View Full Version : Dahlblads vassle - inget skum?
Igår när jag var på Luciapokalen så hade bl a Dahlblads montrar där man fick smaka på deras vassle protein. Smaken var bra men det fascinerande var att det inte skummade ngt alls, varken i mjölk eller vatten. Det var tydligen ngn ny typ av isolat eller ngt. Ni vet säkert detta bättre än mig.
Ngn som vet ifall det bara är de som har ett vassle som inte skummar och smakar ok i vatten?
/MVH
Jag har testat dalblads "Three in one" och deras mrp. Aldrig mer kan jag säga....det skummade jätte mycket + det smakade riktigt illa. Ingen höjdare alltså. Men smaken e ju olika så.
Jag har provat ganska många olika proteinpulver och skulle nog vilja påstå att alla skummar mer eller mindre (beroende på hur mycket mjölk/vatten du har i och hur väl du blandar det), FÖRUTOM de där sorterna som inte skummar, men som istället får en konsistens som någon j*vla spermautlösning samt smakar skit och har ungefär samma effekt som kräkmedel.. Ett bra exempel på det är Twinlabs RX Fuel... Hmm, nåja, med 2 liter vatten el. 2½ liter mjölk/portion så är det ganska ok. Däremot deras Triple Whey, är mycket bra.
Jag förmodar att det var de det hade i despensern? Om man låter en drink stå länge så försvinner skummet, och i en dispenser så rörs vätskan om långsamt vilket också tar bort skum.
Det finns ganska många pulver som inte skummar nämnvärt. Ett som jag själv kör på är Protec. Har även testat att blanda Exell nyligen och det skummade inte nämnvärt heller.
Mvh
Henrik
Originally posted by -xR-
Igår när jag var på Luciapokalen så hade bl a Dahlblads montrar där man fick smaka på deras vassle protein. Smaken var bra men det fascinerande var att det inte skummade ngt alls, varken i mjölk eller vatten. Det var tydligen ngn ny typ av isolat eller ngt. Ni vet säkert detta bättre än mig.
Ngn som vet ifall det bara är de som har ett vassle som inte skummar och smakar ok i vatten?
/MVH
Hi-Whey har aldrig skummat för mig, inte har Fairings Hydrolyserade Vassle (Rapid Hydro/Whey Hydro) skummat nämnvärt heller.
/pez
Optimum nutritions 100%whey och PRO-90 har aldrig skummat för mig.
(så där då fick jag också med lite tillåten marknadsföring:D )
:angel:
Dahlblads skummade så in i helvete senast jag testade.
Exell var ganska okey.
Whey-80 samt triple- Whey är bäst iklassen när det gäller skumbildning.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.