PDA

View Full Version : EISELT har ett halvt dussin nya produkter på G!

Bamse
27-12-2002, 19:56
PROWAY™ = fd Protec, bestående av kasein och vassleprotein.

FASTWAY™ = fd Hi-whey med vassleprotein, kasein, vasslehydrolysat, kaseinhydrolysat och glutamin.

ULTRAWAY™ = nytt "medelsnabbt" protein bestående av ultrafiltrerat vassleprotein

MAXGAIN™ = Viktökningspulver med ett lågt glykemiskt index. Innehåller samma protein som PROWAY™ samt en kombination av snabba och långsamma kolhydrater.

FASTGAIN™ = Viktökningspulver med 30 % vassleprotein och dextros/glukospoylmerer som är speciellt avsedd att tas direkt efter träning.

LEANOL™ = Fettsyra (konjugerad linolsyra) som ökar fettcellernas förmåga att frigöra fett, samt sparar på muskelprotein under diet med reducerat kaloriintag

Bamse
27-12-2002, 20:11
Så var fick jag ovanstående information ifrån då...? :rolleyes: :p

cjs
27-12-2002, 20:31
Och det ska förstås heta "way" och inte "whey" ? :rolleyes: ;) Står lite olika på olika ställen nu..

EiseltUK
27-12-2002, 22:59
Hej!
Vi håller på att göra om flera produkter. Istället för Hi-Whey kommer FASTWAY (ska vara way, inte whey) och innehåller olika hydrolysat, glutamin, vassleprotein och kasein.

Vi kommer även med ULTRAWAY som är WPC och WPI, och PROWAY som blir kaseinbaserat av typen Protec.

LEANOL (uttalas Linål) är vår nya CLA.

MAXGAIN är vår nuvarande gainer, men vi kommer även med FASTGAIN som är baserat bara på snabba kolhydrater och vassleprotein för att i första hand tas direkt efter träning.

Vi jobbar febrilt just nu med produkterna och jag hoppas vi har dem klara. De nya produkterna kommer i nya förpackningar där en 3 kgs förpackning består av 4 påsar med 750 gram i varje. Påsarna är mer hygieniska och med fördelen att man kan dela med kompisar och byta smaker osv. Istället för platshinkar är det "lådor" som tar mindre plats. Priserna kommer INTE att höjas bara för att vi gör om förpackningarna.

Mvh
Henrik

Mattep
27-12-2002, 23:32
Låter mycket intressant. Kommer det olika tillskotten ha samma smaker som tidigare eller kommer det nya.

MVH
matte

-squat-
27-12-2002, 23:42
låter bra det där!

EiseltUK: FASTGAIN är helt klart en glad nyhet. blir det det vitaminer/mineraler och l-glutamin i den?

hur blir det med MRP?

Langster
28-12-2002, 00:21
Får man fråga varför ni byter namn på produkterna?
Protec är ju t.ex ett ganska kännt varumärke.

theden
28-12-2002, 03:29
kommer fastway va snabbare än fairings nya rapid hydro blend?

muskelbyggarn
28-12-2002, 09:57
"De nya produkterna kommer i nya förpackningar där en 3 kgs förpackning består av 4 påsar med 750 gram i varje. "

Perfekt Henke, då ser jag fram emot ett "multiflavor" pack, eller så får man fixa det själv :D

Vänl,,,
Tobbe

Haggstar
28-12-2002, 12:01
Ingen Liponsyra (ALA) på gång?

EiseltUK
28-12-2002, 12:12
Originally posted by -squat-
låter bra det där!

EiseltUK: FASTGAIN är helt klart en glad nyhet. blir det det vitaminer/mineraler och l-glutamin i den?

hur blir det med MRP?

Det kommer troligen att vara vitaminer och mineraler i den, främst därför att vi vet att någon konkurrent motiverar sitt högre pris med att de har vit/min till skillnad från oss. Nu kommer vi visa att vit/min inte påverkar utpriset.

MRP håller vi på med. Den ska vara i portionspåsar.

/ Henrik

EiseltUK
28-12-2002, 12:19
Originally posted by theden
kommer fastway va snabbare än fairings nya rapid hydro blend?

Vi har inte haft som målsättning att göra den så snabb som möjligt utan mer som ett tillskott som täcker kroppens omeddelbara och kortsiktiga behov av aminosyror. Därför innehåller den olika hydrolysat och olika proteinfraktioner samt glutamin. Övervägande (uppskattningsvis 70%) delen av aminosyrorna tas upp inom den första timmen.

MVh
Henrik

HC77
28-12-2002, 12:48
Hej Eiselt,

Kul att ni uppdaterar erat sortiment, finns alldeles för många företag som kör på samma produkter år ut och år in utan förändringar.

Kommer ni fortfaranade bara att använda proteiner ifrån NZMP nu när ni börjar med hydrolysat?

Hur blir det med smaker på produkterna? Kommer de vara desamma även i fortsättningen?

Vad är det nya med CLA-produkten för ni väl redan en CLA-produkt i erat sortiment?

Mvh/HC77

The Dwag
28-12-2002, 16:56
Låter bra :thumbup:

EiseltUK
29-12-2002, 11:46
Originally posted by HC77
Hej Eiselt,

Kul att ni uppdaterar erat sortiment, finns alldeles för många företag som kör på samma produkter år ut och år in utan förändringar.

Kommer ni fortfaranade bara att använda proteiner ifrån NZMP nu när ni börjar med hydrolysat?

Hur blir det med smaker på produkterna? Kommer de vara desamma även i fortsättningen?

Vad är det nya med CLA-produkten för ni väl redan en CLA-produkt i erat sortiment?

Mvh/HC77

NZMP har även hydrolysat, men jag är inte helt säker om vi kommer att använda deras. Vi får se om vi kan få ett bra pris.

