PDA

View Full Version : EXELL Proteinet...

LOBO
08-12-2002, 18:33
Vill veta om Exells jämförelsevis höga fetthalt i sitt protein kan ha en negativ effekt på deffen om man tar det som mellanmål två gånger om dagen? Eller om det bara är strunt och inget att bry sig om?

Har just inhandlat tre kilo. Mycket fin kvalite i smak och konsistens anser jag. Får se om det har samma effekt på musklerna.

Hur är kvaliten på Exells Glutamin i jämförelse med Fairing och Eiselt?

Tacksam för vettiga svar.

Jarod
08-12-2002, 23:07
Att deffa innebär ju att du måste göra av med fler kalorier/dag än vad du får i dig via mat. För att göra detta utan att förlora mer muskemassa än nödvändigt så är det ju en bra ide att ersätta en viss del kolhydrater med protein. Tycker du sedan att Excell har en för hög halt av fett så kan du ju bara ta bort ett par gram (eller vad det nu handlar om) från din övriga kost...

Ang. glutamin så visste jag inte att Excell hade sånt...

Vilka olika sorters protein jämförde du Excell med, och vad hade dom andra för fetthalt??

Mvh

Ps. Ska du ta protein som mellanmål vid deff så kanske inte bara vassle är optimalt. En kombination av proteiner kanske vore bättre? Ds.

Janna
08-12-2002, 23:14
personligen föredrar jag att dra ned på intaget av proteiner via kosttillskott vid deff eftersom att jag vill äta så mkt riktig mat som möjligt

vill man använda pulver så går det bra med exells även om det innehåller mer fett .. men framförallt även mer kolhydrater .. du får kol hur mycket extra du får i dig av detta via pulvret och dra bort det från din övriga kost så funkar det bra