View Full Version : Kreatin Hjälp!
Ville att nån erfaren kreatin användare som vet vad han snackar om skulle kunna svara på alla mina frågor!!
Tränar 4 ggr i veckan!!
När ska jag ta kreatinet?
innan träning och efter träning eller vad tycker du?
kan jag blanda kreatinet med protein+ druvsoker drinken?
för det e det jag brukar dricka direkt efter träning..
och om jag kan måste jag tillsätta mera vatten?
Dom dagar jag inte tränar , ska jag ta kreatin då oxå? och isåfall till vilka måltider....?
Många av dina frågor blev besvarade i din förra tråd, läs den igen. Gör gärna en sökning i forumet också, jag har en känsla av att de flesta av dina frågor redan tagits upp ett antal gånger. ;)
ja men varför får jag olika svar svår alla? frågade en bodybuilder och han sa värtemot va en snubbe sa till mig här på kolozzeum så jag vill verkligen ha svar på dom från nån erfaren användare av kreatin.!
Originally posted by theden
Ville att nån erfaren kreatin användare som vet vad han snackar om skulle kunna svara på alla mina frågor!!
Tränar 4 ggr i veckan!!
Dom dagar jag inte tränar , ska jag ta kreatin då oxå? och isåfall till vilka måltider....?
Kreatinet hjälper musklerna att tillverka mer ATP (energi) under träningen. Mao gör du bäst i att se till att du har fyllda kreatinnivåer innan träningen. Ta en portion innan träningen... typ 30 minuter innan.
Direkt efter träningen fyller du på nivåerna igen för att förbättra återhämtningen. Så enkelt är det.
De dagar du itne tränar bör du bara se till att nivåerna inte sjunker utan att du håller dom på så hög nivå som mjöjligt. NÄR du tar kreatinet då har mao inte lika stor betydelse.. Men upptaget in i musklerna kan förbättras om du tar kreatinet i samband met annan mat!
Vänligen,,,
Petrus
ok tack men kan du svara på mina frågor punkt för punkt, du verkar veta mycket!
Originally posted by theden
Tränar 4 ggr i veckan!!
Se svaret ovan! Både och föredrar jag...
Låter som en mycket bra idé, eftersom det högst troligtvis ökar upptaget av kreatin i musklerna.
Inte nödvändigt... Ev om du tycker att det behövs för koncistensen.
Det är inte så noga till vilka måltider du tar det, men försök att sprida ut intaget lite under dagen.. T ex frukost, middag, kvällsmat.
Vänligen,,,
Petrus
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.