ecss2001.de/HTML/FinalProgramm/D27/D27POS/T27POS229.htm)

Vi hoppas på att studien någon gång ska publiceras men det är tyvärr inte vi som avgör det. Vi har hört att det kan ta väldigt lång tid.

Skickade i fredags 8 burkar Retibol till en som ska tävla i Tour de France. Får se om det blir några medaljer. :)

/ Henrik

Fairing II
02-07-2003, 20:54
Retibol.........du borde ha skickat EPO om han skall vinna:D

hej-sällt driver du med namnet H(EISELT):smokin:

hej-sällt
02-07-2003, 21:16
Originally posted by Fairing II

nej, jag driver med tiden!

namnet kommer från NaCl & min urmoders sällta och detta vill jag ihågkomma medelst namnet hej-sällt. det har ingetsomhelst med ludna sälungar att göra!

På vilket sätt skulle detta kunna driva med Herink Eiselt?

EiseltUK
03-07-2003, 00:07
Originally posted by Fairing II

Är EPO något du säljer... :nono: :D

/ Henrik

Fairing II
03-07-2003, 09:57
Yes, visst säljer jag EPO men berätta det ej får någon (obs skämt)

Får se hur länge det dröjer innan f-äring börjar skriva här på Kolozzeum:D

muskelbyggarn
03-07-2003, 10:15
Jag reggar Fäss-Ring direkt alltså :D

Vänl,,,
Tobbe

hej-sällt
03-07-2003, 10:17
Referenser finns på vår websida. Tror alla är från öst, en eller två av de tidigast invito är från Japan. I framtiden kommer nog flera av ursprungsländerna gå med i EU så då kanske de är ok? :D De forskare som lett Retibol-studierna är kompetenta och har ofta olika samarbeten med svenska och finska forskare.

Studien har varit poster vid ESCC 2000 i Jyväskylä:
LÄNK (http://www.jyu.fi/liikunta/liikbio/Poster20.htm)

och ytterligare en studie presenterades vid ECSS 2001 i Cologne: LÄNK (http://www.ecss2001.de/HTML/FinalProgramm/D27/D27POS/T27POS229.htm)

Vi hoppas på att studien någon gång ska publiceras men det är tyvärr inte vi som avgör det. Vi har hört att det kan ta väldigt lång tid.

Skickade i fredags 8 burkar Retibol till en som ska tävla i Tour de France. Får se om det blir några medaljer. :)

/ Henrik
Tack för länkarna, de leder inte till några hela undersökningar av vederhäftig vetenskaplig kvalitet, utan till en sida full med titlar på studier som verkar ha gjorts.

Det skulle ju givetvis ge en seriös framtoning av en handlare att kunna presentera hela de studier som är gjorda i ämmnet utan anmaning på sin hemsida, och inte bara titlarna. då skulle ju var och en med det intresset kunna bedömma kvaliteten av undersökningen. samt däremed hurpass adekvata påståendena om dess effekter är.

Det ligger ju givetvis också i en seriös handlare direkta intresse att presentera studier där ett negativt resultat uppmätts. Allt för att gagna en helhetsbild av preparatets funktion.

Tillverkare av blufftillskott brukar agera genom att:

1 - kontinuerligt ställa motfrågor, utan att ordentligt svara på de frågor de fått.
2 - hänvisa till resultat som verkar svåra att nå.
3 - ändra sig när de blir pressade.
4 - när väl resultaten presenteras så är de fulla av tveksamheter när de gäller vetenskaplig relevans.
5 - attackera frågaren med att antingen själv eller via bulvan nedkreditera denne & dennes syften.
6 - kritisera sina konkurenters kvalitet.

Håller du med mig om det? eller är det något du vill tillägga om hur tillverkare av blufftillskott agerar?

EiseltUK
03-07-2003, 13:08
Jag tror att det vore ett brott mot upphovsrättsinnehavaren att publicera artiklarna om man inte har tillstånd. Om man är intresserad av att studera artiklarna/ studierna vidare kan man få få tag på dem via universitetsbibliotek. Jag tror inte jag någonsin har sett någon som publicerar studier i sin helhet. redan i skolan får man ju lära sig att ange källorna och inte behöver man bifoga hela artiklarna.

Jag skulle själv som kund uppskatta objektivitet hos ett kosttillskottsföretag men ett sånt företag har jag ännu inte stött på. Alla vinklar sina fakta lite så är det bara. Bland våra referenser under Retibol tror jag att alla studier finns med oavsett vilket resultat de visar.

Om du mailar mig privat så kan jag sätta dig i direkt kontakt med Mehis Viru och jag kan även försöka svara de frågor du har.

1 - kontinuerligt ställa motfrågor, utan att ordentligt svara på de frågor de fått.
SVAR: En motfråga kanske beror på att han/hon inte förstod frågan? Tidbrist, brist på fakta...? Det är väl bara att upprepa frågan om man absolut vill ha ett svar. Att tänka på är att det alltid finns en massa "Wisserbessers" som inte vill annat än att försöka prata omkull någon... har stött på ett tiotal genom åren och de är nästan alltid forskarstuderande.

2 - hänvisa till resultat som verkar svåra att nå.
SVAR: Jag kan bara utgå från EISELT och alla studier vi anger, med några få undantag, finns att beställa via KI (www.mic.ki.se).

3 - ändra sig när de blir pressade.
SVAR: Ett annat ord för att han/hon kanske känner sig övertalad eller inte riktigt kan svara utan att svamla. Ganska naturligt, men kan ju bero på misstolkningar eller något annat.