När det gäller smaker så brukar det vara så att när det kommer till kritan så är det de vanliga smakerna som går. Vi har testat lite med FASTWAY i apelsinsmak. Men eftersom hydrolysaten slår igenom lite så kändes det mer som grapefrukt.

Vi kommer med största sannolikhet ta fram Protec Blåbär och sälja ett begränsat parti i en billigare och enklare förpackning, kanske en säck på 4-5 kg. Den smakar bra och det är ju rätt kul med en ny smak. Om responsen blir mycket positiv från kunder så kanske vi tar in den i standards sortimentet.

Leanol är en ny CLA med högre koncentration och en speciell ratio mellan de olika isomererna.

Mvh
Henrik

Bamse
29-12-2002, 11:51
Blåbär, mmm :thumbup:

Äkta blåbär hoppas jag? ;) Plockade i svenska skogar? ;) Inga aromämnen va! :nono:

:D

Petrus
29-12-2002, 12:40
Originally posted by EiseltUK
Leanol är en ny CLA med högre koncentration och en speciell ratio mellan de olika isomererna.

Mvh
Henrik

Framtagen främst för en positiv påverkan på proteinsyntesen eller fettmetabolsimen?
(De olika isomerna arbetar ju på olika sätt)

Vänligen,,,
Petrus

Fairing
29-12-2002, 14:49
Fast Whey verkar klart intressant ....Kasein Hydrolysat , Vassle Hydrolysat låter nästan som en Fairing produkt:D

Jag har för mig att en viss herre var väldigt skeptiskt till Hydrolysat för några år sedan men men alla kan väl ändra sig och inse vad som är bäst;)

Mvh/ Fairing " alltid steget före"

EiseltUK
29-12-2002, 16:48
Originally posted by Tinner

Framtagen främst för en positiv påverkan på proteinsyntesen eller fettmetabolsimen?
(De olika isomerna arbetar ju på olika sätt)

Vänligen,,,
Petrus

Extra hög halt av c10, t12.

Mvh
Henrik

EiseltUK
29-12-2002, 16:53
Originally posted by Fairing
Fast Whey verkar klart intressant ....Kasein Hydrolysat , Vassle Hydrolysat låter nästan som en Fairing produkt:D

Jag har för mig att en viss herre var väldigt skeptiskt till Hydrolysat för några år sedan men men alla kan väl ändra sig och inse vad som är bäst;)

Mvh/ Fairing " alltid steget före"

Jag tror fortfarande att man kan få samma snabba effekt av t ex rent glutamin och därför har vi glutamin även i FASTWAY.

Mvh/ Eiselt "med båda fötterna på jorden" :D

Petrus
29-12-2002, 17:01

Extra hög halt av c10, t12.

Mvh
Henrik

:thumbup: :thumbup:

gleipner
30-12-2002, 01:46
Eiselt UK>>

Varför "tjocknar" protecen så mkt?
VArför ska man helst vänta tills den gjort det?
Missar man något ämne annars?

Den är väldigt god med mjölk,(jordgubben),men vatten är d lite sämre med:oh

Å andra sidan är det likadant för era konkurrenter med så what the...:kickass:

gleipner
30-12-2002, 01:51
Är intresserad av en rabatterad 5-kilos blåbär,ja tack:angel:

Som gammal storkund av protec så:kickass:

cjs
30-12-2002, 02:13
Blir lite förvirrad här. Följer man länken http://www.eiselt.se/produkter/Crpyr.htm så kan man se att ProWay finns listad som "f.d. Protec". Men går man till "Produkter" via startsidan så ligger Protec och Protec+ där, inget ProWay. Det är väl skit samma antar jag i dagsläget, men ska ProWay ersätta BÅDE Protec och Protec+ eller bara Protec? Protec+ lanserades ju för inte så länge sen så det vore ju lite flummigt att fasa ut det redan, eller? :confused:

Pez
30-12-2002, 02:18
Originally posted by cjs
Blir lite förvirrad här. Följer man länken http://www.eiselt.se/produkter/Crpyr.htm så kan man se att ProWay finns listad som "f.d. Protec". Men går man till "Produkter" via startsidan så ligger Protec och Protec+ där, inget ProWay. Det är väl skit samma antar jag i dagsläget, men ska ProWay ersätta BÅDE Protec och Protec+ eller bara Protec? Protec+ lanserades ju för inte så länge sen så det vore ju lite flummigt att fasa ut det redan, eller? :confused:

Som jag har förstått det så utgick Protec ur sortimentet iom lanserandet av Protec+. Antar att detsamma sker iom lanserandet av Proway.

Sen att information ang. produkterna finns kvar hos tillverkaren är ju p.g. av att produkten oftast finns till försäljning en tid efter att den slutat tillverkas.

/pez

cjs
30-12-2002, 02:27
Efter så mkt petgöra som det verkade vara med att välja färger och få till fina etiketter osv inför lanseringen av Protec+ så ska de nu ersätta den? Trots att den säljer? Bra framtidsplanering, verkar ju vara jättegenomtänkta beslut. :rolleyes:

EiseltUK
30-12-2002, 13:09
Angående Protec och Proway så har vi inte bestämt oss till 100 % därav den lite flummiga informationen på siten nu.

Mvh
Henrik

-xR-
30-12-2002, 20:15
Och priserna då? ;) ngn "budget" variant av f.d Hi-Whey?

EiseltUK
31-12-2002, 12:41
Originally posted by -xR-
Och priserna då? ;) ngn "budget" variant av f.d Hi-Whey?

