PDA

View Full Version : Bra tillskott för fettförbränning?

Cerberus
18-12-2002, 13:16
Finns det nåt som är extremt effektivt om man vill bränna bort fettet?

Alltså som hjälper till om man typ springer,går..etc

Stickboy
18-12-2002, 13:36
NEJ..

Jossan
18-12-2002, 13:43
...ett litet tips är koffeintabletter...de ökar den allmänna förbränningen aningens...men den största fördelen är att man orkar prestera mycket bättre!

...så är det ju billigt oxå...

hälsn. /jossan

ps...fast jag har hört att det inte är så bra att träna högintensivt om man vill biffa upp...man bränner muskler oxå...

Stickboy
18-12-2002, 13:45
kör ett E/C/A stack.

det är väl det bästa du kan få tag på den svenska marknaden.

EiseltUK
18-12-2002, 14:33
Originally posted by Stickboy
kör ett E/C/A stack.

Vaför inte kombinerar DNP, hGH, Clen och stanozolol istället?

:nono:

Stickboy
18-12-2002, 14:38
mig veterligen är inget av dessa preparat du nämde lagliga.

till skildnad från mitt förslag.

The Dwag
18-12-2002, 15:00
Originally posted by EiseltUK

Tycker Eislets förslag är bra !:thumbup:

Han är en "seriös" kille.... bara kolla Glutamin tråden kan han inte svara så kommer hans standard svar i brist på annat !

- Amerikanskt Hype !

EiseltUK
18-12-2002, 15:35
Originally posted by The Dwag

Tycker Eislets förslag är bra !:thumbup:

Han är en "seriös" kille.... bara kolla Glutamin tråden kan han inte svara så kommer hans standard svar i brist på annat !

- Amerikanskt Hype !

Jag tycker att mitt svar var ganska konkret. Den text du citerade var ju bara en negativ genomgång, inte objektiv en vetenskapligt objektiv bedömning. De hade ju t ex inte refererat till Kalman-studien. Det går inte att läsa en massa skvallertidnings artiklar för att bilda sig en uppfattning om hur pyruvat fungerar.

Mvh
Henrik

Grahn
18-12-2002, 18:32
Visst finns det massa tillskott som "hjälper" men den största effekten kommer ju ändå från kosten och motionen.

AJ
18-12-2002, 21:17

Hmm åja Henrik :)

Nu var vi inte riktigt rättvisa. Att jämföra DNP med ECA är väl knappast riktigt rättvist.... dom spelar inte direkt i samma liga om man säger så.

EC (A) är ganska säkra preparat att använda medan DNP definitivt inte är. Plöjer man lite abstracts på Medline så visar de flesta på att kombinationen av efedrin/koffein är ganska säker. Finns förvisso ett antal som visat på en del smärre biverkningar också. Ser man på hur många som använder denna kombination världen över, är det det väldigt få som får några värre biverkningar.

Hade Eiselt haft möjlighet att sälja ECA i Sverige hade ni också gjort så :). Need I say......norandrostenedione.....;)

God Jul

// Tomtefar

Langster
18-12-2002, 21:28
Jag undrar jag hur mycket ECA egentligen hjälper till att förbränna fett egentligen. Det höjer ämnesomsättningen med vad? 4% eller nåt...
Det hjälper en mest att med att vara pigg genom ett hårt träningspass.

Kosten och träningen är det som avgör hur bra en deff går.

ryssen
18-12-2002, 22:05
mig veterligen är inget av dessa preparat du nämde lagliga.

till skildnad från mitt förslag.

dnp lite vanligt ogräsbekämpningsmedel är väl inte olagligt.:smash:

Petrus
18-12-2002, 22:20
kör ett E/C/A stack.

Läs detta och bestäm själva... (www.ephedrafacts.com)

Vänligen,,,
Petrus

EiseltUK
18-12-2002, 22:33
Originally posted by AJ
Hade Eiselt haft möjlighet att sälja ECA i Sverige hade ni också gjort så :). Need I say......norandrostenedione.....;)

// Tomtefar

När vi sålde Norandro så var det inte klassificerat på något sätt och därför inte förbjudet. Det är lite skillnad... Hade ECA varit tillåtet så hade jag definitivt sålt det, men nu är det inte tillåtet.

/ Henrik

AJ
18-12-2002, 22:46

När vi sålde Norandro så var det inte klassificerat på något sätt och därför inte förbjudet. Det är lite skillnad... Hade ECA varit tillåtet så hade jag definitivt sålt det, men nu är det inte tillåtet.