4 - när väl resultaten presenteras så är de fulla av tveksamheter när de gäller vetenskaplig relevans.
SVAR: Inte ovanligt med studier, speciellt inte gällande muskeltillväxt på människor.

5 - attackera frågaren med att antingen själv eller via bulvan nedkreditera denne & dennes syften.
SVAR: Låter ohyffsat och oseriöst.

6 - kritisera sina konkurenters kvalitet.
SVAR: Legitimt om det finns fog för det eftersom det ligger i både företagets och allmänhetensintresse, men det måste finnas fog för det och man bör kunna visa upp dokumentation om så krävs av den utpekade.

Mvh
Henrik

hej-sällt
03-07-2003, 22:05
gott hur bemöter du då detta?
författare: paulun

Alternativ till testosteron?
Fråga: Jag har sett kosttillskott som innehåller ekdysteroider. De påstås i annonserna ha kraftfulla muskelbyggande egenskaper. Stämmer det?

Svar: Jag skrev i boken "Kosttillskott för idrott' om ekdysteroider eller ecdysteron som jag kallar det i boken. Vid min research kom jag fram till en del intressanta slutsatser. I naturen används ecdysteron bl a av krabbor och humrar för att ömsa skal. Man finner även höga koncentrationer av ämnet i den sydamerikanska växten Pfaffia Paniculata, ur vilken substansen utvinns. Eftersom ecdysteron har en kemisk struktur som påminner om däggdjurens testosteron kan man misstänka att de båda hormonerna ska ha liknande effekter i människokroppen. Det skulle innebära att ecdysteron skulle ge anabola effekter och en ökad muskelmassa hos idrottare.
Det finns några enstaka ryska studier där man givit ecdysteron till försöksdjur, men det finns inga studier på människor, än mindre på tränande individer. I djurstudierna tycks det som om ecdysteron skulle kunna ge en något förhöjd proteinsyntes, men dessa resultat kan inte överföras direkt till människan. De allra flesta steroidliknande hormoner har dessutom östrogenliknande effekter i människokroppen, som t ex gamma oryzanol. Därför är det mycket tveksamt ifall man över huvud taget ska äta ecdysteron som tillskott. Enligt Mauro di Pasquale (Drugs in sports 3(1), 3-4, 1995) kanske ecdysteron t o m skulle kunna vara en antiandrogen, dvs kunna minska effekten av ditt eget testosteron. En möjlig mekanism är att ecdysteronet skulle kunna binda till testosteronets receptor och blockera den så att ditt eget testosteron inte kan aktivera den. Resultatet skulle då vara totalt motsatt mot vad man önskar, med mindre muskelmassa och mer kroppsfett.

obbe
03-07-2003, 22:13
Jag käkade Syntrabol i ca 2månader och jag mådde toppen! fick faktsiskt ganska bra resultat. Psykiskt eller inte vet jag inte!
Hur som helst så en tid efter att jag slutade ta Syntrabol märkte jag en klar nedsättning av vissa luster (hrmm).... Som tur är har det gått tillbaka till det (Normala) igen (ca 4 månader efter).
Om detta kan bero på Syntrabolen vet jag inte, men jag måste säga att det tyder väldigt mycket på det... Kan det stämma???

EiseltUK
04-07-2003, 00:20
gott hur bemöter du då detta?
författare: paulun

En första intressant motfråga är varför det förekommer i vissa växter? Har för mig att Slama K skrev någon om det i sin arikel, men har den tyvärr inte här. Artikeln jag refererar till finns som abstrakt HÄR. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=8698114&dopt=Abstract)

Fredriks svar baserar sig på den gamla skrönan om att växtoler med kolskelett, som påminner om anabola steroider, skulle vara anabola. Det har dementerats om och om igen. Vissa steroler har dock hormonliknande aktivietet, t ec kan beta-sitosterol hämma 5-alfa-reduktas och andra kan blocker androgenreceptorer osv. Men för att återgå till ämnet: Ekdysteron har ingen hormonell aktivietet, vilket Viru visat i en studie med Retibol som presenterades i Cologne (ej publicerad). Forskning tyder (bla Okui S et al) tyder på att verkningsmekanismen sker i cytoplasma där mRNA och tRNA arbetar effektivare. En sådan effekt har inte steroider då dessa påverkar rRNA i cellkärnan.

Att det inte finns studier på människor kanske var gällande för några år sedan, men gå in på denna LÄNK (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed&cmd=Display&dopt=pubmed_pubmed&from_uid=8704590) så räknar jag i varje fall till fyra studier på atleter, dock ryska studier (men bättre än inget alls). Jag tror att problemet är att man ibland måste använda andra sökord, t ex ekdisten, ekdysterone, 20-hydroxyecdysterone, Polypodin A, isoinokosteron, ecdystene, ecdysteroid osv.

Fredrik har inte sett resultatet av Virus studie, men jag tror att Monika Wieckowski har det. Hon ville skriva om den på B&Ks sida om forsknign för något år sedan men de tog tydligen inte in den eftersom det kunde tolkas om reklam för vår produkt. :(

Mvh
Henrik

EiseltUK
04-07-2003, 00:26
Originally posted by obbe
Jag käkade Syntrabol i ca 2månader och jag mådde toppen! fick faktsiskt ganska bra resultat. Psykiskt eller inte vet jag inte!
Hur som helst så en tid efter att jag slutade ta Syntrabol märkte jag en klar nedsättning av vissa luster (hrmm).... Som tur är har det gått tillbaka till det (Normala) igen (ca 4 månader efter).
Om detta kan bero på Syntrabolen vet jag inte, men jag måste säga att det tyder väldigt mycket på det... Kan det stämma???