Vi kommer ta bort WP-isolat och istället använder vi en kombination av WP-koncetnrat, kasein och ca 50 % hydrolysat och glutamin. Det blir ungefär samma kostnad som nuvarande Hi-Whey. Jag tror att de som tidigare tyckte att Hi-Whey var bra kommer bli mycket nöjda med den nya "FASTWAY". Den kommer dessutom i fler smaker.

Mvh
Henrik

Danne
31-12-2002, 13:20
snälla, gör dom inte så sötsliskiga som HiWhey...

EiseltUK
31-12-2002, 15:24
FASTWAY kommer inte vara speciellt söt. Eftersom det är ganska mycket hydrolysat som ger en besk bismak som neutraliserar det söta. Eftersom konsistensen är tunn så kan man dessutom späda ut mer lite mer vatten. Det behövs bara 2 dl vatten till 30 gram pulver. Hi-Whey är ganska söt som den är just nu.

Mvh
Henrik

JanneS
07-01-2003, 18:12
Henrik, när beräknas de nya produkterna finnas ute i handeln?

EiseltUK
07-01-2003, 20:57
Originally posted by JanneS
Henrik, när beräknas de nya produkterna finnas ute i handeln?

Vi skickar iväg prover på oberoende analyser denna vecka och om labbet är snabba så fördigställer vi förpackningar inom någon vecka, sedan ska de tryckas. Under tiden förbereder vi blandningar så att det går fort när allt är klart hos tryckerier. Vi talar dock tidigast om mitten av februari.

Mvh
Henrik

JanneS
08-01-2003, 16:17
Låter bra. Hur kommer Proway skilja sig från Protec+, förresten?

EiseltUK
08-01-2003, 18:07
Det är inte helt klart. Tanken var att Proway skulle innehålla mindre vassle än Protec, men jag tror att behovet av en sådan produkt kanske inte riktigt finns när vi har Protec.

Vi kommer eventuellt att ta bort glutaminet i Protec Plus - och då kalla den Protec igen - pga av att det är problem med att få en ordentligt homogen bladning (glutaminet tenderar att klumpa sig lite om om man blandar som vanligt så man måste blanda lite åt gången vilket är krångligt). Dessutom gör ju glutaminet Protec ganska mycket dyrare. Protec kommer då bli billigare igen.

En annan produkt som kommer är AMEAL som är en måltidsersättare i portionspåsar med marknadens garanterat lägsta GI.

Mvh
Henrik

-squat-
08-01-2003, 18:28
Det är inte helt klart. Tanken var att Proway skulle innehålla mindre vassle än Protec, men jag tror att behovet av en sådan produkt kanske inte riktigt finns när vi har Protec.

Vi kommer eventuellt att ta bort glutaminet i Protec Plus - och då kalla den Protec igen - pga av att det är problem med att få en ordentligt homogen bladning (glutaminet tenderar att klumpa sig lite om om man blandar som vanligt så man måste blanda lite åt gången vilket är krångligt). Dessutom gör ju glutaminet Protec ganska mycket dyrare. Protec kommer då bli billigare igen.

En annan produkt som kommer är AMEAL som är en måltidsersättare i portionspåsar med marknadens garanterat lägsta GI.

Mvh
Henrik

Blir inte protecen ännumera trögflytande om man minskar mängden vassle i den? snarare mer vassle skulle behövas i den. men det kommer ju fastway och ultraway att bjuda på.
blir i och för sig ett billigt proteinpulver om man minskar/tarbort vasslet och l-glutaminet i den. men blir det så mycket bättre än mjölk då?

AMEAL låter intressant. vad för protein och andra näringsämnen kommer att finnas i den?

EiseltUK
08-01-2003, 18:49

Blir inte protecen ännumera trögflytande om man minskar mängden vassle i den? snarare mer vassle skulle behövas i den. men det kommer ju fastway och ultraway att bjuda på.
blir i och för sig ett billigt proteinpulver om man minskar/tarbort vasslet och l-glutaminet i den. men blir det så mycket bättre än mjölk då?

AMEAL låter intressant. vad för protein och andra näringsämnen kommer att finnas i den?

Vi säljer väldigt bra av Protec så det finns egenligen ingen anledning att ändra konsistensen, men om man kunde göra den lite tunnare så kanske det vore ok. Ultraway och Fastway kommer bli väldigt tunna.

AMEAL kommer innehålla sojaprotein och ägg som proteinbas pga att dessa inte frigör lika mycket insulin som mjölkproteiner. I övrigt kommer den innehålla vitaminer, mineraler, amylos, fruktos, en "ny" ingrediens som sänker GI, samt fettsyror.

/ Henrik

JanneS
08-01-2003, 19:19
Vi säljer väldigt bra av Protec så det finns egenligen ingen anledning att ändra konsistensen
:thumbup: Helt rätt! Marknaden svämmar över av sliskiga vasslepulver, medan Protec är ganska ensamt om att vara ett mättande kaseinpulver. Det är konsistensen som är det fina!

Vi kommer eventuellt att ta bort glutaminet i Protec Plus
:thumbup: Helt rätt! Styrkan med Protec är att det är ett prisvärt basproteinpulver utan extra lull-lull.

Bamse
08-01-2003, 19:22
... fast liiite trevligare konsistens kan väl nya Protec få? Lite grann? Snälla? :notme:

-squat-
08-01-2003, 20:29

Vi säljer väldigt bra av Protec så det finns egenligen ingen anledning att ändra konsistensen, men om man kunde göra den lite tunnare så kanske det vore ok. Ultraway och Fastway kommer bli väldigt tunna.

AMEAL kommer innehålla sojaprotein och ägg som proteinbas pga att dessa inte frigör lika mycket insulin som mjölkproteiner. I övrigt kommer den innehålla vitaminer, mineraler, amylos, fruktos, en "ny" ingrediens som sänker GI, samt fettsyror.

