View Full Version : Fairing Kreatin monohydrat
Nån som, har någon erfanhet av det? varför är kreatin så himla bra för? får man verkligen ren muskelmassa av kreatin eller pumpas det bara in massa vatten i musklerna som försvinner lika snabbt om man inte fortsätter träna, vad e då vitsen?
Får man finnar av det här kreatinet?
Fairing använder "Världens renaste Kreatin , Creapure"
Saxat från annat inlägg:
"När det gäller kreatinanvändning som förövrigt är en svensk forskningsupptäckt ,så består den snabba viktuppgången vid kreatinladdning av vätska som dock lägger sig i muskelcellen.
Efter ett par dagar stimulerar detta till uppbyggnaden av muskelproteiner......... Du kan läsa mera om detta på vår hemsida.
Sammanfattningsvis: kreatintillskott ger till en början vätskeansamlingar i muskelcellen.Denna"cellsvullnad" omvandlas senare till MUSKELÖKNINGAR AV HÖG KVALITET.
Svenska nutritionsforskare är främst i världen (inte amerikanska som de flesta tror).Idrottsforskare dr.Bengt Saltin vann 2002 idrottsmedicinens motsvarighet till Nobelpriset(5 mille) ex.vis."
/Lasse
EiseltUK
19-12-2002, 20:36
Fast är inte Saltin i Köpenhamn numera? :rolleyes:
/ Henrik
EiseltUK
19-12-2002, 20:50
"Recent studies suggest that the degree of cellular hydratation is a major determinant of cellular protein and RNA turnover. Apparently, hormones and amino acids modify protein turnover at least in part by altering the hydratation state of the cell, i.e. cell volume. Accordingly, cell volume changes are not yet recognized signals linking hormone and amino acid effects to the control of protein turnover. Cell swelling inhibits proteolysis and RNA degradation and stimulates protein, DNA and RNA synthesis, whereas cell shrinkage results in opposite alterations of RNA, DNA and protein turnover. Thus, cell swelling triggers an anabolic, proliferative pattern of metabolism, whereas cell shrinkage is a catabolic and antiproliferative signal."
- D. Häussinger
Originally posted by Fairing
Fairing använder "Världens renaste Kreatin , Creapure"
Exakt samma som Optimum och Eiselt?
F-n Henrik sover du aldrig!!!!??????
Överdosera inte ALC för då kommer du sitta här hela natten samt rösta på Eiselt på templet.nu tills i morgon bitti;)
/ Lasse
EiseltUK
19-12-2002, 21:20
F-n Henrik sover du aldrig!!!!??????
Överdosera inte ALC för då kommer du sitta här hela natten samt rösta på Eiselt på templet.nu tills i morgon bitti;)
/ Lasse
Du har varit lite frånvarande idag... så jag antar att du har haft fullt upp med att muta kompisar att rösta?
/ Henrik
Bamse!
Vårat Kreatin är bättre än Eiselt och Optimum för det står FAIRING på burken:D
Henrik!
Jag har röstat på dig precis som du ville och det blir din Julklapp
:)
muskelbyggarn
20-12-2002, 11:22
Jag tror ni två herrar (Lasse och Henka) lider av "klickmani". Tror ni inför nyår utökat nätverket med fler datorer bara för att få fler IP-adresser så ni kan ensamma klicka er till en ledning på Templet :D
Fairing kanske tror han har bästa kreatinet men Optimum har ivf en kreatinburk på 2kg CreaPure :D slå det :kickass:
Nä nu måste jag till Templet och klicka på Dalblads :naughty:
Vänl,,,
Tobbe
EiseltUK
20-12-2002, 11:30
Vi har 25 kilos förpackningar eller pall med 500 kg. :)
/ Henrik
muskelbyggarn
20-12-2002, 11:42
WOW, skicka mig prislista, vet många kunder som gärna köper 500 kg åt gången :D
Vänl,,,
Tobbe
Enligt säkra källor säljer Optimum så dåligt så dom måste ändra bäst före datumet på sina burkar;) eller vad säger du tobbe!:p
Fast man kanske ska skilja på Optimum Sweden och pirat importörer
Mvh/Lasse
EiseltUK
20-12-2002, 14:49
Enligt säkra källor säljer Optimum så dåligt så dom måste ändra bäst före datumet på sina burkar;) eller vad säger du tobbe!:p
Fast man kanske ska skilja på Optimum Sweden och pirat importörer
Mvh/Lasse
Datumen brukar inte vara superexakta på kosttillskott, så det är nog inget problem, men det kanske inte är så seriöst. :nono: Har hört samma, men jag tror inte att Tobbe gör sånt. Det är väl bara att dumpa ut produkterna till inköpspris snabbt istället?!
/ Henrik
muskelbyggarn
20-12-2002, 15:06
Givetvis Lasse :D du är helt rätt informerad.
Problemet ligger hos dem som importerat förut + att vissa butiker säljer gamla produkter med egenhändigt ditklistrade bästföredatum, det sågs ex. helt öppet på fitnessmässan...
Nä nu är det dags att gå ut och öppna alla burkar, ta en skopa ur varje burk och sedan sälja på den svarta marknaden (ni anar inte vilka stålar det går att göra på detta :D :D :D )
Vänl,,,
Tobbe
Nån som har erfanhet från kreatinet eller? får man finnar av shiten?
EiseltUK
20-12-2002, 18:10
Originally posted by theden
Jag började bryta på finska när jag provsmakade Fairings kreatin. :laugh:
Även din stavning vart lidande.....:laugh:
EiseltUK
23-12-2002, 00:24
Originally posted by theden
Hej!
Det är väldigt individuellt och jag vet faktiskt inte vad det kan bero på. De renare typerna av kreatin som Fairing och Eiselt kan nog också ge problem, men under de senaste åren kanske jag har talat med en per år som fått finnar. Jag talar ju inte med alla så uppgiften kan vara missvisande. Det bästa är väl att prova en 100 grams burk?
Mvh
Henrik
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.