Jag kan inte tala för Syntrabol, men Retibol har ingen hormonell effekt på något sätt. Om den fäster vid några receptorer så är det mest troligen östrogenreceptorerna och i så fall bör den östrogena effekten hämmas, men det är inget som syns i blodanalyser. Det kanske är något annat i Syntrabol också? Råvaran är dock inte samma och den sägs innehålla många gånger högre dos än Retibol. Jag tror inte att en högre dos ger bättre effekt (baserat på erfarenhet sedan 1994) utan tror att man kan få oönskade effekter.... kanske blir man en krabba? :)

/ Henrik

hej-sällt
04-07-2003, 09:02

En första intressant motfråga är varför det förekommer i vissa växter? Har för mig att Slama K skrev någon om det i sin arikel, men har den tyvärr inte här. Artikeln jag refererar till finns som abstrakt HÄR. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=8698114&dopt=Abstract)

Fredriks svar baserar sig på den gamla skrönan om att växtoler med kolskelett, som påminner om anabola steroider, skulle vara anabola. Det har dementerats om och om igen. Vissa steroler har dock hormonliknande aktivietet, t ec kan beta-sitosterol hämma 5-alfa-reduktas och andra kan blocker androgenreceptorer osv. Men för att återgå till ämnet: Ekdysteron har ingen hormonell aktivietet, vilket Viru visat i en studie med Retibol som presenterades i Cologne (ej publicerad). Forskning tyder (bla Okui S et al) tyder på att verkningsmekanismen sker i cytoplasma där mRNA och tRNA arbetar effektivare. En sådan effekt har inte steroider då dessa påverkar rRNA i cellkärnan.

Att det inte finns studier på människor kanske var gällande för några år sedan, men gå in på denna LÄNK (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed&cmd=Display&dopt=pubmed_pubmed&from_uid=8704590) så räknar jag i varje fall till fyra studier på atleter, dock ryska studier (men bättre än inget alls). Jag tror att problemet är att man ibland måste använda andra sökord, t ex ekdisten, ekdysterone, 20-hydroxyecdysterone, Polypodin A, isoinokosteron, ecdystene, ecdysteroid osv.

Fredrik har inte sett resultatet av Virus studie, men jag tror att Monika Wieckowski har det. Hon ville skriva om den på B&Ks sida om forsknign för något år sedan men de tog tydligen inte in den eftersom det kunde tolkas om reklam för vår produkt. :(

Mvh
Henrik
så frippe har alltså missförstått det underbara medlet retibol? och annan repportering kring undermedlet retibol hindras pga av att det kan tolkas som reklam ...hmmm jo jo.

I så fall kan du ju alltid skicka lite upplysningar till frippe och se om du kan "utbilda bort" åsikten.

Exakt vad är det du påstår att undermedlet retibol kan ge för effekter? Sammanfatta gärna rappporterna du refererar till på Eiselts hemsida.

hej-sällt
04-07-2003, 09:12

Jag kan inte tala för Syntrabol, men Retibol har ingen hormonell effekt på något sätt. Om den fäster vid några receptorer så är det mest troligen östrogenreceptorerna och i så fall bör den östrogena effekten hämmas, men det är inget som syns i blodanalyser. Det kanske är något annat i Syntrabol också? Råvaran är dock inte samma och den sägs innehålla många gånger högre dos än Retibol. Jag tror inte att en högre dos ger bättre effekt (baserat på erfarenhet sedan 1994) utan tror att man kan få oönskade effekter.... kanske blir man en krabba? :)

/ Henrik

Om det fäster på östrogenreceptorn lär det ju ha hormonell aktivitet! antingen direkt eller indirekt, allt annat måste ju vara missriktad logik. I ditt tidigare inlägg hänvisade du ju till att retibol saknade hormonell aktivitet, hur ska du ha det?

z_bumbi
04-07-2003, 10:25
Hon ville skriva om den på B&Ks sida om forsknign för något år sedan men de tog tydligen inte in den eftersom det kunde tolkas om reklam för vår produkt. :(

Mvh
Henrik

Måste vara första gången i världshistorien som B&K tog sådana hänsyn, hade du dragit ner annonsantalet den månaden ? :D

EiseltUK
04-07-2003, 10:27

Om det fäster på östrogenreceptorn lär det ju ha hormonell aktivitet! antingen direkt eller indirekt, allt annat måste ju vara missriktad logik. I ditt tidigare inlägg hänvisade du ju till att retibol saknade hormonell aktivitet, hur ska du ha det?

Ett ämne behöver inte ha hormonell aktivitet bara för att det fäster vid receptorerna.

/ Henrik

hej-sällt
04-07-2003, 10:58

Ett ämne behöver inte ha hormonell aktivitet bara för att det fäster vid receptorerna.

/ Henrik
vilka belägg har du för det påståendet?
fäster det på en hormonreceptor bör det ju påverka hormonreceptorn :)

hej-sällt
04-07-2003, 11:10
Originally posted by z_bumbi

Måste vara första gången i världshistorien som B&K tog sådana hänsyn, hade du dragit ner annonsantalet den månaden ? :D

så sant, så sant.