/ Henrik

varför är det maltodextrosin i MRP från Twinlab,Ast och Optimum nutriton? samma sak med slow carbs från Fairing. är dessa inget annat än dyra Gainers? eller har man tillsatt ämnen som sänker GI:t på maltot?

HC77
11-01-2003, 12:34
Har ni bestämt än Eiselt om ni kommer gå över till en annan proteinleverantör än NZMP vad det gäller hydrolysatet i era nya produkter. Ni har väl tidigare bara använt NZMP proteiener för deras höga kvalitet men det kanske finns andra leverantörer som håller lika hög kvalitet?

EiseltUK
20-01-2003, 18:28
Har ni bestämt än Eiselt om ni kommer gå över till en annan proteinleverantör än NZMP vad det gäller hydrolysatet i era nya produkter. Ni har väl tidigare bara använt NZMP proteiener för deras höga kvalitet men det kanske finns andra leverantörer som håller lika hög kvalitet?

Det finns andra proteintillverkare som håller hög kvalitet. Skillnaden är att mjölken frå Nya Zeeland ofta innehåller ett lite annat mönster i aminosyrorna, men det är marginellt. Vi använder NZMP i första hand eftersom kossorna går på bete året runt.

Mvh
Henrik

Pez
20-01-2003, 21:35

varför är det maltodextrosin i MRP från Twinlab,Ast och Optimum nutriton? samma sak med slow carbs från Fairing. är dessa inget annat än dyra Gainers? eller har man tillsatt ämnen som sänker GI:t på maltot?

Kolhydratsbasen på SloowCarbs är Fruktos, och GI ligger på ca. 53 i slutprodukten.

/pez

EiseltUK
21-01-2003, 11:13
Slow Carbz är ju dessutom inte en gainer.

/ Henrik

Fairing
21-01-2003, 12:35
Bra där Henrik , blanda i hop Slooow Carbzz med en simpel Gainer;)

-squat-
21-01-2003, 22:49
Slow Carbz är ju dessutom inte en gainer.

/ Henrik

va inte riktigt så jag menade.
Vad jag menade var om diverse MRP's och kollispulver inte har ett lågt GI då dessa innehåller malto.
för om dessa i slutändan har ett högt GI så är dem ju inget annat än dyra gainers.

men vi får hoppas att slutprodukten har ett lågt GI.
men jag har inte sett en analys av dessa produkter så jag vet inte.

Men Fairing kanske sertill att få sina produkter testade av hälsokostsrådet eller liknande.
för då vet vi om det är gainers eller inte ;)

EiseltUK
21-01-2003, 23:47
Det finns nog inga kosttillskottsföretag som testar GI, men drar gärna egna slutsatser om produkternas GI genom att beräkna teoritiskt GI. Oftast utan att berätta att det är ett antaget GI-tal.

Som du skriver så innehåller MRPs oftast snabba kolhydrater och effekten blir då troligen mer gainer-liknande. Om man tittar på t ex MET-Rx så är kolhydratkällan maltodextrin vilket troligen inte är optimalt för ett mellanmål.

Mvh
Henrik

Grahn
22-01-2003, 07:50
men om slooooow carbs var fruktos och det var lite speciellt(bara lågt GI tills levern var mättad) så är de väl inte så lysande då man bara kan ta små mängder?

Eller har jag missat ngt? :)

Pez
22-01-2003, 07:57
Originally posted by Grahn
men om slooooow carbs var fruktos och det var lite speciellt(bara lågt GI tills levern var mättad) så är de väl inte så lysande?

Eller har jag missat ngt? :)

Men är det verkligen så? Skulle vara väldigt intressant om nån kunde klargöra detta, har för mig att sist slutade den diskussionen med att ingen riktigt visste...?

/pez

z_bumbi
22-01-2003, 12:17
Leverns föråd ska tydligen kunna innehålla mellan 70-120* g kolhydrater, så det beror väl på när man tar fruktsockret om det blir spill över till fettinlagring. Har man tömt förråden så är det ju ingen fara eller att man just tänker börja tömma förråden. T ex innan träning.

*Den högre siffran är tagen ur min fysiologibok.

Pez
22-01-2003, 14:17
Originally posted by z_bumbi
Leverns föråd ska tydligen kunna innehålla mellan 70-120* g kolhydrater, så det beror väl på när man tar fruktsockret om det blir spill över till fettinlagring. Har man tömt förråden så är det ju ingen fara eller att man just tänker börja tömma förråden. T ex innan träning.

*Den högre siffran är tagen ur min fysiologibok.

Frågan är väl egentligen om Fruktos enbart eller i högre grad än andra kolhydrater lagras in som glykogen i levern och inte som glykogen i musklerna?

/pez

EiseltUK
22-01-2003, 17:48
Originally posted by Pez

Frågan är väl egentligen om Fruktos enbart eller i högre grad än andra kolhydrater lagras in som glykogen i levern och inte som glykogen i musklerna?

/pez

Att det blir spill har jag hört rykten om men aldrig sett någon studier på och inte heller observerat i praktiken. Mer troligt är att fruktoset omvandlas till glukos som vandrar ut i blodbanan och sekundärt fyller på muskelgylkogenet. När studier med Eiselts gainers gjordet testade man en massor av blodparametrat och kunde inte se några ändringar i t ex triglycerider efter 45 dagars högdosering. Då fick de i sig ca 60 gram fruktos direkt efter träning.

Mvh
Henrik

-squat-
22-01-2003, 18:15
Det finns nog inga kosttillskottsföretag som testar GI, men drar gärna egna slutsatser om produkternas GI genom att beräkna teoritiskt GI. Oftast utan att berätta att det är ett antaget GI-tal.

