PDA

View Full Version : Msm

Jerker
27-06-2006, 14:28
Någon som provat Msm?, och isf funkade det bra?, ska visst vara liknade som glucosamin men bättre!

Mashik
27-06-2006, 14:32
Det har fungerat jättebra med hunden i alla fall! :thumbup:
(vi äro alla djur)

Ola Wallengren
27-06-2006, 19:48
Har använt MSM lite till och från under en tid men har inte märkt något, anledningarna kan vara många. Att jag tagit för lite (1-4g) eller inte tillräckligt regelbundet, att min broskskada är för kraftig eller att MSM helt enkelt inte fungerar.
Här är en liten review
http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/8/4/438.pdf

QuMark
27-06-2006, 20:04
Jag har provat det efter å ha blivit rekomenderade det av flertalet personer. Säljer väldigt mkt av det till massa äldre människor med diverse besvär på gymmet där jag jobbar extra. För egen del tyckte jag att min krånglande axel kändes lite enklare å leva med när jag käkade 4 tabs om dan. gjorde helt enkelt inte lika ont som innan. Har dock inte blivit helt återställd än å burken e slut. :(. Har fått för mig att det skulle bli bättre med tiden men det har det inte blivit hittills.

Jerker
27-06-2006, 23:03
:thumbup:

Slimfit
28-06-2006, 08:52
Har använt MSM lite till och från under en tid men har inte märkt något, anledningarna kan vara många. Att jag tagit för lite (1-4g) eller inte tillräckligt regelbundet, att min broskskada är för kraftig eller att MSM helt enkelt inte fungerar.
Här är en liten review
http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/8/4/438.pdf

Vad gör glukosamin egentligen? Läste att det tydligen används mot artros men som du skrev så fattar jag det så att du använder den mot en broskskada. Funderar på om jag har samma problem med en trögläkt skada i bröstkorgen.

Nina L
28-06-2006, 08:54
Jag köpte MSM pulver och det var det otäckaste jag någonsin druckit. Ett glas med HB är 100 ggr godare. Sjukt äckligt, helt enkelt, och jag är inte petig. Det smakade som krossad medicin.

Juliette
28-06-2006, 08:56
Jag köpte MSM pulver och det var det otäckaste jag någonsin druckit. Ett glas med HB är 100 ggr godare. Sjukt äckligt, helt enkelt, och jag är inte petig. Det smakade som krossad medicin.
Jag tycker inte det smakar så farligt.. Det är ju iof inte gott, men jag har smakat värre.

Bäst smakar det i en C-vitamin brus, då löses det upp bättre oxå.

Ola Wallengren
28-06-2006, 13:08
Vad gör glukosamin egentligen? Läste att det tydligen används mot artros men som du skrev så fattar jag det så att du använder den mot en broskskada. Funderar på om jag har samma problem med en trögläkt skada i bröstkorgen.

MSM och glukosamin är inte samma sak, men jag använder dem båda hur som helst.
Jag tror inte man helt och fullt vet hur glukosamin påverkar artros (och broskförslitning kan ju uppstå från en skada) men man tror att det kan påverka inflammationen, ledvätska och nyformationen av brosk så att besvären minskar. Det är inte speciellt effektivt men en effekt sannolikt.