EiseltUK
04-07-2003, 11:17

så frippe har alltså missförstått det underbara medlet retibol? och annan repportering kring undermedlet retibol hindras pga av att det kan tolkas som reklam ...hmmm jo jo.

I så fall kan du ju alltid skicka lite upplysningar till frippe och se om du kan "utbilda bort" åsikten.

Exakt vad är det du påstår att undermedlet retibol kan ge för effekter? Sammanfatta gärna rappporterna du refererar till på Eiselts hemsida.

Missförtått tror jag inte, men inte haft alla fakta när har skrev sin bok för länge sedan och boken är ju inte direkt en tung vetenskapligt bibel, även om det totalt sett är bra och informerande för de som behöver mer information. Det finns en del andra saker som jag inte anser stämma i boken, men alla har rätt till sina tolkningar och åsikter.

Det anges väl referenser längst bak i boken som han grundat sin text på? Om jag inte missminner mig så är det 3-4 referenser och en av dem är Mauro DiPasquale gamla Drugs in Sports som är ordentligt bristfällig under kosttillskottsdelen.

Har jag påstått att Retibol skulle vara ett undermedel. :confused:

/ Henrik

EiseltUK
04-07-2003, 11:19

så sant, så sant.

Det tar faktiskt alltid hänsyn till sånt. Det vet alla annonsörer mer än väl. Som annonsör vill man j ugärna få med lite smygreklam, men B&K har alltid varit stenhårda på den punkten. Enda gången är när de gör reportage med sponsrade personer.

Det gör ju tidningen mer opartisk vilket är bra.

/ Henrik

hej-sällt
04-07-2003, 12:44

/ Henrik

1 vilka belägg har du för det påståendet?
fäster det på en hormonreceptor bör det ju påverka hormonreceptorn !!

2 Om det fäster på östrogenreceptorn lär det ju ha hormonell aktivitet! antingen direkt eller indirekt, allt annat måste ju vara missriktad logik. I ditt tidigare inlägg hänvisade du ju till att retibol saknade hormonell aktivitet, hur ska du ha det?

3 Exakt vad är det du påstår att retibol kan ge för effekter? Sammanfatta gärna rappporterna du refererar till på Eiselts hemsida, tack.

EiseltUK
04-07-2003, 15:18

vilka belägg har du för det påståendet?
fäster det på en hormonreceptor bör det ju påverka hormonreceptorn :)

Jo, men det behöver inte ha hormonell aktivitet. Det är bara strukturen som påverkas dess affinitet. Det var ungefär det Fredrik skrev angående "antiandrogen". Det kan sekundärt bidra till att hormonkoncetrationen påverkas men jag har inget som tyder på det när det gäller Retibol.

/ Henrik

EiseltUK
04-07-2003, 15:46

SVAR: Ja, det påverkar hormonreceptorn men behöver inte ha en hormonell aktivitet. Öven om det skulle ha en hormonell effekt, ta t ex en isoflavon med lätt östrogen effekt, är att det blockerar receptorn så att nettoöstrogeneffekten blir betydligt lägre. Jag har inte något som tyder på att Retibol har hormonell aktivetet hos människa - har du?

2 Om det fäster på östrogenreceptorn lär det ju ha hormonell aktivitet! antingen direkt eller indirekt, allt annat måste ju vara missriktad logik. I ditt tidigare inlägg hänvisade du ju till att retibol saknade hormonell aktivitet, hur ska du ha det?

SVAR:Skrev jag inte att det inte är något vi kunnat se i blodanalyser? Om 20-H fäster vid resceptorerna vet jag inte men ifall det skulle göra det så är det mer troligt att det färsta vid östrogenreceptorerna eftersom det tycks vara vanligast med ämnen från naturlen med kolskelett. Jag vet hur jag ska ha det, men du blandar ihop mina ibland rent objektia slutsatser med var jag påstår om Retibol. Kanske är jag som är otydligt?

3 Exakt vad är det du påstår att retibol kan ge för effekter? Sammanfatta gärna rappporterna du refererar till på Eiselts hemsida, tack.

SVAR: Har jag inte svarat på det tidigare??? Har precis för mig att jag skrev om att Retibol påverkar translationsprocessen i ribosomerna genom att, antagligen, förbättra rRNA och tRNA funktionella kapacitet, dvs att de arbetar "smartare" för att sammanlänga aminosyror till proteiner. Hehe, ska jag ägna en veckas arbete till att sammanställa artiklarna vi refererar till på hemsidan? Börja med att maila direkt till mig på staff@eiselt.se så kan jag posta dig lite av den dokumentation.

Mvh
Henrik

EiseltUK
04-07-2003, 15:57
Såg att det är någon som skrivit lite kort om resultatet av Retibol-studien. Man testade parallellt även Ashwaganda och Rosenrot (från svenska Örtmedicinska Institutet). Jag tror att personen ifråga kanske är lite oerfaren när det gäller styrka och muskeltillväxt eftersom resultatet i studien visade ganska bra ökningar med hänsyn till att försökspersonerna var på elitnivå och inte tränade "byggning". Kan dock vara intressant att läsa igenom för att få en objektiv bild.

http://www.pponline.co.uk/encyc/0646.htm

/ Henrik

hej-sällt
04-07-2003, 19:03
Såg att det är någon som skrivit lite kort om resultatet av Retibol-studien. Man testade parallellt även Ashwaganda och Rosenrot (från svenska Örtmedicinska Institutet). Jag tror att personen ifråga kanske är lite oerfaren när det gäller styrka och muskeltillväxt eftersom resultatet i studien visade ganska bra ökningar med hänsyn till att försökspersonerna var på elitnivå och inte tränade "byggning". Kan dock vara intressant att läsa igenom för att få en objektiv bild.

http://www.pponline.co.uk/encyc/0646.htm

/ Henrik

Jo den grundläggande slutsatsen av den studien ser ju lovärd och rimlig ut. Se nedan:

"athletes are probably best advised to think twice before investing their hopes - and their cash - in these supplements."