Som du skriver så innehåller MRPs oftast snabba kolhydrater och effekten blir då troligen mer gainer-liknande. Om man tittar på t ex MET-Rx så är kolhydratkällan maltodextrin vilket troligen inte är optimalt för ett mellanmål.

Mvh
Henrik

precis, och det är ju att lura konsumenterna.

Danne
22-01-2003, 19:57
Eiselt : läste att bröstmjölk hos människan innehåller ca 55% Vassle och 45% Kasein medans komjölk ligger på ca 20% Vassle och 80% Kasein.

Borde det inte vara bättre att försöka kopiera bröstmjölken som ett tillskott istället för komjölk. dvs. höja halten Vassle i Protec/Proway.

:cheers:

michael
22-01-2003, 20:06
haha det skulle va nåt , Eiselt BreastWay :laugh:

Grahn
22-01-2003, 20:29
Varför skulle man vilja höjja andelen vassle i protec?

*förvirrad*

z_bumbi
22-01-2003, 22:19
Danne: Finns ju redan tillskott på marknaden med 50/50 kassein/vassle.

Vic_1981
22-01-2003, 22:49
Hej!
Vi håller på att göra om flera produkter. Istället för Hi-Whey kommer FASTWAY (ska vara way, inte whey) och innehåller olika hydrolysat, glutamin, vassleprotein och kasein.

Mvh
Henrik

Henrik, kommer nya FASTWAY skumma sig lika mycket som hi-whey?

och iom att FASTWAY innehåller kasein, även om det inte är mycket, kommer den inte vara sämre att ta efter träning jämförelsevis med hi-whey som innehöll enbart vassle?

EiseltUK
22-01-2003, 23:53
Originally posted by Vic_1981

och iom att FASTWAY innehåller kasein, även om det inte är mycket, kommer den inte vara sämre att ta efter träning jämförelsevis med hi-whey som innehöll enbart vassle?

Protecen har ett PDCAAs som ligger väldigt högt, vilket innebär att aminosyrastrukturen mer än väl tillgodoser människans behov.

Fastway kommer inte att skumma lika mycket som Hi-Whey (jag tycker i o f inte att den skummar speciellt mycket). Andelen kasein i FASTWAY är ganska låg och fungerar mer som en back-up till de andra vassleproteinet. Den största delen av sammansättningen består av kaseinhydrolysat, vasslehydolysat och glutamin.

Mvh
Henrik

Pez
23-01-2003, 01:33
Originally posted by Vic_1981

Får faktiskt hålla med Henrik här.. har stoppat i mig ett par hinkar hi-whey och aldrig reflekterat över att det skummat, snarare tvärtom. :confused:

/pez

Sverker
23-01-2003, 07:14
Originally posted by Danne
Eiselt : läste att bröstmjölk hos människan innehåller ca 55% Vassle och 45% Kasein medans komjölk ligger på ca 20% Vassle och 80% Kasein.

Borde det inte vara bättre att försöka kopiera bröstmjölken som ett tillskott istället för komjölk. dvs. höja halten Vassle i Protec/Proway.

:cheers:

Du vet Danne att barn dubblar sin kroppsvikt det första året:D
Det kommer att bli trångt i tungvikten för bröstmjölk ser ungefär ut så här / dl
Protein 1 g
Fett 4 g
Kolhydrat 7 g
( laktos )

Kanske skall börja sälja en gainer med de propotionerna. Den lär ju inte kosta över 100 kr / kg:D

Men tanken är inte fel att ha ett proteinpulver till mellanmålen med den sammansättningen för oss som äter var 3:e timme = alltid tillgång på aminosyror.

The Dwag
23-01-2003, 08:58
Om ni barn hade lite intresse så skulle ni veta att det är Colostrum (Bovine Colostrum) som gäller

Colostrum ...
is the pre-milk fluid produced from the mother's mammary glands during the first 72 hours after birth. Colostrum provides life-supporting immune and growth factors that insure the health and vitality of the newborn.
After reviewing many years of scientific and medical research we believe bovine (cow's) colostrum is one of the most important health-giving, disease-fighting and anti-aging super foods ever discovered. And, bovine colostrum is remarkably compatible for human consumption.
The life-supporting power of colostrum, backed by science- is proving to be so beneficial to human health, even the main stream medical community is finally beginning to stand up and take notice. Medical professionals who are recommending this all-natural substance, understand it is a naturally perfect combination of immune factors, growth factors, and other components - all designed to encourage a vibrant, healthy body.
The information on this website is presented to help inform you about some of the most exciting and dramatic new health findings being reported on today. In fact, colostrum as a health-promoting innovation looks to be superior to anything we've ever come across in its ability to help provide the human body with a massive natural defence against the devastation of illness and premature aging.

Fairing
23-01-2003, 09:43
Ähh.. det där tänkte vi börja med 1998 men det vart aldrig så..

Jag tror att Final Research säljer Colostrum och säkert många andra.

/Lasse

stybb
23-01-2003, 09:56
Jag läste också den där pajas artikeln.. Rubriken löd

"Svenska forskare har nu kommit fram till att man inte bara blir vad man äter, utan man blir när man äter"

Sen fortsatte texten med att ett svenskt forskar team har kommit fram till att det e viktigt att äta protte i form av vassle efter träning. Detta var ett stort genombrott i muskelforskningen.
De e sånt där skatte pengarna går till.. bidrag till jävligt korkade forskare.

:hbang:

The Dwag
23-01-2003, 10:19
Ähh.. det där tänkte vi börja med 1998 men det vart aldrig så..

Jag tror att Final Research säljer Colostrum och säkert många andra.

/Lasse

i tablett form säljer en del det... men det är ju helt vansinnigt!!! Det skall vara i pulver form så det kan blandas med Vassle 50/50 ! Några kapslar ger ingen effekt... vi pratar om gram doser nu....Colostrum köpte jag redan 1993-94 tror jag så det har funnits länge i Sverige lilla vännen ;) dock så fanns det bara i kapslar och var bortkastade pengar!

