View Full Version : Tillskottsupplägg..
Hej!
Jag har nu investerat i Gainer, milk protein samt kreatin citrus. Jag tränar 4 dagar i veckan, jag undrar nu hur jag ska lägga upp mina tillskottsintag för att få maximal effekt av dem. Hur ska jag äta, hur mkt och när ska jag äta på träningsdagar respektive vilodagar?
Någon som vill dela med sig av lite idéer vore skönt.
Kreatinet behöver jag inga råd om, inte så svårt :D
Men gainer och milk-proteinet vore kul att höra lite idéer om!
userfriendly
21-06-2006, 15:25
Hej!
Jag har nu investerat i Gainer, milk protein samt kreatin citrus. Jag tränar 4 dagar i veckan, jag undrar nu hur jag ska lägga upp mina tillskottsintag för att få maximal effekt av dem. Hur ska jag äta, hur mkt och när ska jag äta på träningsdagar respektive vilodagar?
Någon som vill dela med sig av lite idéer vore skönt.
Kreatinet behöver jag inga råd om, inte så svårt :D
Men gainer och milk-proteinet vore kul att höra lite idéer om!
protein:
en drink före träning, direkt före
kolhydrater/gainer direkt efter träning
mat:
små mål var tredje timme, alltid en proteindel
mat en timme efter gainer ungefär
protein:
en drink före träning, direkt före
kolhydrater/gainer direkt efter träning
mat:
små mål var tredje timme, alltid en proteindel
mat en timme efter gainer ungefär
Okej, det där visste jag, jag ska inte använda milk på annat sätt än vad jag gör med whey-80 alltså?
Milk e ju slött protein, borde ju va någon skillnad.
Gainer, endast efter träning, inte annars?
agahowa22
21-06-2006, 21:47
Milk kan användas exempelvis på kvällen.
Milk kan användas exempelvis på kvällen.
Okej. Ska ja ta milk-drinkar som mellanmål ev. som dryck till frukost och liknande? Är det någon mening?
Det protein du inhandlat består ju till största del av kasein som är långsamt. Funkar ypperligt som mellanmål och på kväll/natt.
Min erfarenhet och vad jag läst mig till så är det bra att efter natten få i sig något snabbare protein, förslagsvis vassle. Tror förvisso inte du märkt någon om helst skillnad.
Om det är Milk-90 du köpt så innehåller det 30% vassle och 70% kasein.
Prova dig fram, bästa sättet att lära sig på; "Trial and error".
agahowa22
21-06-2006, 23:22
Okej. Ska ja ta milk-drinkar som mellanmål ev. som dryck till frukost och liknande? Är det någon mening?
Basera inte dina mål på pulver. Ät mat som mellanmål. Milk räcker nog med att du tar på kvällen.
Basera inte dina mål på pulver. Ät mat som mellanmål. Milk räcker nog med att du tar på kvällen.
Ingen fara :D Var bara lite nyfiken på hur det funkade. Men nu vet jag, tack alla.
Är upp till var och en om man känner att man har pengar till att spendera på protein så varför inte?
Jag har alltid kört med proteindrink + nått mer till mellanmål. Hellre det än att klämma i mig en kvarg t ex.
agahowa22
22-06-2006, 00:28
Är upp till var och en om man känner att man har pengar till att spendera på protein så varför inte?
Jag har alltid kört med proteindrink + nått mer till mellanmål. Hellre det än att klämma i mig en kvarg t ex.
Jo de e klart man kan väll göra det om man vill. Men mat mättar bettre samt att du får i dig mer än bara protein. Jag tänkte mer ät hållet att "han kommer nog bara ta milk som mellanmål" vilket kanske inte är så grejt lr?
Jo de e klart man kan väll göra det om man vill. Men mat mättar bettre samt att du får i dig mer än bara protein. Jag tänkte mer ät hållet att "han kommer nog bara ta milk som mellanmål" vilket kanske inte är så grejt lr?
Jag är ingen expert men kan tänka mig att mat alltid är bättre. För att få i sig mer viktiga näringsämnen. Bara det att det funkar att ta kaseinprotein som mellanmål iaf för mig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.