Det är alltså tveksamt om det man ens ska fundera på att köpa ett sådant preparat. Vilken slutsats många med mig iofs gjort tidigare men på andra grunder.

EiseltUK
04-07-2003, 19:40
(Var ganska säker på att du skulle fastna för den meningen snarare än att se det positiva). Resultaten var faktiskt ganska bra för Retibolgruppen, men ökningarna var kvantitativt kanske inte så överdrivet imponerande beroende på att försöksperioden bara varade i 30 dagar. Författaren av texten skrev dessutom i pluralis i sin sammanfattning och det är bara hans tolkning av studierna. En annan kanske hade tolkat det som jättepositivt att tränande på elitnivå får såna resultat på bara 30 dagar.

Har för mig att styrkeökningen låg på 6-8 % och att de ökade 2 kg i vikt. Placebogruppen ökade styrkan runt 3 % och ökade inte i vikt alls. Rent hypotetiskt, multiplicera de ökningarna med 12 månader minus en naturlig avmattning av ökningarna med tiden så har du troligen en ganska hyffad ökning efter ett år. Försökspersonerna var inte byggare, utan aktiva inom olika typer av idrotter (från höjdhopp till tyngdlyftning) så givetvis upplever inte alla samma effekt beroende p åens nuvarande fysiska utveckling och en rad andra faktorer.

Om våra kunder inte skulle vara nöjda med Retibol skulle vi sluta med produkten. Vi har slutat med Metoxyl nu. Vi skänkte bort ca 1000 burkar i slutet, vilket kostade oss en ordentlig slant, men att ha produkter som inte håller vad de lovar kostar oss ännu mer.

Retibol är en av de produkter vi har haft allra längst och det preparat jag personligen anser vara ett av de bästa (men min personliga åsikt är irrelevant). Det finns inga studier som visar att det skulle vara negativt att använda Retibol om man tränar. Om du skulle veta om någon så får du gärna ge mig mer info. Det finns ett antal studier som, i varje fall, antyder att det skulle kunna fungera. Även om dessa studier är från Ryssland eller Estland så är nog sannolikheten att det vore en slump att alla pekar i samma rikting nästan obefintlig. Att det är ett insektshormon osv spelar ingen roll. Det finns ju ämnen från växter var funktion kan vara att reglera blomning eller liknande som används i läkemedel för att behandla allt från vårtor till hypertoni. Helt klart håller jag med om att fler studier skulle behövas. Det är alltid bra med mycket dokumentation!

Du behöver dessutom inte köpa Retibol. Vi har många som använder Retibol och tycker det funkar jättebra och att hävda att de har fel är mer eller mindre en kränkning. Jag tycker att så länge man inte är övertygad, vetenskapligt, om ett tillskotts positiva eller negativa inverkan bör man vara neutral eller avvaktande i väntan på mer forskning.

Mvh
Henrik

hej-sällt
04-07-2003, 20:03
(Var ganska säker på att du skulle fastna för den meningen snarare än att se det positiva). Resultaten var faktiskt ganska bra för Retibolgruppen, men ökningarna var kvantitativt kanske inte så överdrivet imponerande beroende på att försöksperioden bara varade i 30 dagar. Författaren av texten skrev dessutom i pluralis i sin sammanfattning och det är bara hans tolkning av studierna. En annan kanske hade tolkat det som jättepositivt att tränande på elitnivå får såna resultat på bara 30 dagar.

Har för mig att styrkeökningen låg på 6-8 % och att de ökade 2 kg i vikt. Placebogruppen ökade styrkan runt 3 % och ökade inte i vikt alls. Rent hypotetiskt, multiplicera de ökningarna med 12 månader minus en naturlig avmattning av ökningarna med tiden så har du troligen en ganska hyffad ökning efter ett år. Försökspersonerna var inte byggare, utan aktiva inom olika typer av idrotter (från höjdhopp till tyngdlyftning) så givetvis upplever inte alla samma effekt beroende p åens nuvarande fysiska utveckling och en rad andra faktorer.

Om våra kunder inte skulle vara nöjda med Retibol skulle vi sluta med produkten. Vi har slutat med Metoxyl nu. Vi skänkte bort ca 1000 burkar i slutet, vilket kostade oss en ordentlig slant, men att ha produkter som inte håller vad de lovar kostar oss ännu mer.

Retibol är en av de produkter vi har haft allra längst och det preparat jag personligen anser vara ett av de bästa (men min personliga åsikt är irrelevant). Det finns inga studier som visar att det skulle vara negativt att använda Retibol om man tränar. Om du skulle veta om någon så får du gärna ge mig mer info. Det finns ett antal studier som, i varje fall, antyder att det skulle kunna fungera. Även om dessa studier är från Ryssland eller Estland så är nog sannolikheten att det vore en slump att alla pekar i samma rikting nästan obefintlig. Att det är ett insektshormon osv spelar ingen roll. Det finns ju ämnen från växter var funktion kan vara att reglera blomning eller liknande som används i läkemedel för att behandla allt från vårtor till hypertoni. Helt klart håller jag med om att fler studier skulle behövas. Det är alltid bra med mycket dokumentation!