Fairing
23-01-2003, 10:34
kan fixa pulver åt dig , vill du ha 1 Ton ?

ABB kan köpa som friskvårdsprodukter:D

The Dwag
23-01-2003, 10:35
kan fixa pulver åt dig , vill du ha 1 Ton ?

ABB kan köpa som friskvårdsprodukter:D

Inte 1 Ton men några kilo går bra :thumbup:

stybb
23-01-2003, 10:36
abb...?

EiseltUK
23-01-2003, 10:41
Kolostrumet bör vara standardiserat. Annars har man ingen aning om ifall det inehåller något aktivt eller inte. Vi har tillgång till 40 ton frusen kolostrum om någon är intresserad av ett större parti?

/ Henrik

muskelbyggarn
23-01-2003, 10:44
Dwarfen lilla, du behöver nog minst 1 ton för att komma någonstans med din "kroppsbyggning" :D

Spara ditt grymma traktamente nu som du får och nappa på Eiselts erbjudande om 40 ton! :D

Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
23-01-2003, 10:46
Originally posted by stybb
abb...?

IQ... ? Badboll

The Dwag
23-01-2003, 10:47
Kolostrumet bör vara standardiserat. Annars har man ingen aning om ifall det inehåller något aktivt eller inte. Vi har tillgång till 40 ton frusen kolostrum om någon är intresserad av ett större parti?

/ Henrik

Fairing :angel:

stybb
23-01-2003, 10:48
Dwag.. jävlar vad kaxig du är alltså.. Hade du tänkt längre hade du förklarat vart du jobbade.. inom abb alltså..

kram på re :D

The Dwag
23-01-2003, 10:52
Originally posted by muskelbyggarn
Dwarfen lilla, du behöver nog minst 1 ton för att komma någonstans med din "kroppsbyggning" :D

Spara ditt grymma traktamente nu som du får och nappa på Eiselts erbjudande om 40 ton! :D

Vänl,,,
Tobbe

Mmmm kanske det! Men jag har ju slutat med byggningen och skall bli Kolozzeums badpojk 2003 :angel:

The Dwag
23-01-2003, 10:57
Dwag.. jävlar vad kaxig du är alltså.. Hade du tänkt längre hade du förklarat vart du jobbade.. inom abb alltså..

kram på re :D

Stavas http://www.abb.se/global/abbzh/abbzh255.nsf/viewname/ABB_Logo/$file/ABB_Logo.gif inte med små jävla bokstäver !!! ;)

Jobbar på
ABB Industries
Swedish Market
Avdelningen tänker jag nog inte lägga ut :D

EiseltUK
23-01-2003, 10:59
Originally posted by The Dwag

Fairing :angel:

Ok, jag skickar orderbekräftelse per fax. Ska det skickas till Järfälla?

/ Henrik

stybb
23-01-2003, 11:00
Om nån vet hur ABB stavas så är jag fan en av dem. De betalar ju fan min skolgång :hbang:

Jobbar du i Ludvika... eller Västerås vet du nog vad jag snackar om..

The Dwag
23-01-2003, 11:03
Om nån vet hur ABB stavas så är jag fan en av dem. De betalar ju fan min skolgång :hbang:

Jobbar du i Ludvika... eller Västerås vet du nog vad jag snackar om..

Jag får lön av av ABB i Västerås... jobbar åt en avdelning på ABB Business Center i Sollentuna! och är anställd i hemmet dvs. i Karlstad när jag inte reser ! Just nu så jobbar jag hemma vilket är väldigt hårt :D

The Dwag
23-01-2003, 11:03

Ok, jag skickar orderbekräftelse per fax. Ska det skickas till Järfälla?

/ Henrik

haha gör det ! :laugh:

GhostFace
23-01-2003, 11:07
Jobbar på
ABB Industries
Swedish Market

Det kan jag göra; Källaren- Städavdelningen.... :laugh: ;)

The Dwag
23-01-2003, 11:09
Originally posted by GhostFace

Det kan jag göra; Källaren- Städavdelningen.... :laugh: ;)

Haha din dumma jävel... som straff skall jag köra upp en flaska i röven på dig då jag skall ha mitt nästa fylla i Maj.... ta kort och lägga ut dig på Kolozzeum :D

GhostFace
23-01-2003, 11:11
hahahahahahahahaha

roligaste skämtet på hur länge som helst på detta forum !!

:booty:

:angel:

:thumbup:

The Dwag
23-01-2003, 11:16
Originally posted by GhostFace
hahahahahahahahaha

roligaste skämtet på hur länge som helst på detta forum !!

:booty:

fast nu blir man väl aldrig bjuden på fest igen :em:

GhostFace
23-01-2003, 11:23
Njaaee det kan ju diskuteras, för kommer det innebära en viss inträngning av saker i min bakdel i formen av glasflaskor så vete faen om jag vågar ta hit dig för fylleslag igen, det är ju inte mitt gebit så att säga med anala tingestar :D :angel:

muskelbyggarn
23-01-2003, 11:54
Ingen fara dwarfen, av ren medlidelse så kan jag bjuda dig på en riktig helfylla här i trakten :D
Bara moonshine...

Vänl,,,
Tobbe

Fairing
23-01-2003, 12:27
Henrik!

Jag har Nikl....förlåt.. Dwagens adress så du kan skicka det direkt.

40 Ton... måste du alltid överdriva eller.....;)

Dwagen , nu vet jag varför dom kallar dig för "The backdoorman

The Dwag
23-01-2003, 13:49
Henrik!

Jag har Nikl....förlåt.. Dwagens adress så du kan skicka det direkt.

