PDA

View Full Version : Kreatin monohydrat Vs Citrate

goa_killen
31-12-2002, 16:04
Hur stor är egentkigen skildnaden i effekt mellan Kreatin monohydrat och kreatin citrate??

Funderar nämnligen på att inhandla båda produkterna och kombinera, kanske tillsammans me ALA..

Har hört att ALA ska ge bättre kreatineffekt men hur stor e den egentligen??
Värt pengarna??

EiseltUK
01-01-2003, 19:59
Originally posted by goa_killen
Hur stor är egentkigen skildnaden i effekt mellan Kreatin monohydrat och kreatin citrate??

Funderar nämnligen på att inhandla båda produkterna och kombinera, kanske tillsammans me ALA..

Har hört att ALA ska ge bättre kreatineffekt men hur stor e den egentligen??
Värt pengarna??

Kreatincitrat tas upp ca 10 % bättre än vanligt Monohydrat, men det förutsätter givevis att det är Kreatincitrat av hög kvalitet. Ett sådant kostar ganska mycket mer än monohydrat så det blir billigare att istället ta lite mer av monohydratet.

ALA: Kan vara värt att testa, men det är i första hand kolhydrater som påverkar upptaget av kreatin.

Mvh
Henrik

goa_killen
01-01-2003, 21:10
Tack för svaren eiselt!!!!

Citratet tänkte jag köpa hos ************* 300gr för 199:- av märket Peak nutrition,okej kvalite tro??

Linnet
01-01-2003, 22:44
Satsa inte på ALA, är inte värt pengarna! Snackat med ett gäng kemister som är väldigt skeptiska till supplementering av enskilda aminosyror såvida man inte har en hög pengar som bara ligger där som man vill bli av med!

muskelbyggarn
02-01-2003, 09:58
Kreatin + ALA är min personliga favorit, får ingen effekt av kreatin utan ALA.

PeakCitrate är ok, kan inte säga annat då jag använt det själv, men varför inte sponsra Fairing och köpa Fairings KreatinCitrate ex. direkt härifrån Kolozzeum?

Vänl,,,
Tobbe

goa_killen
02-01-2003, 11:36
SKa ändå beställa från ************* denna gång, så då blir de de som dom har..

Men vem vet va som händer i framtiden...

;)

m.athias
02-01-2003, 13:46
Går själv på en Kreatin och ALA kur nu. Helt underbart tryck i Murklerna.

goa_killen
02-01-2003, 20:34
Vilket märke på ALA m.athias??