Du behöver dessutom inte köpa Retibol. Vi har många som använder Retibol och tycker det funkar jättebra och att hävda att de har fel är mer eller mindre en kränkning. Jag tycker att så länge man inte är övertygad, vetenskapligt, om ett tillskotts positiva eller negativa inverkan bör man vara neutral eller avvaktande i väntan på mer forskning.

Mvh
Henrik

tja, det vär väll positivt slutsats dvs att han bad den intresserade att tänka sig för två gånger innan han köpte dylikt preparat? Om du sedan väljer att uppfatta sanningen som negativ är ju synd. Här har du ju ett utmärkt terapeutiskt hjälpmedel att inse sakens natur. Retibol är ett preparat med tveksam effekt, vilket jag ju givetvis beklagar i allra högsta grad nu när du är så gullig och skänker iväg methoxy till en värld som bara törstar.

jag tänkte att du skulle försöka vända det till din fördel att du slutar med ett prepat med tveksam effekt, och se vad rättman kan ha. inom 3 år har du nog slutat med 7-keto, retibol & en produkt jag just nu glömt namnet på pga av att min hund "dogge" ätit upp post it lappen som jag skrev ned det på i tisdags förmiddag.

en annan slutsats av försöken kan ju vara att urvalspopulationen är för liten för att dra några konklusiva slutsatser. samt att oavsett om det är i singular eller plural så är nettoresultatet ack så skral.

jag vill å det djupaste rikta storartade tacksägelser & bedyringsramsor till att jag inte behöver köpa retibol - tack återigen, det var oerhört vänligt av er. Det är dock inte en kränkning att påstå att halspastillen retibol´s ära är tveksam. Trevlig kväll Henrik

hej-sällt
04-07-2003, 20:25

SVAR: Ja, det påverkar hormonreceptorn men behöver inte ha en hormonell aktivitet. Öven om det skulle ha en hormonell effekt, ta t ex en isoflavon med lätt östrogen effekt, är att det blockerar receptorn så att nettoöstrogeneffekten blir betydligt lägre. Jag har inte något som tyder på att Retibol har hormonell aktivetet hos människa - har du?

SVAR:Skrev jag inte att det inte är något vi kunnat se i blodanalyser? Om 20-H fäster vid resceptorerna vet jag inte men ifall det skulle göra det så är det mer troligt att det färsta vid östrogenreceptorerna eftersom det tycks vara vanligast med ämnen från naturlen med kolskelett. Jag vet hur jag ska ha det, men du blandar ihop mina ibland rent objektia slutsatser med var jag påstår om Retibol. Kanske är jag som är otydligt?

SVAR: Har jag inte svarat på det tidigare??? Har precis för mig att jag skrev om att Retibol påverkar translationsprocessen i ribosomerna genom att, antagligen, förbättra rRNA och tRNA funktionella kapacitet, dvs att de arbetar "smartare" för att sammanlänga aminosyror till proteiner. Hehe, ska jag ägna en veckas arbete till att sammanställa artiklarna vi refererar till på hemsidan? Börja med att maila direkt till mig på staff@eiselt.se så kan jag posta dig lite av den dokumentation.

Mvh
Henrik

Re Hormonell verkan: precis som om en kardborre som fäster på ringmuskulaturen så påverkar det ju bäraren av denna struktur. påverkas ju en hormonreceptor av de ämnen som fäst vid den antingen direkt eller indirekt (via att förhindra andra ämnen att angöra receptorns lilla mysiga hemmahamn) Att angöra en hormonreceptor utan att påverka den förefaller ivarjefall i mina ögon högst ologiskt.

Min gamla moder brukar säga att kvinnor är som glass - slickar man litet så rinner det bättre.

Sak samma med retibol, att om man bara slickar på den glaserade ytan utav vetenskaplig finish så verkar den logiska underlagsstrukturen luckras upp såsom en solnedgång i januari d.v.s det ser ganska mörkt ut... Men det hindrar ju givetvis inte att det en vacker dag dyker upp en hel drös med fullgoda bevis från Turkmenistan såväl som Estland och karolinska institutet som hedrar retibols välgärning på celltranskiptiv nivå såväl som dess härligt utformade logotyp.

Det vet ju vare sig du eller jag. Tills dess lev väl henke, i kväll har jag tänkt att gå ut och dricka några välförtjänta glas rödvin & äta en härligt fet potatisgratäng med vitlök plus vildsvinsstek. Hoppas du också hittar något gott att äta:cheers: jag inväntar din övriga dokumentation & kommer att kommentera den senare (om jag får?) Tack så länge

EiseltUK
04-07-2003, 20:52
Tills dess lev väl henke, i kväll har jag tänkt att gå ut och dricka några välförtjänta glas rödvin & äta en härligt fet potatisgratäng med vitlök plus vilksvinsstek. hoppas du också hittar något gott att äta :cheers: jag inväntar din övriga dukumentation & kommer att kommentera den senare (om jag får?) tack så länge

Ja vi hörs i nästa liv. :D

/ Henrik

EiseltUK
04-07-2003, 21:50
Haha är det du som har mailat till "staff"? Bra att använda både PGP och hushmail, man aldrig vara säker nog!