40 Ton... måste du alltid överdriva eller.....;)

Dwagen , nu vet jag varför dom kallar dig för "The backdoorman

Lasse att Henrik gillar att överdriva vet du väl redan med tanke på att han skrivit Välutrustad medlem. En fett krans runt magen anser jag inte välutrustad vilket han tydligen gör... men nog om det.

Nja ”The backdoorman” är inte jag då flickorna brukar tycka att den är för stor :naughty: så det är ingen som vågat provat den där bak… dock så är det inget som tänder mig! Så det överlåter jag till dig och Eislet då ni har någon söt konferens :love: tänk på att använda skydd bara !!!!

*kram*

EiseltUK
23-01-2003, 14:02
Nu går jag på diet så "kanelkransen" är snart borta. :)

Mvh
Henrik

The Dwag
23-01-2003, 14:04
Nu går jag på diet så "kanelkransen" är snart borta. :)

Mvh
Henrik

Ta med dig Lasse på diet med... ;) eller han kanske skulle prova sin MRP i ett år eller två !

Fairing
23-01-2003, 14:24
Dwagen!!

Jag får tydligen lägga upp lite nya bilder på Fairingsidan som visar i vilken ruggig form jag befinner mig i.

Att Henrik har en "fettkrans" runt magen beror på att Protecen har klumpat sig för mycket i tarmsystemet.

Enligt säkra källor har han smaskat i sig för mycket Protec Blåbär.

/Lasse

EiseltUK
23-01-2003, 15:10
Nej, det var Complete Diet. Verkar inte funka alls.... ;)

/ Henrik

Daemon
23-01-2003, 15:13
Jobbar på
ABB Industries
Swedish Market

Du jobbar garanterat inte inom sälj,,,
Du är ju alldeles för charmerande och tillmötesgående för det.
Det behövs lite drag i säljare. Lite jävlaranamma!

muskelbyggarn
23-01-2003, 15:35
Tror de båda kära herrarna Lasse o Henke har glömt bort att man kan inte bara kan äta tillskott för att bli smal, hur gärna ni än vill tro det :naughty:

Hård träning, en strikt diet för övrigt är vad ni måste fokusera på!

Kommer nog öppna "diet-akuten" för de med mest problem och ni kan gärna komma förbi för "vård" :D

Ruggig form för Lasse, är det strax under 20% i BF? :naughty:

:love:

Vänl,,,
Tobbe

Pecca
23-01-2003, 17:25
Jag tycker Henrik o Lasse ska lyssna på tobbes "diet-akut", då hans "kärleks-akut" var väldigt givande!:D

EiseltUK
23-01-2003, 17:28
Originally posted by Pecca
Jag tycker Henrik o Lasse ska lyssna på tobbes "diet-akut", då hans "kärleks-akut" var väldigt givande!:D

Är det ett 071-nummer?

muskelbyggarn
23-01-2003, 17:30
För leverantörer är det en gratis tjänst, för övriga ett 071 nummer med 50sek exl. moms (dock avdragsgilt) i startkostnad sedan 17,5sek exl. moms per minut.

Lägger upp tjänsten inom kort :D

Vänl,,,
Tobbe

ps. mycket skitsnack i denna tråd nu :nono:

eiselt
07-02-2003, 16:00
Nu har vi ett ekologiskt protein på G. :hbang: Råvaran är inte klar ännu, men så fort den finns så drar vi igång produktion.

/ Henrik

jhonny
07-02-2003, 16:13
grym idé med ekologiskt protein pulver...

va kostar erat Kreatinpyruvate i butik?

eiselt
07-02-2003, 16:15
Originally posted by jhonny
grym idé med ekologiskt protein pulver...

va kostar erat Kreatinpyruvate i butik?

"Riktpriset" är 399 kr, men sen är det upp till butikerna att sätta det slutliga priset.

Mvh
Henrik

Petrus
07-02-2003, 16:22
Originally posted by eiselt
Nu har vi ett ekologiskt protein på G. :hbang: Råvaran är inte klar ännu, men så fort den finns så drar vi igång produktion.

/ Henrik

Kommer det att bli lika dyrt som alla andra ekologiska varor?
...och vad kommer protein ifrån?

Vänligen,,,
Petrus

eiselt
07-02-2003, 16:37
Det blir inte så farligt mycket dyrare. Det rör sig om ungefär 1 kr mer per 30 gram protein, dvs ca 30-35 kronor per kg. Alltså ungefär så mycket mer som ekologisk mjölk kostar i jämförelse med vanlig mjölk.. ganska överkomligt.

Proteinet kommer från en pålitligt producent som håller bra kvalitet, dock ej NZMP denna gång.

Mvh
Henrik

Danne
07-02-2003, 16:46
Har du nå mer info om dom andra nyheterna ?
Tänkte på:

X-PRESS™
LIPAROL™
ALARM™
ALAPURE™ (villken styrka kommer ni ha per kapsel/tablett?)

hur mycket Vitargo kommer det vara i fastgain ?

eiselt
07-02-2003, 17:08
LIPAROL kommer vi att börja med nu tillsammans med en konsult. Förhoppningsviks har vi något inom inte allt för lång framsitd. Sammansättningen är i stort sett klar.

X-PRESS kommer vi börja med när vi har fått alla nya förpackningar klara. Det är för mycket att göra tills dess. Det är en typ av kreatinladdare.

ALARM är en energitablett. Utvecklingstiden är ungefär samma som för X-PRESS, men vi håller på lite smått.

ALAPURE komer inehålls 200 mg per kapsel (Vcaps). Vi kommer köpa in råvaran denna månad, men jag vågar inte svara exakt när produkter blir klar.

