View Full Version : Serius mass 5600
Andreasson_johan
16-06-2006, 16:37
*flex* Hejsan!
Är 17 år och ska börja träna på gymmet seriöst nu nästa vecka och träna 5 dagar i veckan.
mitt schema är följande:
Måndag:rygg.mage
tisdag:bröst,axlar
onsdag:biceps,triceps,handleder
torsdag:ben,springa
fredag:bröst,biceps.
lördag vila.
söndag vila.
Nu är frågan. Funkar detta kosttillskottet för mig? Mitt första mål är att gå upp i vikt några kg så det fyller ut min kropp. Jag antar att jag kommer att bygga rättså stora muskler fort eftersom man tränar så ofta och det verkar vara mycket kalorier, protein, kolhydrater i detta kosttillskottet.
Finns det några typer av biverkningar för just detta tillskottet? Mer finnar i ansiktet och på övriga delar på kroppen?
MVH
Johan
Ja det funkar
Inga direkta biverkningar
Hoppas du inser att kosten i övrigt har större betydelse än denna produkt.
Kolla i kolozzeum-shoppen för bättre produkter.
King Grub
16-06-2006, 16:51
Produkten är likvärdig med alla andra gainers. Kalorimängderna som anges när det gäller produkter med skyhöga siffror på burkarna beror på portionsstorleken. Det går nämligen inte att få mer än 4.1 kcal per gram för protein och kolhydrat. På 80 och 90-talen var det hysteri där den ena tillverkaren skulle överträffa den andra med höga kalorisiffror, och enda sättet att göra det vara att göra den rekommenderade portionsstorleken större och större. Så: varken bättre eller sämre än andra gainers i samma prisklass. Alla ger ungefär lika mycket protein, kolhydrat och kalorier per 100 gram.
mangemani
16-06-2006, 16:51
Jag antar att jag kommer att bygga rättså stora muskler fort eftersom man tränar så ofta
ledsen att göra dej besviken nu,men nej.
produkten är det inge fel på,det är en gainer,men så som dom flesta gainers som finns på marknaden,så innehåller denna säkert tok för mycket kolhydrater och tok för lite protein,dvs både för lite och för mycket av det du behöver.
det bästa är om du köper vassle protein och maltodextrin och blandar själv,då får du en gainer som passar just dej.
Står att produkten innehåller bara 252 gram kolhydrater och 1250 kcal per portion, bör man då ta en dubbel portion efter träning för maximal effekt?
men seriöst, köp billigt vassle och blanda själv, bättre och troligtvis billigare oxå
Andreasson_johan
16-06-2006, 17:03
ledsen att göra dej besviken nu,men nej.
produkten är det inge fel på,det är en gainer,men så som dom flesta gainers som finns på marknaden,så innehåller denna säkert tok för mycket kolhydrater och tok för lite protein,dvs både för lite och för mycket av det du behöver.
det bästa är om du köper vassle protein och maltodextrin och blandar själv,då får du en gainer som passar just dej.
Vad finns det för annan produkt här som ni skulle kunna rekomendera? Jag ätar väldigt väldigt bra kost. mycket grönsaker, fullkornsbröd, knäckebröd, fil, yoghurt, lite keso ibland, äter c-vitaminer, och ibland omega 3 tabletter (fiksolja). Så jag måste anse att jag äter bra mat. Men problemet är den att jag har inte anlagen för att gå upp i vikt. Inte när jag inte gör något iaf. Därför ska jag prova med hård styrketräning och se ifall man går upp på det. Men man vill ha något bra tillskott som bygger och har bra återhämtning för musklerna.
går du inte upp i vikt så äter du för lite
Andreasson_johan
16-06-2006, 17:19
går du inte upp i vikt så äter du för lite
Men jag kan inte äta mer än vad jag gör.. Det som är problemet. Därför jag vill ha något tillskott och börja med styrketräningen.
norsk_gadd
16-06-2006, 17:23
Ät som du gör nu, satsa på att äta mer kolhydrater och protein, lägg en gainer innan träning och en efter. Går du inte upp i vikt då måste du äta som en flicka.
Men jag kan inte äta mer än vad jag gör.. .
Vad är det som hindrar dig?
Catstyle
16-06-2006, 18:11
Bara en generell varning:
Gå inte ut för hårt i början.
Visst kan det kännas skitspännande med gymträning nu, men sätt ribban lågt.
Risken finns att intresset svalnar annars.
Andreasson_johan
16-06-2006, 18:28
Bara en generell varning:
Gå inte ut för hårt i början.
Visst kan det kännas skitspännande med gymträning nu, men sätt ribban lågt.
Risken finns att intresset svalnar annars.
252 gram kolhydrater, 50 gram protein och då 1250 kcal, 500 mg L-Glutamine servering bra?
King Grub
16-06-2006, 18:32
252 gram kolhydrater, 50 gram protein och då 1250 kcal, 500 mg L-Glutamine servering bra?
Det är alldeles för mycket kolhydrat vid ett tillfälle.
Andreasson_johan
16-06-2006, 19:00
Det är alldeles för mycket kolhydrat vid ett tillfälle.
Ja men det kan ju inte vara ett minus. ska ändå köpa 2 påsar serius mass 5600. blir ju hela 11,2 KG
norsk_gadd
16-06-2006, 19:11
Ja men det kan ju inte vara ett minus. ska ändå köpa 2 påsar serius mass 5600. blir ju hela 11,2 KG
Klart att det kan, slöseri med pengar och det enda du kommer bli är antagligen fet.
Andreasson_johan
16-06-2006, 19:49
Klart att det kan, slöseri med pengar och det enda du kommer bli är antagligen fet.
Med tanke på att jag väger ca 55 kg och är 177 cm lång så antar jag att detta skulle vara otroligt bra för mig. Men fördelas fettet på kroppen eller blir det att det bara lägger sig på magen?
Catstyle
16-06-2006, 19:59
Med tanke på att jag väger ca 55 kg och är 177 cm lång så antar jag att detta skulle vara otroligt bra för mig. Men fördelas fettet på kroppen eller blir det att det bara lägger sig på magen?
Hur fettet lägger sig är till största delen genetiskt.
Förövrigt är L-Glutamin verkningslöst.
dela upp portionen i tre delar och ta en innan träning, en efter träning och en en timme senare.. Då utnyttjar du produkten mycket bättre och får större chans att lägga på dig muskler.
Ät bara som en gris, jag hade precis dina mått när jag började, gått upp ca 14 kg sen dess, så ÄT.
Sir Anselm
19-06-2006, 12:37
Jag skulle nog vilja säga som såhär, att käka en produkt som kanske ger en tredjedel av ditt kaloribehov, kanske mer, på en portion är att be om att bli fet. Du lägger inte på dig mer muskler för att du äter fler kalorier. Självklart måste kroppen få material att arbeta med, men dessa mängder verkar grymt överdrivet... Produkten i sig är det iofs säkert inget fel på, men dra ner på portionsstorleken... Dessutom är det tydligen över 80% kolhydrater, vilket lämnar väldigt utrymme kvar för protein... Så mitt tips är att du köper proteinpulver + kolhydratpulver och blandar själv. Sen måste jag nog också undra varför du inte kan äta mer än du gör?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.