/ Henrik

hej-sällt
05-07-2003, 08:48
Haha är det du som har mailat till "staff"? Bra att använda både PGP och hushmail, man aldrig vara säker nog!

/ Henrik
Är du säker på det?

hej-sällt
05-07-2003, 14:44

Ja vi hörs i nästa liv. :D

/ Henrik
Oj då henke! Jag hoppas att jag inte skrämde dig med de besvärliga retibol frågorna. Före det vore ju sorgligt om du skulle behöver reinkarneras enkom för att besvara dessa.

Hursomhelst väntar jag på att du ska publicera lite mer information här så att alla kan se den. under tiden ska jag publicera lite vetenskapliga undersökningar som jag stött på:

Ecdusterone ont die 20-hydroxyecdysterone –jaja –BITTE! Effechtuntvechlung mitte die pankaksjärn

Gunther Spatss ont die Koppf – (tuk-tuck)

Ecdysteron är ett ultra effektivt tillskott för kostillskotts branschen, det är kulmen på en mångårig tradition att bluffa sina kunder genom falska löften och förespeglingar

I en dubbelblind studie där 511 kostillskotts fabrikanter djup intervjuades
i ett akvarie medgav alla utom en (som senare visade sig vara döv-stum) att det saknades vederhäftiga bevis för de påstådda effekterna.

Dessutom kunde en det nyutvecklade instrumentet för kapillärfett i arslet på fabrikanterna bevisa att deras fettprocent hade stigit med hela 192% just på grund av Ecdysteronets effekt på den krassa kassan.

Den amerikanska rymdflygstyrelsen NASA bekräftar att arslefett-mätaren fungerar- Då den testats på växter på en hemlig plätt i norra Afrika.

Pub Locco Vacca Nr: 666

EiseltUK
05-07-2003, 17:09
Huhu vad roligt. :em:

Jag har försökt svara på alla dina frågor men du fortsätter att upprepa dem och ställer nya motfrågor. Vart vill du komma?

Om du inte kan kommer med motbevis som säger att Retibol inte fungerar så tycker jag att vi avslutar detta nu. Eller kom i varje fall med motarrgument eller teorier om varför det inte skulle fungera.

/ Henrik

Fairing II
05-07-2003, 19:21
Jag tror att Retibol har effekt om du tränar väldigt ofta och tar ut dig max vid varje pass, gärna kombinerat med högt Protein & Kreatinintag

Kunder som jag har pratat med upplever att återhämtningen förbättras ganska markant under hårda träningsperioder när dom äter Retibol.

Men om Retibol är värt priset är väl en annan fråga?:naughty:
Eller har Retibol samma effekt som Henrik säger att Inositol har"PLACEBOEFFEKT"

hej-sällt
05-07-2003, 23:48
Huhu vad roligt. :em:

Jag har försökt svara på alla dina frågor men du fortsätter att upprepa dem och ställer nya motfrågor. Vart vill du komma?

Om du inte kan kommer med motbevis som säger att Retibol inte fungerar så tycker jag att vi avslutar detta nu. Eller kom i varje fall med motarrgument eller teorier om varför det inte skulle fungera.

/ Henrik
Hej Henrik!

Att jag ställer nya motfrågor behöver ju inte tolkas negativt Henrik. Tolka det hellre som en terapeutisk utvecklingsmöjlighet och om du inte upplever den som seriös - motbevisa den!

att ställa nya motfrågor i en debatt kallas diskussion! Var inte blyg i den! Vi kan om du insisterar gärna blanda in nya partner i denna diskussion. Om du upplever kritiken av Ecdysteronet som osaklig säg då gärna till om detta. För då kan vi ju be en svensk myndighet granska din marknadsföring av Retibol & du skall nog kunna fina vem som ska bevisa vad.

Varför skulle det inte vara sant att ecdysteronets högsta effekt är att stimulera arslefettet tillväxt hos dem som är involverade i att sälja det? Har du några studier som motbevisar dem presentera gärna dem.

När det gäller bevis, har jag tidigare bett dig att presentera dem här… (jag väntar & många med mig). tack så länge :kickass:

EiseltUK
06-07-2003, 00:10
Motfrågor i alla ära, men frågan är vad som är syftet med dem? Du verkar ju inte vara speciellt obkjektiv (kanske en bitter konkurrent?).

Våra "bevis" är de referenser vi anger på hemsidan och speciellt med fokus på den produktspecifika studien av Viru som presenterades på ECSS 2000 och 2001. Jag har redan skrivit delvis om resultaten och du såg någon på en engelska sida göra sin objektiva bedömning. Fattar inte att du fortsättar att fråga efter bevis. Ifråga sätt gärna forskarna som har gjort studien. Du har fått mailadressen till dem, den går både till professor Atko Viru och Mehis Viru.

Vår marknadsföring granskas av myndigheterna redan nu och där gäller, vad jag vet, inte omvänd bevisbördan. Vi anger referenser till (i alla fall merparten) av det vi skriver och det accepterar myndigheterna.

Har du inte läst häftet "Piller, pulver och prestation" från Konsumentverket? Eiselt är i det enda, av de större företagen i Sverige, som inte tas upp i boken för oseriös marknadsföring. Kan ju vara en slump. Om du inte läst den så kan du betälla den hos Konsumentverket.

/ Henrik

hej-sällt
06-07-2003, 08:30
Motfrågor i alla ära, men frågan är vad som är syftet med dem? Du verkar ju inte vara speciellt obkjektiv (kanske en bitter konkurrent?).