Mvh
Henrik

Petrus
07-02-2003, 18:09
Det blir inte så farligt mycket dyrare. Det rör sig om ungefär 1 kr mer per 30 gram protein, dvs ca 30-35 kronor per kg. Alltså ungefär så mycket mer som ekologisk mjölk kostar i jämförelse med vanlig mjölk.. ganska överkomligt.

Proteinet kommer från en pålitligt producent som håller bra kvalitet, dock ej NZMP denna gång.

Mvh
Henrik

Att priset är högre är ju bara att acceptera...
Ang proteinet syftade jag mest på från vilken källa det kommer; mjölk, soja, etc...?

Vänligen,,,
Petrus

EiseltUK
07-02-2003, 18:30
Det är kasein.

/ Henrik

The Dwag
07-02-2003, 23:49

X-PRESS kommer vi börja med när vi har fått alla nya förpackningar klara. Det är för mycket att göra tills dess. Det är en typ av kreatinladdare.

ALARM är en energitablett. Utvecklingstiden är ungefär samma som för X-PRESS, men vi håller på lite smått.

Mvh
Henrik

X-Press ?? Jag kommer ihåg 2002 i Maj då du sade det gick lika bra med en banan som en kreatin transporter..... ;)

ALARM ? Får vi se en E/C/A-Stacker ? :hbang: sälj från UK ;)

Daemon
10-02-2003, 10:05
Hmmm,,, tror att jag kommer ihåg det,,,
Tror bestämt att en viss Dwag upplyste oss om sina åsikter i ämnet mitt i natten efter en firmafest.

:hbang:

muskelbyggarn
10-02-2003, 10:08
Typ "nej nej nej, inte grogga med sockerdricka. Druvsocker är 600% mer effektivt än socker för upptaget av Alkoholen"

Vänl,,,
Tobbe

Daemon
10-02-2003, 10:14
He he,,, Han använde lite hårdare ordalag skulle man kunna säga,,,

Att svänga sig med överdrivna procentsiffror har väl ni (AST dyrkarna) tagit patent på eller??
;) :kinky:

HC77
10-02-2003, 10:33
Såg att Fastway innehöll något som gick under namnet sultol, vad är det för något? Är det ett prestationshöjande medel eller är det något som är tillsatt för att ex ta bort bitterheten från hydrolysaten?

Mvh/HC77

muskelbyggarn
10-02-2003, 10:58
Nej daemon, det är faktiskt opensource på det så det är bara att använda. Hur många % som helst :D

O du :kinky: med dig själv istället :thefinger

Vänl,,,
Tobbe

Daemon
10-02-2003, 12:00
Tobbe! :love: :whipped:

Fultjack
10-02-2003, 13:14
bahawa :smokin:

rolig tråd att läsa :thumbup:

EiseltUK
10-02-2003, 17:04
Såg att Fastway innehöll något som gick under namnet sultol, vad är det för något? Är det ett prestationshöjande medel eller är det något som är tillsatt för att ex ta bort bitterheten från hydrolysaten?

Mvh/HC77

Det är ett ämne som motverkar bitterheten. Den slår igenom lite ändå men smaken blir lagom på alla sätt. Ganska neutral, inte för söt, inte för besk. Om man inte gillar för söta drinkar så kommer man definitivt att uppskatta Fastway. Första drinken jag tog så tyckte jag att beskan var för intensiv, men på längden så blir det riktigt bra.

/ Henrik

Fairing
10-02-2003, 17:09
Henrik, jag hörde att du höll på att spy när du smakade din egna produkt:D

Är den bittrare än RHB ?

imbigsobig
10-02-2003, 17:15
Är det inte bättre att lagga tiden på att göra ett billigt vassle istället för massa hydrovasslen som inte praktiken inte innebär nån skillnad för den som tränar ändå förutom i plånboken?

Jag kör med ett kasein och ett vassle, det är bra så.

Flesta problem folk verkar ha mest eiselt är ju att protec varit svårt att blanda osv... inte forskarbiten.

Verkar alltså som det smak, konsistens, lättblandhet och pris är viktigare faktorer.

imbigsobig
10-02-2003, 17:19
Eller iofs det är väl det man gjort med EXEL

EiseltUK
10-02-2003, 17:27
Nja, visst är det vissa som klagar på konstistensen. Protec är dock inte svårtblandat om man bara gör på rätt sätt. Vi säljer riktigt bra av Protec så det är dumt att ändra den.

Eiselt kommer med en produkt kallad Ultraway som innehåller vasslekoncentrat spetsat med hydrolyserat vassle. Den kommer att ligga bra till i pris, vara lättblandad, tunn konsistens och smaka bra. Det tar nog ett ta till innan den är klar.

Mvh
Henrik

Mindek
01-07-2004, 01:44
Bumelibump...

Vad hände med Eiselts måltidsersättare AMEAL?

Och varför har Fairing stoppat rent vassleprotein i sin MRP när de kunde använt Complete3 som protein?

Bamse
07-03-2005, 15:26
LIPAROL kommer vi att börja med nu tillsammans med en konsult. Förhoppningsviks har vi något inom inte allt för lång framsitd. Sammansättningen är i stort sett klar.

Gick det inge bra att få ut dom där produkterna på marknaden eller? :D

Jocke77
07-03-2005, 15:34
det var en gammal tråd de här *rolleyes*

Fairing
08-03-2005, 08:15

Bamse är grym på att hitta alla gamla trådar :D

muskelbyggarn
08-03-2005, 08:53
Är Bamse anställd av kollo för att just söka igenom alla trådar?

EiseltUK
09-03-2005, 18:11

Vi har tagit fram ca 10 andra produkter åt andra företag istället så våra egna produktplaner har blivit lidande.

KP3 kommer inom ca två veckor! *flex*

/ Henrik