/ Henrik

Jo det var det som var själva poängen med det jag skrev :). Just att ECA hade sålts om det var tillåtet, precis som norandro såldes innan när det var tillåtet. :p

Bamse
18-12-2002, 23:25
AJ, visst var det du som tränade mycket HIIT-intervaller? Tycker mig minnas det sedan sommarens diskussioner :)

HIIT och ECA - undrar om inte hjärtat går igång som en turbocentrifug då? :naughty:

AJ
18-12-2002, 23:35
Jodå bamsebjörnen ;)

Det var jag det...... har dock inte varit så aktiv på forumen på länge. Det är ett kul tidsfördriv, men inte särskilt utvecklande :). Så jag försöker minimera tiden för sådant slösurfande..... man blir ju beroende om man börjar posta mycket :p.

God Jul

PS ät nu inte för mycket dunderhonung under Julen bara.....det i kombination med all julmat vettu...... *explode* hehe

Helen@
18-12-2002, 23:42
"Finns det nåt som är extremt effektivt om man vill bränna bort fettet?"

Ja! En strikt och seriös kosthållning......allt annat är så marginellt så det är obetydligt.......vissa tillskott kan väl kanske hjälpa till lite, lite med "det där sista" efter en längre och noggrann diet......

Säger som jag sagt förut......så kallade fettförbränningstillskott är ett sätt för kosttillskottstillverkarna att göra "stora meningslösa hål" i folks plånböcker och få människan till att tro att det finns genvägar.........Även jag, i yngre dar, hade min tilltro till deras "underverk".....vet betydligt bättre idag, att den bästa fettförbränning är strikt kosthållning i kombination med förbränningsträning och det finns inte ett tillskott som kan konkurrera med det eller ens komma i närheten.......

Istället "förbruka mer kalorier än Du intar" så har Du något som är "extremt effektivt om man vill bränna bort fettet?"

I all välmening
//Helena
:)

EiseltUK
19-12-2002, 00:03
Kosten och träningen är alltid grunden. Jag rekommendera vanligen ett rent proteintillskott innan jag rekommenderar ett "fettförbränningstillskott".

Ett ganska intressant, relativt nytt ämne är 7-keto....

"Our results indicate that one hour of cross-training three times per week supplemented with 200 mg of 7-Keto per day yields a significant reduction in both body weight and body fat. Furthermore, 7-Keto elevated T3 significantly, which may indicate an effect on basal metabolism. Despite the effect on T3, there was no significant change in TSH, indicating no untoward down regulation or negative feedback on thyroid function within the time-frame of the study. Previous work with 7-Keto in rats has demonstrated that it fosters proton leakage and induces thyroid hormone. This may, in part, explain the results of the study."

- Carlon M. Colker, et al, Greenwich Hospital
Double-Blind Study Evaluating the Effects of Exercise Plus 3-Acetyl-7-oxo-dehydroepiandrosterone on Body Composition and the Endocrine System in Overweight Adults.

Den här studien är gjord på överviktiga, liksom de flesta studier på "förbränningsresultat" och därför kan man inte som relativt vältränad förvänta sig att få exakt samma resultat. Men, om du har några kilon som envisas, tränar och äter bra så kan det vara värt att testa.

Mvh
Henrik

Cerberus
21-12-2002, 19:07
vart köper man 7-keto då?

Bamse
21-12-2002, 19:12
Cerberus: Att tänka innan man skriver är som att torka sig i ändan innan man skiter? Eller?

http://www.kolozzeum.com/prodinformation/7-keto.htm

Cerberus
21-12-2002, 19:59
japp jag instämmer bamse, puss.

Bamse
15-03-2003, 21:17
Originally posted by AJ
Jodå bamsebjörnen ;)
God Jul

PS ät nu inte för mycket dunderhonung under Julen bara.....det i kombination med all julmat vettu...... *explode* hehe

God jul på dig själv i efterskott :love:

-squat-
15-03-2003, 23:01

/ Henrik

med andra ord så skulle du kunna sälja en produkt som har vissa hälsorisker bara för att du skulle kunna tjäna pengar på den??

stybb
15-03-2003, 23:54
var norandro verkligen ett så fantastiskt tillskott som vissa påstår.. att det kan jämföras med anabola steroider typ decadurabolin..

Droog
16-03-2003, 00:33
Nej stybb, det kan INTE jämföras med deca.