Våra "bevis" är de referenser vi anger på hemsidan och speciellt med fokus på den produktspecifika studien av Viru som presenterades på ECSS 2000 och 2001. Jag har redan skrivit delvis om resultaten och du såg någon på en engelska sida göra sin objektiva bedömning. Fattar inte att du fortsättar att fråga efter bevis. Ifråga sätt gärna forskarna som har gjort studien. Du har fått mailadressen till dem, den går både till professor Atko Viru och Mehis Viru.

Vår marknadsföring granskas av myndigheterna redan nu och där gäller, vad jag vet, inte omvänd bevisbördan. Vi anger referenser till (i alla fall merparten) av det vi skriver och det accepterar myndigheterna.

Har du inte läst häftet "Piller, pulver och prestation" från Konsumentverket? Eiselt är i det enda, av de större företagen i Sverige, som inte tas upp i boken för oseriös marknadsföring. Kan ju vara en slump. Om du inte läst den så kan du betälla den hos Konsumentverket.

/ Henrik

Hej!
Kära Henrik syftet med att ställa frågor är att få svar. Jag förstår att det kan upplevas frustrerade för dig att försvara Retibols tveksamma ära. Men jag välkomnar givetvis att du publicerar vetenskapliga & vederhäftig bevisning här.

Några av de undersökningar du anger ser ypperligt tveksamma ut. Jag hoppas att du inte blir bitter över att folk som anser att retibol är tveksamt också säger det. Jag tycker att eiselt har relativt goda möjligheter att rensa ut skräpet ur sitt sortiment, trotts att jag erkänner att jag inte läst konsumentverkets skrift.

Resultatet av den studie du refererar till gav resultatet:
Det är ett tveksamt preparat och du bör tänka två gånger innan du lägger pengarna på det.

har du själv några bevis på att Gunther Spatss inte är korrekt? Presentera gärna då dem här. (Jag menar vetenskapliga bevis)

Fick du någon trevlig lördagsmiddag förresten? Själv åt jag bara "snusk" igår. Bland annat flamberad marshmallowtårta, där den brinnande cognacen liksom smält in gräddens ytskikt. Till detta åt jag färska blåbär och hallon. Det var otroligt gott.

Yaa - hooo :whipped:

EiseltUK
06-07-2003, 11:21
Haha... man skulle kunna tro att du jmobbar hos skattemyndheten.

Vi gör så här - köp 2-3 burkar och testa dem - om du inte är nöjd så får du pengarna tillbaka.

/ Henrik

King Grub
06-07-2003, 11:22
Nu är ni inne på femte sidan, och ni har sagt samma saker om och om igen, lätt omformulerade, hela tiden. :booty: :D

hej-sällt
06-07-2003, 11:30
Originally posted by King Grub
Nu är ni inne på femte sidan, och ni har sagt samma saker om och om igen, lätt omformulerade, hela tiden. :booty: :D

ja det har du rätt i, nu tar vi varandra i handen och enas allihopa om att Retibol är väldigt tveksamt :D

Under tiden som vi väntar på Henriks "bevisning" så kan alla ta till sig utav Gunthers banbrytande ecdystreon forskning. OM det önskas kan jag givetvis presentera mer av Gunthers forskning.

hej-sällt
06-07-2003, 11:37
Haha... man skulle kunna tro att du jmobbar hos skattemyndheten.

Vi gör så här - köp 2-3 burkar och testa dem - om du inte är nöjd så får du pengarna tillbaka.

/ Henrik
jag har redan köpt några burkar & det är därför jag så fräckt tar mig friheten att kommentera retibols tveksamma funktion. Kan ja få pengarna tillbaka ändå?

Nej, kära henrik jag är ingen konkurent, ej heller mobbar jag skattemyndigheten eller flyttar till england när jag får besvär med min skatteredovisningen.

OK. jag tror att du har förstått poängen med mina inlägg vid det här laget. Retibol är tveksamt. Men har som Gunther säger flera positvia effekter som man kanske inte tänker på vid första anblicken.

EiseltUK
06-07-2003, 11:37
Jag föreslår att någon av moderatorerna stänger ned denna tråd eftersom detta börjar likna en sandlåda.

/ Henrik

hej-sällt
06-07-2003, 11:39
Jag föreslår att någon av moderatorerna stänger ned denna tråd eftersom detta börjar likna en sandlåda.

/ Henrik
ajdå det börjar brännas :D jag föreslår att du satsar på seriösare produkter, vilket inte bör vara så svårt.

Retibol är som du väl vet väldigt tveksamt.

EiseltUK
06-07-2003, 11:41
Denna tråd tillför inte besökarna av forumet något. Om du vill "tjafsa" med mig så kan du göra det direkt med mig, men skippa allt skitsnack, tack.

/ Henrik

hej-sällt
06-07-2003, 11:46
Denna tråd tillför inte besökarna av forumet något. Om du vill "tjafsa" med mig så kan du göra det direkt med mig, men skippa allt skitsnack, tack.

/ Henrik

Hej Henrik
Vad som en läsare av denna kan anse som värdefullt, låter jag vara upp till läsaren av denna tråd. Jag förstår din poäng och tackar varmt för dina svar & inväntar mer bevisning....

King Grub
06-07-2003, 11:48
Stänger den här, tror jag. Det verkar inte bli mycket nytt sagt, och för dem som vill läsa är det bara att gå tillbaka.